شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص ص :56 در ص 27 با استشهاد بآیه شریفه قرآن مجید می رساند که رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم بشری بوده

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص ص :56

  1. در ص 27 با استشهاد بآیه شریفه قرآن مجید می رساند که رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم بشری بوده مانند دیگران؟!!
  2. برای حلّ معمّا و جواب این مغلطه و پی بردن باینکه خداوند علم غیب خود را ببعض از برگزیدگان خلق افاضه نموده مراجعه شود بص 902 تا ص 910 همین کتاب.
  3. در ص 31 و 34 گوید امامان مانند دیگران مرده گان و هیچ کاره اند و زیارت قبور ائمه بت پرستی است!!! جوابش را از ص 245 تا ص 268 همین کتاب مطالعه نمائید.
  4. در ص 39 نوشته است حسین بن علی بطلب خلافت برخاست و نتوانست کاری از پیش ببرد کشته شد!!!
  5. جوابش را از ص 534 تا 555 همین کتاب بخوانید تا بدانید که مفخر شهداء عالم حسین بن علی علیهما السلام قیام بحق نموده نه برای جلب خلافت و ریاست ظاهریه در چندین جای کتابش تکرار می کند که بر خلافت علی نصّی و دلیلی نبوده.
  6. جواب پراکنده گوئیهای او در اثبات دلائل و نصوص صریحه در ص 317 تا ص 322 و از ص 600 تا ص 624 داده شده که علی علیه السلام خلیفه منصوص بوده است.
  7. اگر بخواهم بتمام پراکنده گوئیها و سفسطه بازیهای او جواب بدهم خود کتابی علی حده می خواهد با مقدمه نویسی مناسبتی ندارد.
  8. علاوه بر همه اینها دروغها و تهمتهای بسیاری آن افسارگسیخته گسسته بشیعیان و علماء شیعه زده است حقه بازیها نموده و برای جلب نظر عوام و جوانان نارس بی خبر از همه جا عکسهائی چاپ نموده و مذهب شیعه را روی آن عکس ها بحقّه بازی خرافی نشان داده. ص :56
  9. عجب آنکه سفسطه بازها و فریب خوردگان او می گویند که چون علماء و خطباء و مبلّغین مسلمانان نتوانستند جواب او را بدهند و در مجلس مناظره قدرت علمی نداشتند حاضر شوند لذا او را کشتند؟!!
  10. خوب بخاطر دارم در زمان حیاتش که هیاهوئی راه انداخته بود علاوه بر کتابها مقالاتی در روزنامۀ خود موسوم به(پرچم)و مجله(پیمان)نشر می داد و بآن وسیله جوانان بی خبر را بدور خود جمع نموده دعوی برانگیختگی می نمود بوسیله چند نفر از جوانان فهمیده چندین مرتبه برای او پیغام دادم که محلّی را بمیل خود معین کند خلوت یا جلوت دو نفری با هم روبرو و صحبت کنیم اگر دلائل مثبتی بر گفتار خود داشتی من تسلیم می شوم و الا حلّ مشکلات شده نقار از میان برداشته بیش از این کمک باختلاف و تفرقه جامعه ننموده و زمینه ساز برای بیگانگان نشوید.
  11. جواب می داد من مصاحبه و مناظره حضوری نمی کنم(این جوابی بود که بهمۀ علماء و بزرگان می داده)مکاتبه کنید بنویسید تا جواب بدهم؟.
  12. اشتباه بزرگ همین جا است که مردم خبر نداشتند که از طرف علماء و مبلّغین دین چه بوسیله جرائد علنی و چه بوسیله اشخاص از قم و تهران و شیراز و مشهد و سایر شهرها بایشان ابلاغ می شد که حاضر شود برای مناظره حضوری جواب می داد من مناظره حضوری نمی نمایم بنویسید تا جواب بدهم و این خود فرار از مباحثات بود چون اهل فنّ کلام می دانند بقدری که در مکاتبه راه فرار هست در مناظر و مباحثه و مکالمه حضوری نیست.
  13. مع ذلک عدّه ای از علماء حاضر بمکاتبه هم شدند مخصوصا در روزنامه کیهان مدت مدیدی بین علماء شیراز و ایشان مکاتبه سر گشاده می شد و بقدری پراکنده گوئی و مکررات الفاظ و معانی بکار برد که تمام خوانندگان خسته و به پراکنده گوییهای او خندان بودند.
  14. یکی از کوچکترین مبلّغین خدمتگزاران دین داعی بودم که بعد از پیغامهای مکرر برای تشکیل مجالس مناظره حضوری و شنیدن جواب یأس عاقبت ناچار شدم بوسیله آقایان مذکور ببعض سفسطه های او مختصر جوابی دادم(که همان سبب شده عدّه ای از جوانان فریب خورده روشن شده فی المجلس از او برگشتند و پی بحقّه بازیهای او بردند)مثلا جوانان فریب خورده را روشن نموده گفتم یکی از غلطکاریهای شما آنست که مذهب شیعه را بوسیله عکسهائی که از دستجات مردمان عوام بادکوبه یا جاهای دیگر چاپ نموده وارو نشان دادید که هر بیننده بی خبر گمان کند عقاید مذهبی شیعیان روی موازین این عکسها است.
  15. و حال آنکه علی القاعده عقلا و منطقا در عقاید هر قوم و ملتی باید از روی اسناد و کتب علمای آنها بحث نمود اگر شما یک کتاب از کتب علماء و فقهاء و مراجع تقلید شیعیان نشان دادید که بسیخ زدن و قفل و قمه و قداره زدن و حجله قاسم ساختن و شبیه و سایر چیزهائی که حقّه بازی و سفسطه کرده ای و بوسیله عکسهای وارو نشان داده ای دستور داده باشند و از ائمه هدی و پیشوایان دین و مذهب در این موضوعات خبری نقل نموده من تسلیم میگردم.
  16. و حال آنکه در دستورات شرعیه و رسائل عملیه برای حفظ تن و بدن موازینی معین گردیده کتب فقهیه و رسائل عملیۀ علماء و فقهاء شیعه در دسترس عموم می باشد (از قبیل شرح لمعه و شرایع و رساله های عملیه مانند جامع عباسی و مجمع الرسائل و عروة الوثقی مرحوم آیت اللّه یزدی و وسیلة النجات مرحوم آیت اللّه اصفهانی و ترجمه های آنها قدس اللّه اسرارهم)را مطالعه کنید ببینید در مذهب شیعه برای حفظ تن و بدن چه احکامی مقرر آمده و صریحا می رسانند که اوجب از هر واجبی حفظ تن و بدن آدمی است و هر عملی که موجب ضرر تن و بدن گردد حرام می شود.
  17. حتّی در اعمال واجبه مانند وضو و غسل و روزه و حج و غیر آنها که ابواب مفصلی در فقه جعفری دارد گاهی ساقط می گردد.
  18. مثلا در وضو و اغسال واجبه و مستحبه که مقدمۀ طهارت است اگر مسلمان بداند در عمل کردن آنها ضرر بعضوی از اعضاء بدن می رساند و لو احتمال درد استخوان و غیره بدهد که باعث خوف شود با شرایط وارده ساقط می گردد. ص :58
  19. یکی از موارد جواز تیمم خوف ضرر استعمال آب است بسبب مرض یا درد چشم یا ورم اعضاء یا جراحت و امثال آنها که بترسد از استعمال آب متضرر یا متألم شود.
  20. با اهمیتی که مذهب مقدس جعفری بطهارت و نظافت می دهد و آن را جزء شرایط ایمان آورده مع ذلک حفظ تن و بدن را مقدم بر هر چیزی قرار داده است.
  21. فقه جعفری اجازه نمی دهد عمدا بدون جهت شرعی حتّی سوزنی بتن و بدن فرو کنند یا ناخن را عمدا قسمی بگیرند که خون ظاهر شود.
  22. حتی اجازه نمی دهند در مصائب وارده مو بکنند یا صورت بخراشند و یا خود را بزنند بقسمی که بدن را کبود نمایند و اگر هر یک از این اعمال را بنمایند گناه کرده باید استغفار نموده و کفاره بدهند.
  23. چنانکه در باب دیات و کفارات مراجعه شود بعظمت دین مقدس اسلام و مذهب حقّۀ جعفری پی برده و لعنت می کنند بر سفسطه بازان و بازیگرانی که می خواهند با نوامیس دینی مردم بازی نموده امر را بر مردمان بی خبر مشتبه و وارو نشان دهند؟!
  24. عکس بیندازند که مرد عامی(خرافی بر خلاف دستور شرع و مذهب حقۀ جعفری) تمام بدنش را سیخ و میخ و قمه و قداره و کارد و قفل زده و یا مردانی لباس زنان پوشیده در حجله و غیره شبیه در آورده و بگوید اینها دستور مذهب جعفری است!!
  25. اعمال مردمان عامی خرافی جاهل را بحساب مذهب جعفری آوردن و از دلائل بطلان مذهب قرار دادن که مردمان بی خبر گمان کنند واقعا امامان و یا علماء و فقهاء شیعه از طرف آن مبادی عالیه امر بچنین اعمال زشتی نموده اند جنایت بزرگ است.
  26. بسیاری از اعمال زشت و خرافی در افراد قومی جاری است که مبنای اساسی ندارد نمی توان آن اعمال را دلیل بر خرابی و فساد اصل مذهب قرار داد.
  27. این وارونه نشان دادن ها دلیل بر حقه بازی و سفسطه های مغلطه کاری و فساد عقیده گوینده و نویسنده می باشد.
  28. از جمله مطالبی که مکرر این مرد بازیگر حیّال در کتاب شیعه گری ذکر نموده جسارتهائی است که بخاندان پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم عموما و خصوصا متعرض گردیده و صریحا نوشته ابدا این خانواده رجحانی بر دیگران ندارند تا بآنها احترامی گذارده یا مقامی برای آنها قائل شویم؟!کجا خدا و پیغمبر مقامی برای آنها قائل شده اند. ص :59
  29. و در چند جای کتابش نسبت بساحت قدس امام بحق ناطق کاشف اسرار حقایق جعفر بن محمّد الصادق علیهما السلام با کمال وقاحت جسارتها نموده که قطعا در وقت هوشیاری و با قلم خرد و دانش ننوشته چه خوش سراید شاعر پارسی. بزرگش نخوانند اهل خرد ……که نام بزرگان بزشتی برد .
  30. اولا جواب این لاطائلات مکرر در ضمن بیانات مفصله در لیالی مناظرات پیشاور داده شده و در غالب اوراق این کتاب دلائل متقنه از آیات قرآن مجید و اخبار صحیحه از طرق عامه ذکر گردیده مخصوصا در ص 224 تا ص 231 و ص 492 و از ص 565 تا ص 578 بدلائل آیات شریفه و اخبار صریحه اشاره شده.
  31. ثانیا گویا این مرد شیاد قرآن نخوانده و اگر خوانده چون معتقد نبوده عمدا امر را بر بی خبران مشتبه نموده مگر نه اینست که خدای متعال در آیات بسیاری این خاندان جلیل را ستوده و برای آنها امتیازاتی قائل و مصطفای از خلق قرار داده چنانچه در آیه 30 سوره 3(آل عمران)فرماید إِنَّ اللّٰهَ اصْطَفیٰ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْرٰاهِیمَ وَ آلَ عِمْرٰانَ عَلَی الْعٰالَمِینَ ذُرِّیَّةً بَعْضُهٰا مِنْ بَعْضٍ ( بدرستی که خدا برگزیده آدم و نوح و خانواده ابراهیم و خانواده عمران را بر جهانیان فرزندانی هستند برخی از نسل برخی دیگر.
  32. و در آیه 22 سوره 42(شوری) فرماید قُلْ لاٰ أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبیٰ وَ مَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِیهٰا حُسْناً ( بگو(ای پیغمبر)من از شما اجر رسالت جز این نمی خواهم که مودت و محبت مرا در حق خویشاوندان منظور دارید هر که کار نیکو انجام دهد ما بر نیکوئیش بیفزائیم.(
  33. ولی بیشتر تأثر من در اینست که اکابر علماء عامه و اهل تسنن صریحا اقرار بولایت و برتری و مقام عالی اعلای علی و عترت طاهره پیغمبر صلّی اللّه علیه و علیهم اجمعین می نمایند ولی این ناخلف بظاهر شیعی زاده انکار نماید فضایل آنها را؟!
  34. تمام علماء سنّی باحترام تمام نام اهل بیت طهارت را می برند ولی این مرد مرموز هتّاک برای جلب نظر دشمنان دین باطن فاسد خود را ظاهر نموده و با وقاحت نام آنها را برده . ص :60
  35. کتب علماء عامه در فضائل عترت و اهل بیت طهارت
  36. اهل اطلاع می دانند که عموم علماء اهل تسنن (باستثناء عده ای خوارج و نواصب)در هر دوره ای از ادوار معترف بوده اند بفضائل و مناقب آل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین  و حق تقدم آنها بر تمام امت و مخصوصا جمع کثیری از اکابر آنها کتاب مستقلی بنام اهل بیت طهارت افتخارا نوشته اند و آنچه بنظر داعی رسیده و الحال در کتابخانه خود حاضر دارم مودة القربی میر سید علی شافعی همدانی- ینابیع المودة شیخ سلیمان بلخی حنفی-معراج الوصول فی معرفة آل الرسول حافظ جمال الدین زرندی-مناقب و فضایل اهل البیت حافظ ابو نعیم اصفهانی-مناقب اهل البیت ابن مغازلی فقیه شافعی-رشفة الصادی من بحر فضائل بنی النبی الهادی تألیف سید ابی بکر بن شهاب الدین علوی-کتاب الاتحاف بحب الاشراف تألیف شیخ عبد اللّه بن محمّد بن عامر شبراوی-احیاء المیت بفضائل اهل البیت تألیف جلال الدین سیوطی-فرائد السمطین فی فضائل المرتضی و الزهراء و السبطین شیخ الاسلام ابراهیم بن محمّد حموینی(حموئی)-ذخایر العقبی امام الحرم شافعی-فصول المهمه فی معرفة الائمة نور الدین بن صباغ مالکی-تذکرة خواص الامة فی معرفة الائمة یوسف سبط ابن جوزی-کفایة الطالب محمّد بن یوسف گنجی شافعی- مطالب السئول فی مناقب آل الرسول محمّد بن طلحه شافعی-مناقب اخطب الخطباء خوارزم- تشریح و محاکمه در تاریخ آل محمد محقق و مورخ شهیر قاضی بهلول بهجت زنگنه زوری می باشد.
  37. علاوه بر اینها در تمامی کتب معتبره و تفاسیر بزرگ علمای عامه و اهل تسنن فضایل و مناقب اهل بیت طهارت متفرقا بسیار ثبت است.
  38. نمی دانم چرا کسروی خجالت نمی کشید در حالتی که می دانست مغلطه می کند و گذشته از شیعیان سنیها بر او می خندند پس خوبست مریدان فریب خوردۀ او بخوانند این کتاب را و عوض بر انگیخته شان سر خجلت بزیر اندازند و متنبّه گردند و بازیگران قرن بیستم را(بقول امروزیها)بشناسند. ص :61
  39. اگر با کتابهای عربی سر و کار زیادی نداشت اقلا می خواست کتاب ترکی تألیف قاضی محمّد بهلول بهجت افندی زنگنه زوری را که از اجلّۀ فضلا و علماء معروف قرن اخیر ترکیه و در علوم عقلیه و نقلیه و فقه و عرفان در اسلامبول و اناطولی مشهور بوده بنام (تشریح و محاکمه در تاریخ آل محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) را بخواند که بفارسی هم ترجمه گردیده و چاپهای متعدد شده(چاپ اول ترکی و فارسی او هم در کتابخانه داعی موجود است.
  40. و واقعا بر هر شیعه شاکّی لازم است آن کتاب مقدس را خریداری و حقایق را از بیان عالم بزرگ سنی بشنوند و نفرین بر بازیگران مغلطه کار بنمایند-و مخصوصا برادران روشنفکر و جوانان بی خبر اهل تسنّن را توصیه بمطالعه آن کتاب می نمائیم.
  41. ناچارم علاوه بر آنچه در متن همین کتاب درج گردیده در اینجا هم اغتنام فرصت نموده بنقل اقوال بعضی از اکابر علماء اهل سنت در فضائل امیر المؤمنین علی و اهل بیت طهارت علیهم السلام  اشاره نمایم تا خوانندگان محترم بدانند که کسروی تبریزی با احمد امین مصری و مردوخ(مردود)کردستانی و امثالهم تنها قاضی رفته اند که نسبت جعّالی بشیعیان داده اند!! –«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید