جلسه 58 بحث بصیرت وموانع رشد بصیرت  عدم رشد بصیرت در قرآن ونهج البلاغه- حزب الله وحزب شیطان

 

  1. @nahjolbalaghehfarzad  یا https://safarzade.blog.ir

بسم الله الرحمن الرحیم      

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم        

شنبه ----8 اردیبهشت  1403مطابق18 شوال 1445مدرسه صدر بازار ساعت هشت ونیم صبح ---استاد سالک  

جلسه 58 بحث بصیرت وموانع رشد بصیرت  عدم رشد بصیرت در قرآن ونهج البلاغه- حزب الله وحزب شیطان    

ضرورت آگاهی های سیاسی حزب الله وحزب شیطان بخش 3- از نگاه حضرت مولی امیر المومنین علی علیه السلام

تبریک جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها برشما شیفتهگان حضرتش میمون ومبارک باشد..

  1. در رابطه حزب شیطان: اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطانُ فَأَنْساهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ أُولئِكَ حِزْبُ الشَّيْطانِ أَلا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطانِ هُمُ الْخاسِرُونَ‏ - سوره مجادله: 19-الف: شيطان. «فَأَنْساهُمْ‏ ذِكْرَ اللَّهِ‏» شيطان، آنها را از ياد خدا غافل كرد.
  2. سياست شيطان گام به گام است: «خُطُواتِ»*مرحله اول القاى وسوسه است. «فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ» در مرحله دوم تماس مى‏گيرد. «مَسَّهُمْ طائِفٌ» مرحله سوم در قلب فرو مى‏رود. «فِي صُدُورِ النَّاسِ» مرحله چهارم در روح مى‏ماند. «فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ» مرحله پنجم انسان را عضو حزب خود قرار مى‏دهد. «حِزْبُ‏ الشَّيْطانِ‏»*
  3. انسان وگاهى مريد شيطان مى‏شود وشيطان بر او تسلّط كامل مى‏يابد. «اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ‏ الشَّيْطانُ‏»
  4. مؤمن در صورت تماس با شيطان، متذكر ياد خدا مى‏شود، «مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا» امّا منافق كه از مرحله تماس به مرحله سلطه‏پذيرى شيطان رسيده، ديگر متذكر هم نمى‏شود. «فَأَنْساهُمْ‏ ذِكْرَ اللَّهِ‏»
  5. سوگند دروغ، مقدّمه سلطه شيطان است. يَحْلِفُونَ ... اسْتَحْوَذَ ...فَأَنْساهُمْ‏ ذِكْرَ اللَّهِ‏ ... حِزْبُ‏ الشَّيْطانِ‏
  6. خود را در اختيار هر حزب و گروهى قرار ندهيم كه بعضى گروه‏ها، حزب شيطان‏اند. «أُولئِكَ‏ حِزْبُ‏ الشَّيْطانِ‏»
  7. خسران واقعى، پيروى از شيطان است، نه زيان‏هاى مالى. «إِنَ‏ حِزْبَ‏ الشَّيْطانِ‏ هُمُ‏ الْخاسِرُونَ‏»
  8. 7- شیطان برآنها مسلط شده ویا خدارا ازخاطرآنها برده لذا آنان حزب شیطانند وحزب شیطان زیانکارنند.
  9. بازدر قرآن حزب شیطان مقدمه آیات 14 تا 19 این سوره است که بخشی از تو طعه منافقین را بر ملامی سازد و آنها را به مسلمانان معرفی می کند . 
  10. این آیات بعد از بر خورد با پیامبر اسلام (صل الله علیه وآله)است که (شبکه نفوذ) درجمع آنها بوده اند- حضور منافقین (شبکه نفوذ) . بعنوان پوشش برای طوطعه های فرد واظهار نزدیکی با پیامبر(صل الله علیه وآله) درموقع حساس وبزنگاه استفاده کنند.
  11. قرآن با یک هشدار بصیرت افراء طرح دوستی وارتباطات را به قوم یهود آشکار می کند ومی فرماید: : أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ تَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِم‏... آيا نديدى كسانى را(شبکه نفوذ) كه طرح دوستى با گروهى كه مورد غضب خدا بودند ريختند؟! آنها نه از شما هستند و نه از آنان! سوگند دروغ ياد مى‏كنند (كه از شما هستند) در حالى كه خودشان مى‏دانند (دروغ مى‏گويند)!
  12. دوستی و ارتباط با گروه مغضوبین مائده سورهقُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَ غَضِبَ عَلَيْهِ وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازيرَ وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولئِكَ شَرٌّ مَكاناً وَ أَضَلُّ عَنْ سَواءِ السَّبيلِ (60) «آيا شما را از كسانى كه موقعيّت و پاداششان نزد خدا برتر از اين است، با خبر كنم؟ كسانى كه خداوند آنها را از رحمت خود دور ساخته، و مورد خشم قرار داده، (و مسخ كرده،) و از آنها، ميمونها و خوكهايى قرار داده، و پرستش بت كرده‏اند؛ موقعيّت و محل آنها، بدتر است؛ و از راه راست، گمراهترند. » (60)
  13. اصولًا مسخ چهره، يكى از عذاب‏هاى الهى و تحقّق قهر خداوندى است. گروهى از مسيحيان نيز بعد از نزول مائده آسمانى، كفر ورزيدند كه به شكل بوزينه و خوك در آمدند. «وَ جَعَلَ‏ مِنْهُمُ‏ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازِيرَ»
  14. باز معرفی گروه حزب شیطان - قُلْ‏ هَلْ‏ أُنَبِّئُكُمْ‏ بِشَرٍّ مِنْ‏ ذلِكَ‏ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ‏ مَنْ‏ لَعَنَهُ‏ اللَّهُ‏ وَ غَضِبَ‏ عَلَيْهِ‏ وَ جَعَلَ‏ مِنْهُمُ‏ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازِيرَ وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ‏ أُولئِكَ‏ شَرٌّ مَكاناً وَ أَضَلُ‏ عَنْ‏ سَواءِ السَّبِيلِ‏ «60»
  15. «مَثُوبَةً» و «ثَوابَ» در اصل به معناى رجوع و بازگشت به حالت اوّل است و به هرگونه سرنوشت يا جزا نيز گفته مى‏شود، ولى غالباً در مورد پاداشهاى نيك به كار مى‏رود.
  16. 1- كيفرهاى الهى عادلانه است و اگر گروهى به ميمون و يا خوك تبديل مى‏شوند سزاى عملكردشان است. «مَثُوبَةً»
  17. 2- اطاعت كنندگان از طاغوت، هم رديف مسخ شدگانند. «وَ جَعَلَ‏ مِنْهُمُ‏ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازِيرَ وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ‏»
  18. 3- بيان سرنوشت شوم بدكاران تاريخ يكى از روش‏هاى ارشاد و تبليغ قرآن است. جَعَلَ‏ مِنْهُمُ‏ ...
  19. 4- حرمت شكن، حرمت ندارد. أُولئِكَ‏ شَرٌّ مَكاناً وَ أَضَلُ‏ ...
  20. 5- عقوبت سنگين براى انحراف سنگين است. بِشَرٍّ مِنْ‏ ذلِكَ‏ مَثُوبَةً ... أَضَلُ‏ عَنْ‏ سَواءِ السَّبِيل‏....بعد می فرماید ْ ما هُمْ‏ مِنْكُمْ‏ وَ لا مِنْهُم‏.. اینها نه از ما هستند ونه از آنها (یهود شبکه نفوذ) منافقین هستند که
  21. هر روز چهره عوض می کنند !!!

ما امروز شاهد چهره خون آشام قوم صییون هستیم.که از اصحاب حزب شیطان هستند.  

  1. نشانه های منافقین  

شیطان صفتان  – سوگند های دروغ دارند– که یکی از نشانه های منافقین است.    

  1. 2. ويژگيهاي منافق ازديدگاه قرآن

اخلاقي‏-. فريب كاري ونيرنگ بازي‏- يُخادِعُونَ اللّهَ وَ الَّذِينَ آمَنُوا بقره/ 9.-2. چند چهره گي و رنگارنگي‏-وَ إِذا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قالُوا آمَنّا وَ إِذا خَلَوْا إِلي شَياطِينِهِمْ قالُوا إِنّا مَعَكُمْ‏ بقره/ 14. 3. ممسك وتنگ چشم‏- وَ يَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ‏ توبه/ 67. 4. بهانه جو -الَّذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِينَ مِنَ الْمُومِنِينَ فِي الصَّدَقاتِ وَ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ إِلا جُهْدَهُمْ فَيَسْخَرُونَ مِنْهُمْ‏ توبه/ 79. 5. فكر منافع خويش‏ - وَ مِنْهُمْ مَنْ يَلْمِزُكَ فِي الصَّدَقاتِ فَإِنْ أُعْطُوا مِنْها رَضُوا وَ إِنْ لَمْ يُعْطَوْا مِنْها إِذا هُمْ يَسْخَطُونَ‏ توبه/ 58. 6. دروغگو وَ اللّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِينَ لَكاذِبُونَ‏ منافقون/ 1. 7. بدگماني وترس‏يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ‏ منافقون/ 4. 8. مسخره حق‏ - وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا يَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اللّهِ لَوَّوْا رُوسَهُمْ‏ منافقون/ 5. - وَ إِذا خَلَوْا إِلي شَياطِينِهِمْ قالُوا إِنّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِونَ‏ بقره/ 14.. 9خود راعزيزوديگران را ذليل شمردن‏ - يَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنا إِلَي الْمَدِينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الاعَزُّ مِنْهَا الاذَلَ‏ منافقون/ 8.- 10. زباني تند - فَإِذا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوكُمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدادٍ احزاب/ 19. 11. ترس از افشا شدن‏ -يَحْذَرُ الْمُنافِقُونَ أَنْ تُنَزَّلَ عَلَيْهِمْ سُورَةٌ تُنَبِّئُهُمْ بِما فِي قُلُوبِهِمْ‏ توبه/ 64. 12. رفيقي نيمه راه‏ -سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الامْرِ محمد/ 26. 13. عيب جوئي‏ - الَّذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِينَ مِنَ الْمُومِنِينَ فِي الصَّدَقاتِ‏ توبه/ 79. 14. اذيت نمودن پيامبر (ص) وَ مِنْهُمُ الَّذِينَ يُوذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ‏ توبه/ 61.15. خوض در باطل‏- إِنَّما كُنّا نَخُوضُ وَ نَلْعَبُ‏ توبه/ 65.

  1. سرنوشت منافقین بی بصیرت ازاصحاب حزب شیطان
  2. 1-.شیطان برآنها مسلط می شود وآنها را بسرعت به حلاکت می راند بدین جهت باد خدا را از خاطر آنها برده است. 
  3. «اسْتَحْوَذَ‏».از ماده خوذ بمعنی قسمت پشت ران شتران است .آنجا که ساربان به هنگام راندن شتر هابه پشت شتران می زنند این واژه بمعنی تسلط وبه سرعت راندن آمده است.«اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ‏ الشَّيْطانُ‏»
  4. نتیجه = منافقین دروغ گو وغرور به مال ومقام و ثروت چاره ای ندارند که در پشت آنها شیطان زندو اختیار دار آنها باشد.وشیطان وسوسه گری انها قرار گیرند.وخدا را به کلی فراموش می کنند.- نه تنها منحرف می شوند که در زمره عمال واعوان وانصار ولشکر حزب شیطان قرار میگیرند که هدف منحرف کردن دیگران است.موارد فوق نشانه های منافقین است .
  5. در خطبه 50 نهج البلاغه آقایمان امیر المومنین علی (علیه السلام) . منافقین را یکی از مهم ترین عوامل فساد جوامع انسانی می شمارند تاثیر گذارمنفی درجامعه محسوب می شود
  6. در این جا بیان حقیقت حزب ودارودسته  شیطان صفتان روشن می شود. که پیروان او برای فرمان مردم ساده دل حق وباطل را به هم در می آمیزند تا به مقاصد خود نایل گردند ومردم را فریب داده وگمراه کنند واین مانع رشد بصیرت است . که از طریق باطل فتنه ایجاد کنند وبمقاصد خود برسند. این است که علل پیدایش فتنه را حضرت بیان می فرمایند .
  7. القائات شيطان، - درسوره الحج : 53 لِيَجْعَلَ ما يُلْقِي الشَّيْطانُ فِتْنَةً لِلَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ وَ إِنَّ الظَّالِمينَ لَفي‏ شِقاقٍ بَعيد- وسيله‏ى آزمايش افراد سنگدل و بيمار دل است. «فِتْنَةً» (بيمارى روحى و سنگدلى زمينه‏اى مناسب براى قرار گرفتن در دام فتنه‏ها و شيطان است).
  8. با اين كه سنگدلى، نوعى بيمارى روحى است، ولى جداگانه مطرح شده تا اهميّت آن مشخص شود. «وَ الْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ‏»
  9. سنگدلانى كه تحت تأثير القائات شيطان قرار گيرند ستمگرند. «وَ إِنَ‏ الظَّالِمِينَ‏»
  10. اهل علم نبايد سنگدل و بيمار دل باشند. زيرا در اين آيه، «أُوتُوا الْعِلْمَ» در برابر «فِي‏ قُلُوبِهِمْ‏ مَرَضٌ‏ وَ الْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ‏»- كه در آيه‏ى قبل آمده- قرار گرفته است.
  11. قساوت قلب، مانع تابش نور الهى بر قلب است. «الْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ‏» (به جاى تنگدلى كه مناسبت بيش‏ترى با سعه‏ى صدر دارد به سنگدلى تعبير نمود، زيرا ظرف تنگ كمى نفوذپذير است ولى سنگدلى هرگز نفوذپذير نيست).
  12. 1 8 نهج، نهج البلاغة مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ علیه السلام- إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ‏ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ -  فرمود: اى مردم، همانا آغاز آشوبها پيروى هوس‏ها و جعل مقرراتى است مخالف قرآن
  13. وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ - كه مردانى به دنبال مردان ديگر آن را به دست گيرند.
  14. فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ - اگر باطل عريان خود را مى‏نمود بر خردمندان نهان نبود وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لُبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ - و اگر حق پاك جلوه مى‏كرد اختلافى در ميان نبود
  15. وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ - ولى مشتى از اين و مشتى از آن بر گيرند و به هم آميزند و با هم به ميدان آيند،
  16. فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنَى- و اينجا است كه شيطان به دوستان خود چيره شود و كسانى كه از خدا، به سابقه نيك موفق شدند نجات يابند.
  17. همانا آنها آغاز فتنه ها وفساد ها هوای پرستی-  بدعت گذاری - نو آوری ها که قرآن را با آن مخالفت است وگروهی جامعه را ( با دوانحراف پاشیده گردند) وگروهی را بر گروه دیگر سلطه و ولایت شیطان گرددکه بر خلاف آیین واسلام وقرآن  دین خداست . پس اگر باطل با حق مخلوط نمی شد. سر ظالمان پوشیده نمی شد.
  18. واگر حق از باطل جدا می شد ظالمان در ددنیا جای گاهی نداشتند . وزمان دشمنان منقطع می گردید .اما قسمتی از حق وقسمتی از باطل را میگیرند وبهم ممزوج ودرمی اویزند و شیطان با دوستان خود چیره می گردند و مسلط می شود .
  19. حزب الله هم الغالبون وتنها انان که شمول لطف الهی ورحمت پروردگارند نجات خواهند یافت .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید