شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص263 جواز علماء اهل سنت بر لعن یزید پلید

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص263

  1. جواز علماء اهل سنت بر لعن یزید پلید
  2. اکثر علماء شما آن زندیق ملعون را کافر دانسته اند حتّی امام أحمد بن حنبل(امام الحنابله)و بسیاری از اکابر علماء شما تجویز لعن بر او نموده اند و مخصوصا عبد الرّحمن ابو الفرج ابن جوزی کتاب مستقلی در این باب نوشته موسوم به(کتاب الرّد علی المتعصّب العنید المانع عن لعن یزید لعنه اللّه)و أبو العلاء معرّی در این باب گفته است:
  3. أری الایام تفعل کل نکیر .....فما أنا فی العجائب مستزید .....أ لیس قریشکم قتلت حسینا..... و کان علی خلافتکم یزید
  4. ما حصل معنی آنکه روزگار پیوسته بر ضدّ توحید و اهل توحید نقشه های ابلیسی می کشد و اینگونه رلهای بازیگر دنیا سبب استعجاب من است چرا که ذاتی دنیا مکر و حیله بازیست دلیل بر مدّعا کشته شدن حسین علیه السّلام بدست قریش و زمام اختیار امور و خلافت بدست یزید(علیه اللعنة)دادن است.
  5. فقط عدّه ای از متعصّبین علمای شما از قبیل غزّالی طرفداری از یزید نموده و عذرهای غیر موجّه مضحک برای تبرئه آن ملعون تراشیده اند.
  6. در حالتی که عموم علمای خودتان عملیات کفرآمیز و رفتار ظالمانۀ او را مشروحا ذکر نموده اند.
  7. که ظاهرا بعنوان خلافت بر مسند ریاست مسلمین بر قرار ولی عملا جدّیت می نمود بساط دین و توحید را برچیند منکرات را بعنوان معروف عمل می کرد.
  8. چنانچه دمیری در حیات الحیوان و مسعودی در مروج الذّهب نوشته اند میمونهای زیادی داشت که لباسهای حریر و زیبا بر آنها پوشانیده طوقهای طلا بگردن آنها نموده سوار بر اسبها می نمود.
  9. و همچنین سگهای بسیاری طوق بگردن داشت که با دست خود آنها را شست و شو می داد و با جام طلا بآنها آب می داد و سپس نیم خوردۀ آنها را خودش می خورد و در اثر اعتیاد بمشروبات الکلی پیوسته مست و مخمور بود. ص :262
  10. و مسعودی در جلد دوم مروج الذّهب گوید سیرت یزید سیرت فرعونی بود بلکه فرعون در رعیّت داری اعدل از یزید بود و سلطنت او ننگ بزرگی در اسلام شد زیرا مثالب بسیاری برای او می باشد از شرب خمر و کشتن پسر پیغمبر و لعن نمودن وصی پیغمبر(علی بن أبی طالب)و آتش زدن و خراب نمودن خانه خدا(مسجد الحرام)و خونریزی های بسیار(مخصوصا قتل عام اهل مدینه)و فسق و فجور بی شمار و غیر آنها که بحساب نیاید می رساند عدم غفران و آمرزش او را.
  11. نواب- قبله صاحب موضوع قتل عام مدینه به امر یزید چه بود متمنّی است بیان فرمائید.
  12. داعی- عموم مورخین مخصوصا سبط ابن جوزی در ص 63 تذکره می نویسد جماعتی از اهل مدینه در سنه شصت و دو رفتند بشام وقتی از فجایع اعمال و کفریات یزید باخبر شدند برگشتند بمدینه بیعت او را شکستند و علنا او را لعن می نمودند و عامل او عثمان بن محمّد بن أبی سفیان را بیرون نمودند
  13. قتل عام اهل مدینه بجرم شکستن بیعت یزید
  14. عبد اللّه بن حنظله(غسیل الملائکه)گفت ای مردم ما از شام بیرون نیامده و خروج بر یزید ننمودیم مگر آنکه دیدیم هو رجل لا دین ینکح الامهات و البنات و الاخوات و یشرب الخمر و یدع الصلاة و یقتل اولاد النبیین (1).
  15. چون این خبر بیزید رسید مسلم بن عقبه را با لشکر کثیری از اهل شام برای سرکوبی اهل مدینه فرستاد سه شبانه روز اهل مدینه را قتل عام نمودند ابن جوزی و مسعودی و دیگران می نویسند آن قدر کشتند که خون در کوچه ها جاری و خاض الناس فی الدماء حتی وصلت الدماء قبر رسول الله صلّی الله علیه و سلم و امتلات الروضة و المسجد (2).  ص :263
  16. 1) او مرد بی دینی است که نزدیکی می نماید با مادرها و دخترها و خواهرها شراب می خورد و نماز نمی خواند و اولاد پیغمبران را می کشد.
  17. 2) بقدری خون در کوچه های مدینه جاری بود که مردم در خون فرو رفته بودند تا اینکه خون بقبر رسول خدا رسید مسجد و قبر آن حضرت پر از خون گردید.
  18. هفتصد نفر از رجال محترم و وجوه اشراف قریش و انصار و مهاجرین را کشتند و ده هزار نفر از عامّۀ مسلمین بقتل رسیدند و راجع بهتک حرمت و نوامیس مسلمین دعاگو خجالت می کشم بعرضتان برسانم همین قدر اکتفا می نمایم بیکی از عبارتهای ص 163 تذکره سبط ابن جوزی که از ابو الحسن مدائنی نقل می نماید که ولدت الف امرأة بعد الحرة من غیر زوج (1).
  19. بیش از این نمی خواهم وقت مجلس را بگیرم و آقایان محترم را متأثر نمایم همین مقدار برای روشن شدن افکار کفایت می کند.
  20. شیخ- تمام آنچه ذکر فرمودید دلالت بر فسق یزید می نماید و عمل هر شخص فاسق معصیت کار قابل عفو و اغماض و قطعا یزید توبه نموده خدا هم غفّار الذّنوب است و او را آمرزیده پس شما بچه علت پیوسته او را لعن و ملعون می خوانید.
  21. داعی- بعض از وکلای دعاوی برای آنکه حقوقی نصیبشان گردد ناچار تا آخرین فرصت دفاع از موکّل خود می نمایند و لو آنکه حق بر آنها آشکار گردد.
  22. ولی نمی دانم جنابعالی روی چه منافعی آن قدر پافشاری در دفاع از آن لعین پلید می نمائید و می فرمائید یزید توبه کرده است و حال آنکه گفتار کفرآمیز و شهادت اولیاء اللّه و قتل عام اهل مدینه و غیره درایت و گفتار شما که توبه نموده روایت است و آن ثابت نگردیده و مقابله با درایت نمی نماید.
  23. آیا انکار مبدء و معاد و وحی و رسالت و ارتداد از دین بنظر شما لعن آور نخواهد بود آیا ظالمین را خداوند صریحا در قرآن کریم لعن نفرموده آیا شما یزید را ظالم نمی دانید اگر بنظر مبارک جنابعالی وکیل مدافع جدّی یزید بن معاویه(خنده شدید حضار) این دلائل مکفی نمی باشد با اجازه خودتان دو خبر از منقولات علماء بزرگ خودتان نقل می نمایم و عرضم را خاتمه می دهیم.
  24. بخاری و مسلم در صحیحین خود و علاّمه سمهودی در تاریخ المدینه و ابو الفرج ص :264
24-
  1. 1) بعد از وقعه(حره)یعنی قتل عام مدینه هزار زن بدون شوهر وضع حمل نمودند(کنایه از آنکه لشکر فاتح بهتک نوامیس آنها را حامله نمودند)
  2. ابن جوزی در کتاب الرّد علی المتعصّب العنید و سبط ابن جوزی در تذکره خواص الامّه و امام احمد حنبل در مسند و دیگران از رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند که فرمود من اخاف اهل المدینة ظلما اخافه الله و علیه لعنة الله و الملائکة و الناس اجمعین لا یقبل الله منه یوم القیمة صرفا و لا عدلا (1).
  3. و نیز فرمود لعن الله من اخاف مدینتی(ای اهل مدینتی) (2).
  4. آیا این همه قتل عام و هتک نوامیس و نهب اموال در مدینه موجب ترس و خوف آنها نبوده و اگر بوده تصدیق نمائید بلسان خدا و پیغمبر و ملائکه و تمام مردم آن نانجیب پلید ملعون بوده و خواهد بود تا روز قیامت.
  5. اکثر علمای خودتان یزید پلید را لعن نموده و کتابها بر جواز لعن او نوشته اند از جملۀ علاّمۀ جلیل القدر عبد اللّه بن محمّد بن عامر شبراوی شافعی در کتاب الاتحاف بحبّ الاشراف راجع بلعن یزید در ص 20 نقل می نماید که وقتی نزد ملاّ سعد تفتازانی نام یزید برده شد گفت فلعنة الله علیه و علی انصاره و علی اعوانه (3).
  6. و از جواهر العقدین علاّمۀ سمهودی نقل می نماید که گفت اتفق العلماء علی جواز لعن من قتل الحسین رضی اللّه عنه او امر بقتله او اجازه او رضی به من غیر تعیین (4).
  7. و از ابن جوزی و أبو یعلی و صالح بن احمد بن حنبل نقل می نماید که با ذکر دلائل از آیات قرآن و غیره اثبات لعن یزید می نمایند که وقت مجلس بیش از این اجازه گفتار نمی دهد.
  8. پس اگر مجلس طولانی و ساعاتی از نصف شب می گذرد بسیار لازم بود حلّ این معمّا گردد که آقایان از این مقدمات پی ببرید بحقّ بزرگی که أبا عبد اللّه الحسین علیه السّلام بر اسلام و اسلامیان دارد که ریشه چنین ظلم و ظالمی را به نیروی مظلومیّت خود کند و بخون خود و اهل بیت عزیزش شجرۀ طیّبه لا اله الا الله را که بواسطه ظلم بنی امیّه مخصوصا یزید پلید نزدیک بود خشک شود آب یاری نمود و حیات نوینی باسلام و توحید داد. ص :265
  9. 1) کسی که بترساند اهل مدینه را از روی ظلم بترساند خدای تعالی او را(یعنی در روز قیامت) و بر او باد لعنت خدا و ملائکه و تمام مردم و روز قیامت از چنین کسی خدا قبول نمی نماید هیچ عملی را.
  10. 2) لعنت خدا بر کسی که بترساند شهرستان مرا (یعنی اهل مدینه را).
  11. 3) لعنت خدا بر او و بر انصار و اعوان و یاری کنندگان او باد.
  12. 4) عموم علماء اتفاق نمودند بر جواز لعن کسی که حسین رضی اللّه عنه را کشت یا امر و اجازه بکشتن آن بزرگوار نمود یا راضی بکشتن او گردید.
  13. جای بسی تأسف است عوض آنکه خدمات آن بزرگوار را تقدیر نمائید بزیارت رفتن زائرینش اعتراض نموده خورده گیری می نمائید و نامش را مرده پرستی می گذارید و متأسف هستید که چرا ملیونها نفر همه ساله بزیارت قبر آن بزرگوار می روند و مجالس عزا برای آن حضرت تشکیل می دهند و بر غریبی آن مظلوم گریه می نمایند.
  14. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید