شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص :174 و در کتب کلامیه و عقاید فرقه ناجیۀ شیعه مبسوطا و مستدلاّ بیان گردیده

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص :174

  1. و در کتب کلامیه و عقاید فرقه ناجیۀ شیعه مبسوطا و مستدلاّ بیان گردیده که این فرقه فاسد و کافر و تبرّی و بیزاری از آنها بر هر مسلمانی خاصه شیعیان خالص العقیده لازم و واجب است.
  2. و دلائل کاملۀ محکمه از آیات و اخبار بر منع و ردّ غلات وارد است که ببعض از آنها اشاره نمودیم. در آیۀ 81 سورۀ 5(مائدة)صریحا می فرماید قُلْ یٰا أَهْلَ الْکِتٰابِ لاٰ تَغلو ا فِی دِینِکُمْ غَیْرَ الْحَقِّ وَ لاٰ تَتَّبِعُوا أَهْوٰاءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَ أَضَلُّوا کَثِیراً وَ ضَلُّوا عَنْ سَوٰاءِ السَّبِیلِ (1).
  3. مرحوم علامۀ مجلسی قدّس سرّه القدّوسی در جلد سیم بحار الانوار(که دائرة المعارف شیعه امامیه می باشد)اخبار بسیاری در مذمت آنها و دور بودن خاندان رسالت از مدعای آنها نقل نموده از جمله نقل می نماید از امام بحق ناطق کاشف اسرار حقایق امام جعفر بن محمّد الصادق علیهما السّلام که فرموده و ما نحن الا عبید الذی خلقنا و اصطفانا و اللّه ما لنا علی اللّه من حجة و لا معنا من اللّه براءة و انا لمیّتون و موقوفون و مسئولون من احب الغلاة فقد ابغضنا و من ابغضهم فقد احبنا الغلاة کفّار و المفوّضه مشرک ون لعن اللّه الغلاة.
  4. خلاصۀ معنی آنکه ما بندگان خدائی هستیم که ما را آفریده و از میان خلق برگزیده بدرستی که ما می میریم و در نزد پروردگار ایستاده و سؤال کرده می شویم(یعنی ما هم بشری مانند شما هستیم)کسی که دوست بدارد غلات را دشمن ما می باشد و کسی که آنها را دشمن بدارد دوست ما می باشد غلات کافر و مفوّضه مشرک ند لعن خدا بر غلات باد.
  5. و نیز از آن حضرت پیشوای بزرگ شیعیان نقل کرده اند که فرمود:لعن اللّه عبد اللّه بن سباء انه ادعی الربوبیه فی أمیر المؤمنین و کان و اللّه امیر المؤمنین عبد اللّه طائعا الویل لمن کذب علینا و ان قوما یقولون فینا ما لا نقوله فی انفسنا نبرأ الی اللّه منهم نبرأ الی اللّه منهم 1) بگو(ای احمد)ای اهل کتاب در دین خود بناحق غلو  نکنید غلو  ناروا و باطل(مانند غلو  نصاری درباره حضرت مسیح و یهود درباره عزیر)و از پی خواهشهای آن قومی که خود گمراه شدند و بسیاری را نیز گمراه کردند و از راه راست دور افتادند نروید. ..ص :174
  6. و در کتاب عقاید صدوق أبو جعفر محمد بن علی بن الحسین بن موسی بن بابویه قمّی قدّس سره القدوسی که از مفاخر فقهاء شیعه امامیه است خبری از زرارة بن أعین که از موثقین روات شیعه و حافظ علم اهل البیت و از اصحاب حضرت باقر العلوم و صادق آل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین  بوده است نقل نموده است که گفت خدمت حضرت صادق علیه السّلام امام ششم عرض کردم مردی از اولاد عبد اللّه بن سبا قائل بتفویض است فرمودند تفویض چیست عرض کردم می گوید ان اللّه عز و جل خلق محمدا و علیا ثم فوّض الامر الیهما فخلقا و رزقا و أحیا و أماتا (2)حضرت فرمودند کذب عدو اللّه دروغ گفته دشمن خدا زمانی که بر گشتی بسوی او بخوان این آیه را که از سورۀ رعد است أَمْ جَعَلُوا لِلّٰهِ شرک ٰاءَ خَلَقُوا کَخَلْقِهِ فَتَشٰابَهَ الْخَلْقُ عَلَیْهِمْ قُلِ اللّٰهُ خٰالِقُ کُلِّ شَیْءٍ وَ هُوَ الْوٰاحِدُ الْقَهّٰارُ (3)آیه 71 سوره 13(رعد)
  7. این آیه شریفه خود صراحت دارد بر توحید خدای تعالی(زراره گفت وقتی نزد او رفتم و این آیه را که امام فرموده بود بر او خواندم کانّه سنگ بر دهانش افکندم لال شد). ص :175
  8. از این قبیل اخبار در کتب معتبره ما از ائمۀ طاهرین سلام اللّه علیهم اجمعین  و پیشوایان بحق شیعه در طعن و لعن و سبّ طایفه غلات بسیار وارد شده خوبست همان قسمی که ما کتابهای علمای شما را می خوانیم شما هم کتب معتبرۀ علماء شیعه را بخوانید تا تفوه بکلماتی ننمائید که باعث اغواء عوام بیچاره گردد و شما هم در محکمه عدل الهی گرفتار باشید.
8-
  1. 1) لعنت خدا بر عبد اللّه بن سبا که ادعا نمود ربوبیت و خدائی را در حق امیر المؤمنین (علیه السّلام)بخدا قسم که آن حضرت بنده مطیع خدا بود وای بر کسانی که دروغ گفتند بر ما طایفه ای می گویند درباره ما چیزی را که نمی گوئیم ما آن را در حق خودمان آنگاه دو مرتبه فرمود ما بیزاری می جوئیم بسوی خدا از ایشان.
  2. 2) خدای عز و جل آفرید محمد و علی را پس امور عباد را بایشان سپرد پس ایشانند خالق و رازق و کننده و میراننده.
  3. 3) آیا مشرک ان برای خدای تعالی شریکانی قرار دادند که آنها هم مانند خدا چیزی خلق کردند و بر ایشان خلق خدا و آنها مشتبه گردید و ندانستند که آفریدۀ خدا کدامست و آفریده شرک اء کدام بگو(ای محمد)(هرگز چنین نیست)بلکه تنها خدای متعال آفریننده همه چیزها است و اوست یگانه در الوهیت که همه عالم مقهور اراده او است.
  4. از آقایان محترم انصاف می خواهم آیا در صورتی که أئمه ما چنین بیاناتی برای راهنمائی شیعیان خود فرموده اند و شیعیان واقعی یعنی پیروان علی و آل علی از موالی خود این اخبار را شنیده باشند مع ذلک آنها را خدا یا در مقام خدا قرار دهند.
  5. طایفه غلات بکلی از ما بر کنار و ما از آنها بیزار و بر کنار هستیم و لو صورتا دعوی تشیع نمایند خدا و پیغمبر و علی و آل علی علیهم السلام  همگی از آنها بیزار و تمامی شیعیان هم از آنها بیزار بر کنار هستند.
  6. چنانچه مولای ماامیر المؤمنین علیه السلام رئیس غلات عبد اللّه بن سباء ملعون را تا سه روز حبس نمود و امر بتوبه فرمود چون قبول نکرد لاجرم او را بآتش سوزانید.
  7. شما را بخدا خجالت ندارد که علماء شما روی تعصب و عادت و تبعیت از اسلاف بنویسند مؤسس اساس تشیع این عبد اللّه ملعون بوده که بامر علی علیه السلام سوزانیده شده است
  8. و حال آنکه علماء شیعه در تمام کتب مربوطه پیروی از ائمه خود نموده و عبد اللّه را ملعون خوانده اند پس پیروان عبد اللّه هم ملعونند چه آنکه از غلات اند نه شیعیان خالص الولای آل محمّد و عترت طاهرۀ پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم که از غلو  دربارۀ آن خاندان جلیل دور و برکنارند.
  9. اگر مؤسس اساس تشیع عبد اللّه ملعون بوده و شیعیان پیرو آن بوده اند چنانچه متعصّبین از علماء شما نوشته و دیگران هم کورکورانه تبعیّت از آنها نموده و در مجالس نقل می نمایند لا اقل بایستی در یکی از کتب شیعه تمجیدی از او شده باشد.
  10. اگر شما یک کتاب از علماء شیعۀ امامیه نشان دادید که تمجیدی از عبد اللّه ملعون نموده باشند داعی تسلیم بتمام گفتارهای شما می شوم و اگر نشان ندادید(و هرگز نمی توانید نشان داد)پس بترسید از روز حساب و محکمه عدل الهی و شیعیان موحد پاک را پیروان عبد اللّه ملعون نخوانید و امر را بر عوام بی خبر مشتبه ننمائید. ص :176
  11. و نیز از جنابعالی برادرانه تقاضا دارم چون اهل علم هستید پیوسته روی قاعده علم و منطق و حقیقت صحبت کنید نه روی گفتار بی منطق و حقیقت و شهرتهای بی اساس که اعادی در اطراف شیعیان عنادا و لجاجا نسبت داده اند.
  12. حافظ- نصایح برادرانه شما مورد قبول و توجه هر عاقلی است ولی اجازه بفرمائید حقیر هم من باب تذکر جملاتی بعرضتان برسانم.
  13. داعی- بسیار ممنون می شوم بفرمائید.
  14. حافظ- شما در بیانات پیوسته می فرمائید ما غلو  درباره امامان نمی نمائیم و غلات را مردود و ملعون و اهل آتش می دانید ولی در این دو شب مکرر کلماتی از شما شنیده می شود درباره امامان که روی قواعدی که خودتان بیان می نمائید آنها راضی باین قبیل امور نیستند ممکن است شما هم در موقع گفتار با ملاحظه باشید تا مورد طعن واقع نشوید.
  15. داعی- داعی خشک و جامد و متعصّب و جاهل نمی باشم خیلی ممنون می شوم که اگر لغزشی در گفتارم ظاهر شود یادآور شوید چون انسان مرکز سهو و نسیان است تمنی می کنم آنچه در این دو شب ملاحظه فرمودید بر خلاف رضای أئمّه هدی گفته شده که مطابقه با علم و عقل و منطق نمی کند بیان فرمائید.
  16. حافظ- در این دو شب مکرر از شما شنیدم در موقعی که نام امامان خود را می برید عوض آنکه بفرمائید رضی اللّه عنهم- سلام اللّه علیهم-صلوات اللّه علیهم-فرموده اید و حال آنکه خود می دانید بحکم آیه شریفه سوره احزاب که می فرماید إِنَّ اللّٰهَ وَ مَلاٰئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً (1)سلام و صلوات فقط مخصوص رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم می باشد و حال آنکه شما در بیانات خود صلوات و سلام را درباره امامان نیز می آورید بدیهی است این عمل بر خلاف نصّ صریح قرآن مجید است از جملۀ ایراداتی که بشما می نمایند همین موضوع است که می گویند این امر بدعت و اهل بدعت اهل ضلالت اند. ص :177
  17.  خدا و فرشتگانش بر روان پاک پیغمبر درود می فرستند شما هم ای اهل ایمان بر او درود بفرستید و سلام گوئید(و تسلیم فرمان او شوید)آیه 56 سوره 33(احزاب).
  18. اشکال در صلوات بر آل محمد و جواب آن
  19. داعی- جامعه شیعه هرگز عملی بر خلاف نصّ ننموده و نمی نمایند منتها در قرون ماضیه اعادی آنها از خوارج و نواصب و امویها و اتباع آنها بهانه جوئیها نموده و برای آنکه شیعیان را اهل بدعت معرفی نمایند دلائل ساختگی اقامه نمودند که بزرگان علمای شیعه جواب تمام آنها را داده و ثابت نموده اند که ما اهل بدعت نیستیم قلم در دست دشمن که افتاد تنها قاضی رفته هرچه می خواهند می نویسند جواب از همین موضوع هم مفصّلا داده شده ولی چون وقت گذشته از جواب مفصّل صرفنظر می نمایم برای اینکه فرمایش شما بلاجواب نماند و امر هم بر آقایان جلساء و برادران عزیزم مشتبه نگردد مختصرا عرض می نمایم.
  20. اولا در این آیه منع از سلام و صلوات بر دیگری ننموده فقط امر می فرماید که بر مسلمانان لازم است که بر آن حضرت صلوات بفرستند ثانیا همان خداوند متعال که این آیه را نازل فرموده در آیه 130 سوره 37(صافات)می فرماید سلام علی آلیاسین.
  21. یکی از خصائص بزرگ خاندان رسالت همین است که در قرآن همه جا سلام مخصوص بانبیاء عظام می نماید و می فرماید سَلاٰمٌ عَلیٰ نُوحٍ فِی الْعٰالَمِینَ (1) سَلاٰمٌ عَلیٰ إِبْرٰاهِیمَ (2) سَلاٰمٌ عَلیٰ مُوسیٰ وَ هٰارُونَ (3)
  22. ولی در هیچ کجای قرآن سلام بر اولاد انبیاء ننمودند مگر باولادهای خاتم الانبیاء صلی اللّه علیه و آله و سلّم که می فرماید سلام علی آلیاسین(یس)یکی از نامهای خاتم الانبیاء است.
  23. در معنای یس و این که س نام مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلم می باشد ص :178
  24. چون می دانید که در قرآن مجید پنج اسم از دوازده اسم پیغمبر برای مزید بینائی امت ذکر گردیده و آن پنج اسم مقدس محمد و احمد و عبد الله و نون و یس است و در اول سورۀ 36 می فرماید یس وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ (4)یا حرف نداء و س نام مبارک آن حضرت و اشاره بحقیقت و سویت اعتدالیه ظاهریه و باطنیه آن حضرت می باشد.
  25. 1) این آیات در سوره 37(الصافات می باشد).
  26. 2) این آیات در سوره 37(الصافات می باشد).
  27. 3) این آیات در سوره 37(الصافات می باشد).
  28. 4) ای سید رسولان و ای کاملترین انسان قسم بقرآن حکمت بیان بدرستی که تو البته از پیغمبران خدائی.
  29. نواب- علّت اینکه میان حروف تهجّی(س)نام مبارک آن حضرت گردیده است چیست
  30. داعی- عرض کردم اشاره ایست بعالم معنی و حقیقت اعتدال آن حضرت چه آنکه حائز مقام خاتمیت کسی است که وجودش بحد اعتدال رسیده باشد و آن وقتی است که ظاهر و باطن او یکسان باشد و این مرتبه در وجود اقدس آن حضرت موجود بوده فلذا با حرف(س)اثبات مقام برای آن حضرت می نماید.
  31. ببیان نزدیک تر بفهم عموم آنکه در میان حروف تهجّی فقط(س)است که ظاهر و باطن آن مساویست باین معنی که از برای هر یک از حروف بیست و هشت گانه تهجّی در نزد علمای علم اعداد زبر و بیّنه ایست که در موقع تطبیق زبر و بیّنۀ هر حرفی قطعا یا زبرش زیادتر است یا بیّنه اش.
  32. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید