شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص168 داعی- عجب از شما است که بدون تحقیق تمام شیعیان ایرانی را غالی و علی پرست می دانید و بهمین کلمات امر را

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص681

  1. داعی- عجب از شما است که بدون تحقیق تمام شیعیان ایرانی را غالی و علی پرست می دانید و بهمین کلمات امر را بر برادران سنی بی خبر ما مشتبه می کنید برادرکشی را باب می نمائید که در افغانستان و هندوستان و ازبکستان و تاجیکستان و غیره بقدری از مسلمانان شیعه کشتند که خونها جاری نمودند؟
  2. مسلمانان ازبکستان و ترکستان در اثر تحریکات علماء خود که می گفتند شیعیان علی پرست و مشرک  و کافر و قتلشان واجب است آن همه خونها از مسلمانان ایرانی ریختند که اوراق تاریخ را لکه دار نمودند!!
  3. عوام بیچاره اهل تسنن برهبری امثال شما آقایان علماء با نظر کینه بلکه کفر و شرک  و ارتداد بمسلمانان ایرانی می نگرند.؟
  4. در ازمنه سالفه ترکمنها در راه خراسان سر راه قوافل ایرانی را می گرفتند و بقتل و غارت مشغول و می گفتند هر کس هفت نفر رافضی(شیعه)را بکشد بهشت بر او واجب می شود.؟
  5. قطع بدانید که مسئولیت این اعمال و قتل عامها بر عهدۀ امثال شما آقایان است که بگوش آنها می رسانید شیعیان علی پرست و مشرک  و کافرند سنّیهای عوام بی خبر خوش باور هم قبول می کنند فلذا بقصد ثواب پیرامون چنین اعمالی می گردند.
  6. اسلام تفاخرات نژادی را از بین برد ص :168
  7. اوّلا جواب جمله اولتان را عرض کنم تا باصل مطلب برسیم اینکه فرمودید داعی حجازی مکّی مدنی چرا طرفداری از برادران ایرانی می نمایم بدیهی است افتخار داعی باین است که مکّی و مدنی و محمّدی هستم ولی تعصب نژادی هم که از آثار جهل و نادانی است در داعی راه ندارد.
  8. برای آنکه جدّ بزرگوارم خاتم الانبیاء صلی اللّه علیه و آله و سلّم با آنکه حفظ قومیّت و وطنیّت هر ملّتی را ملحوظ داشته و با جمله حب الوطن من الایمان هر قوم و ملتی را بوطن دوستی امر فرموده
  9. یکی از قدمهای بزرگی که برای اتحاد بشر و رفع هر نوع خیالات واهی از افراد آدمیان برداشت آن بود که تفاخرات نژادی و تعصّبات جاهلانه را بکلّی از بین برد و با یک ندای بلند رسا عالمیان را متوجه بفرمودۀ خود نمود که لا فخر للعرب علی العجم و لا للعجم علی العرب و لا للابیض علی الاسود و لا للاسود علی الابیض الا بالعلم و التقی 1) عرب را فخر و مباهاتی بر عجم و عجم را فخری بر عرب و سفید را بر سیاه و سیاه را بر سفید فخر و مباهاتی نیست مگر بعلم و تقوی. )
  10. و نیز برای آنکه امر بر مردمان عالم و متقی مشتبه نگردد که از فرمودۀ آن حضرت اتّخاذ سند کنند و از تواضع و فروتنی برکنار روند و اظهار کبر و منیّت بر دیگران کنند فرمود انا من العرب و لا فخر و انا سید ولد آدم و لا فخر 2) من از عرب و سید و آقای اولاد آدمم و بآن فخر نمی نمایم. )
  11. ما حصل معنی آنکه من با اینکه خود عرب و آقای اولاد آدمم باین نژاد و مقام بر سایرین فخر و مباهاتی ندارم و فخریه نمی کنم فقط فخریه پیغمبر باین بود که بندۀ مطیع پروردگار است در مقام مناجات عرض می کرد کفی بی فخرا ان اکون لک عبدا یعنی کفایت است مرا فخر و مباهاتی که بندۀ چون تو پروردگاری هستم
  12. خداوند متعال در آیه 13 سورۀ 49(حجرات)می فرماید یٰا أَیُّهَا النّٰاسُ إِنّٰا خَلَقْنٰاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثیٰ وَ جَعَلْنٰاکُمْ شُعُوباً وَ قَبٰائِلَ لِتَعٰارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّٰهِ أَتْقٰاکُمْ ( 3) ای مردم ما همۀ شما را از مرد و زنی آفریدیم و شعبه ها و فرق مختلفه گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید(و بدانید که اصل و نسب و نژاد مایه افتخار نیست)بلکه بزرگوارترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شما هستند. فضل و شرف و کرامت را در تقوی قرار داده. ص :169
  13. و نیز در آیه 10 همین سوره فرموده است إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ (1) جز این نیست که مؤمنان همه برادر یکدیگرند پس همیشه بین برادران ایمانی خود (چون نزاعی شود)صلح دهید. آسیائی و افریقائی،اروپائی و امریکائی از نژاد سفید و سیاه و سرخ و زرد شهرستانی و کوهستانی همگی در تحت لوای اسلام و کلمۀ طیّبه لا اله الا اللّه محمد رسول اللّه با هم برادرند و هیچ فخر و مباهاتی بیک دیگر ندارند.
  14. عملا هم قائد عظیم الشأن اسلام خاتم الانبیاء صلی اللّه علیه و آله و سلّم نشان داد سلمان فارسی را از عجم و صهیب رومی را از روم و بلال سیاه را از حبشه در آغوش محبّت پذیرفت.
  15. ولی ابو لهب شریف النّسب عمّ خود را که از بهترین نژاد عرب بود از خود دور نمود و یک سوره در مذمت او نازل و صریحا فرمود تَبَّتْ یَدٰا أَبِی لَهَبٍ) نابود باد دو دست ابو لهب(که در پی آزار رسول خدا بود)
  16.  تمام فساد و جنگها روی تفاخرات نژادی می باشد :
  17. تمام فتنه و فسادها و جنگ و جدالهای بشر روی همین تفاخرات نژادی و تعصّبات جاهلانه است آلمانها می گویند نژاد آرین و جرمن بالای همه است ژاپنی ها می گویند حق سیادت از آن نژاد زرد است اروپائیها می گویند سفیدها آقا و بزرگ بر همه هستند هنوز در ممالک متمدنة امریکا سیاه ها از حقوق اجتماعی محروم اند حتی حق دخول در کافه و سینما و مهمانخانه های سفید پوستها ندارند سیاه پوست نصرانی حق ورود در کلیسای سفیدپوستان ندارد.
  18. عجبا در معبد هم حق ندارند با هم مساوی نشینند فضلا و دانشمندان سیاه پوست در مجامع دانشمندان سفید پوست اگر رفتند باید در صفّ نعال بنشینند و اظهار دانش در مقابل سفید پوستها نباید بکنند پیر دانشمند سیاه بایستی در مقابل جوان سفید پوست تعظیم نموده تسلیم باشد دانش آموزهای سفید پوست سیاه پوست ها را در مدارس خود راه نمی دهند. ص :170
  19. حتّی در اطاقهای راه آهن اگر سیاه پوستی مانده باشد حق ورود باطاقهای خالی سفیدپوستان ندارد.
  20. خلاصه سیاه پوستان در امریکا(با همه جدّیتهائی که برای آزادی آنها بکار می رود) در شمار حیوانات اند و مانند سفیدپوستان حق استفاده از وسایل تمدّن ندارند. (1)
  21. ولی دین مقدس اسلام تمام عقاید خرافی و موهوم را در هزار و سیصد سال قبل از میان برداشت فرمود مسلمین همه با هم برادرند و لو از هر نژاد و قبیله باشند.
  22. مسلمانان اروپائی و امریکائی آسیائی و افریقائی باید یکدیگر را در آغوش محبّت و و داد بگیرند و پیوسته در هر کجای عالم باشند یار و غمخوار هم باشند اسلام مسلمانان حجازی و مکّی و مدنی را با مسلمین سایر ممالک ابدا فرق نمی گذارد.
  23. پس اگر داعی نژادم حجازی و قرشی و هاشمی و محمّدی است.سزاوار نیست کتمان حق نمایم و روی خیالات واهی حق را زیر پا بگذارم.
  24. قطعا حجازیان قلاّبی را مردود و شیعیان ایرانی را دوست می دارم. ما درون را بنگریم و حال را .... نی برون را بنگریم و قال را
  25. ثانیا شما غلات ایرانی را بی تناسب و بی دلیل و برهان با شیعیان خالص موحّد پاک مخلوط نمودید.
  26. عقاید غلات و مذمت آنها و لعن عبد اللّه بن سبا
  27. شیعیان امیر المؤمنین علی علیه السلام همه بندگان خالص حق تعالی و مطیع و فرمانبردار خداوند سبحان جلّ و علا و محمّد صلی اللّه علیه و آله و سلّم بنده و رسول او می باشند و درباره علی بن أبی طالب علیه السّلام نمی گویند و عقیده ندارند مگر آنچه پیغمبر درباره او فرموده علی را عبد صالح پروردگار و وصیّ و خلیفۀ منصوص رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم می دانیم. ص :171

------------------------------

  1. 1) موسیولنی ایتالیائی قائد و پیشوای ایتالیا دستور داد نماینده او از جامعه ملل خارج گردد بعذر آنکه برای من ننگ است که نماینده من در مجمعی بنشیند که نماینده سیاه پوستهای حبشی در آنجا نشسته باشد. ولی پیغمبر عظیم الشأن اسلام در چهارده قرن قبل بلال سیاه حبشی را در آغوش محبت گرفته و می فرمود ارحنا یا بلال قرآن برای من بخوان و مرا مسرور و فرحناک گردان. حال خوانندگان محترم قضاوت کنند و ببینند تفاوت ره از کجاست تا بکجا.
  2. و هر کس غیر از این عقیده داشته باشد او را مردود و از خود دور می دانیم مانند غلات از مسلمین از قبیل سبائیّه و خطابیّه و غرابیّه و علیاویّه و مخمّسه و بزیغیّه و امثال آنها مانند نصیریّه که در قسمتی از شهرها و قراء ایران و سایر بلاد مانند موصل و سوریا  متفرق هستند بنام اهل حق. عموم شیعیان از آنها بری هستند و آنها را کافر و مرتد و نجس می دانند و در تمام کتب فقهیه و رسائل عملیه فقهاء امامیه غلات را در شمار کفار آورده اند بعلّت آنکه آنها دارای عقاید فاسدۀ بی شمار می باشند.
  3. از قبیل آنکه می گویند چون ظهور روحانی در هیکل جسمانی محال نیست چنانچه جبرئیل بصورت دحیۀ کلبی بر پیغمبر ظاهر می گردید لذا حکمت حکیمانه حق اقتضا کرد که ذات اقدسش در هیکل بشر آشکار گردد فلذا بصورت و جسم علی ظاهر گردید؟!!.
  4. بهمین جهة مقام علی علیه السلام را بالاتر از مقام مقدّس پیغمبر خاتم می دانند و از زمان خود آن حضرت باغوای شیاطین جن و انس جمعی باین عقیده قائل بودند؟
  5. و آن حضرت خود جمعی از اهل هند و سودان را که آمدند و اقرار بالوهیت آن حضرت نمودند هرچند آنها را پند داد فایده نبخشید عاقبت امر فرمود آنها را در چاههای دود بطریقی که در کتب اخبار ثبت است هلاک ساختند.
  6. چنانچه شرح این قضیه تفصیلا در مجلد هفتم بحار الانوار تألیف علاّمۀ جلیل القدر مرحوم ملاّ محمّد باقر مجلسی قدّس سرّه القدّوسی مسطور است. ص :172
  7. و حضرت امیر المؤمنین و ائمه معصومین سلام اللّه علیهم اجمعین  آنها را لعن نموده و از آنها بیزاری جسته اند. مانند آنچه در کتب معتبره ما از مولاناامیر المؤمنین علیه السلام نقل شده که فرمود: اللهم انی بریء من الغلاة کبراءة عیسی بن مریم من النصاری اللهم اخذلهم ابدا و لا تنصر منهم احدا (1)
  8. و در خبر دیگر است که آن حضرت فرمود یهلک فی اثنان و لا ذنب لی محب مفرط و مبغض مفرّط انّا لنبرا الی اللّه ممن یغلو ا فینا فوق حدنا کبراءة عیسی ابن مریم من النصاری (2).
  9. و نیز فرمود یهلک فی اثنان محب غال و مبغض قال (3).
  10. بهمین جهت جامعۀ شیعۀ امامیه اثناعشریه بیزاری می جویند از هر کس که نظما و نثرا دربارۀ علی أمیر المؤمنین و اهل بیت اطهارش غلو  بنمایند و در مقام تعریف آنها را از مقامی که خدا و رسول برای آنها معین نموده اند بالاتر ببرند و از عبودیت بربوبیت برسانند و کسانی که چنین عقیده ای داشته باشند از ما نیستند بلکه از غلات و ملاعین اند شما حساب جامعۀ شیعۀ امامیّه اثناعشریه را از آنها جدا بدانید.
  11. چه آنکه اجماع علماء امامیه بر کفر و نجاست غلات می باشد و اگر مراجعه نمائید بکتب استدلالیه فقهاء شیعه مانند جواهر الکلام و مسالک و غیره و رسائل عملیه مانند عروة الوثقی مرحوم آیة اللّه یزدی قدّس سرّه و وسیلة النجاة آیة اللّه العظمی اصفهانی مدّ ظلّه العالی علی رءوس الانام در باب طهارت و باب زکاة و باب ازدواج و باب ارث فتاوای فقهاء ما را بر کفر و نجاست آنها می بینید و مشاهده می کنید که همگی فتوا داده اند که جایز نیست مداخله در غسل و دفن آنها و حرام است مزاوجت با آنها(با آنکه بطریق متعه مزاوجت اهل کتاب را جایز می دانند)و حق الارث مسلمان بآنها داده نمی شود و حتی از دادن صدقات و زکاة بآنها منع گردیده. ص :173
  12. 1) پروردگارا من بیزارم از طایفه غلات مثل بیزاری جستن عیسی از نصاری خداوندا مخذول و منکوب فرما ایشان را و یاری مفرما احدی از ایشان را.
  13. 2) هلاک می گردند درباره من دو طایفه و مرا گناهی نیست(یعنی چون بعمل آنها راضی نیستم لذا گنهکار نیستم)یک طایفه آنهائی هستند که در محبت من افراط می نمایند و غلو  بسیار می کنند و طایفه دیگر کسانی اند که بغض و عداوت بی جهت بمن دارند.بدرستی که ما بیزاری می جوئیم بسوی خداوند از کسانی که غلو  می نمایند در حق ما و ما را از حد خودمان تجاوز می دهند مانند بیزاری عیسی ابن مریم از نصاری.
  14. 3) هلاک می گردند درباره من دو طایفه یکی دوستی که از راه محبت غلو  می نماید و دیگری دشمنی که مرا از حد خودم فرود آورد.

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید