شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص326 شیخ- راجع بنصوص خلافت نقل احادیث نمودید ولی غافل بودید که از این قبیل احادیث در باب

 

 

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

  1. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص326
  2. شیخ- راجع بنصوص خلافت نقل احادیث نمودید ولی غافل بودید که از این قبیل احادیث در باب خلیفه ابو بکر رضی اللّه عنه بسیار رسیده.
  3. داعی- با توجه باینکه اکابر علمای خودتان چون ذهبی و سیوطی و ابن أبی الحدید و غیره نقل نموده اند که امویها و بکریون احادیث بسیاری در فضائل أبی بکر وضع نموده اند من باب نمونه از آن بسیاری که فرمودید حدیثی نقل نمائید تا مورد قضاوت قضات منصف غیر متعصّب قرار گیرد.
  4. نقل خبر در فضیلت ابی بکر و جواب آن که مجعول است ص :326
  5. شیخ- حدیث معتبری از عمر بن ابراهیم بن خالد از عیسی بن علی بن عبد اللّه بن عباس از پدرش از جدش عباس نقل نموده اند که رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم بآن بزرگ مرد فرمود یا عمّ انّ اللّه جعل ابا بکر خلیفتی علی دین اللّه فاسمعوا له و اطیعوا تفلحوا (1).
  6. داعی- گذشته از آنکه این حدیث یک طرفه است و قرار ما نبود که به احادیث یک طرفه استشهاد نمائیم مع ذلک همین حدیث یک طرفه هم اگر مردود نبود در اطراف آن بحث می نمودیم
  7. شیخ- چگونه مردود است شما همۀ مطالب را می خواهید بحرف درست کنید.
  8. داعی- اشتباه فرمودید ما اهل حرف نیستیم بلکه اهل عملیم این حدیث را ما رد ننموده ایم بلکه اکابر علماء خودتان رد نموده اند چه آنکه روات این حدیث در نظر آنها کذّاب و جعّال می باشند بهمین جهت آن را باطل و از درجۀ اعتبار ساقط می دانند چنانچه ذهبی در میزان الاعتدال ضمن ترجمه حال ابراهیم بن خالد و خطیب بغداد ضمن ترجمه حال عمر بن ابراهیم در تاریخ خود می نویسد انه کذّاب پس قطعا حدیث شخص کذّاب و دروغگو باطل و مردود و غیر قابل قبول می باشد.
  9. شیخ- در اخبار صحیحه از صحابی ثقه ابو هریره رضی اللّه عنه رسیده است که جبرئیل بر پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم نازل شد و عرض کرد خداوند سلامت می رساند می فرماید من از ابی بکر راضی هستم از او سؤال بنما آیا او هم از من راضی هست یا نه.
  10. داعی- البته لازم است مقدمة این جمله را بدانیم که در نقل اخبار باید خیلی دقیق شویم تا مورد ایراد عقلا واقع نشویم و ضمنا من باب تذکر شما را یادآور می شوم بنقل حدیثی که اکابر علماء شما مانند ابن حجر در اصابه و ابن عبد البر در استیعاب از خود ابو هریره نقل نموده اند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود کثرت علیّ الکذابة و من کذب علیّ متعمّدا فقد تبوأ مقعده من النار و کلّما حدّثتم بحدیث منّی فاعرضوه علی کتاب اللّه (2). ص :327
9-
  1. 1) ای عمو بدرستی که خدای تعالی قرار داد ابی بکر را خلیفه من بر دین خدا پس بشنوید از او و اطاعت نمائید او را تا رستگار شوید.
  2. 2) زیاد گردیدند بر من دروغگویان کسی که بر من عمدا دروغ ببندد نشیمنگاه او آتش جهنم می باشد هر وقت از من حدیثی بشما گفتند پس او را عرض کنید بقرآن مجید-(یعنی اگر مطابقه با قرآن نمود بپذیرید و الا رد نمائید).
  3. و نیز حدیث متّفق علیه فریقین است چنانچه امام فخر رازی هم در آخر ص 371 جلد سیم تفسیر کبیرش از آن حضرت نقل نمود که فرموده اذا روی لکم عنّی حدیث فاعرضوه علی کتاب اللّه تعالی فان وافقه فاقبلوه و الاّ فردّوه (1) هرگاه برای شما حدیثی از من روایت نمایند عرض نمائید او را بکتاب خدا(قرآن مجید)پس اگر موافقت با کتاب دارد قبول نمائید و الا او را رد نمائید.
  4. ).
  5. چنانچه در کتب اکابر علماء شما وارد است از جمله جعل کنندگان حدیث از قول رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم همین أبو هریره مردود بوده که شما این خبر را از او نقل نمودید و بی جهت او را ثقه خواندید.
  6. شیخ- از مثال شما عالم و مبلّغ جلیل فرزند رسول خدا انتظار نمی رود که نسبت باصحاب رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم طعن ورد نمائید.
  7. داعی- اوّلا با کلمه صحابی بودن می خواهید داعی را مرعوب نمائید و حال آنکه اشتباه می فرمائید که فقط صحابی بودن را اسباب شرف و فضل می دانید قطعا مصاحبت رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم مؤثر و موجب شرف و فضل است بشرط آنکه مصاحب مطیع و فرمانبردار آن حضرت باشد ولی اگر بر خلاف اوامر و دساتیر آن حضرت عمل نماید و تابع هوی و هوس گردد حتما مردود و گاهی ملعون و مستحق نار و عذاب الیم خواهد بود.
  8. مگر منافقینی که آیات قرآن مجید شهادت بفساد احوال و خبر از دخول نار آنها می دهد از مصاحبین رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم نبودند که ملعون و اهل آتش گردیدند.
  9. پس تعجب نکنید که ابو هریره هم یکی از همان مردودین و ملاعین مستحق نار می باشد.
  10. شیخ- اولا مردود بودن او معلوم نیست بر فرض که در نزد بعضی مردود باشد دلیل بر اهل آتش بودن او چیست مگر هر مردودی ملعون و اهل آتش می باشد ملعون کسی است که بنصّ صریح قرآن کریم یا گفتار پیغمبر ملعون باشد.
  11. شرح حال ابو هریره و مذمت آن ص :328
  12. داعی- دلائل بر مردودیت أبو هریره بسیار و اظهر من الشّمس است که اکابر علماء خودتان هم تصدیق نموده اند.
  13. از جمله دلائل بر مردودیت او آنکه از موافقین ملعون بن ملعون علی لسان رسول اللّه معاویة بن ابی سفیان و در سلک منافقین و مردمان دو رو بوده زیرا در صفّین بعضی از روزها نماز را اقتداء بامیر المؤمنین علی علیه السلام می نموده ولی حاشیه نشین سفرۀ چرب و نرم معاویه بوده چنانچه زمخشری در ربیع الابرار و ابن ابی الحدید در شرح نهج و دیگران نقل نموده اند که وقتی از این دو حالت از او سؤال می نمودند می گفت مضیرة معاویه ادسم و الصلاة خلف علیّ افضل (1)تا آنکه معروف گردید به شیخ المضیرة.
  14. علی از حق و قرآن جدا نمی باشد
  15. و حال آنکه علماء خودتان(علاوه بر اجماع علماء شیعه) از قبیل شیخ الاسلام حموینی در باب 37 فرائد و خوارزمی در مناقب و طبرانی در اوسط و گنجی شافعی در کفایت الطالب و ابن قتیبه در ص 68 جلد اول الامامة و السیاسة و امام احمد حنبل در مسند و سلیمان بلخی در ینابیع الموده و ابویعلی در مسند و متّقی هندی در ص 157 جلد ششم کنز العمّال و سعید بن منصور در سنن و خطیب بغداد در ص 321 جلد 14 تاریخ خود و حافظ ابن مردویه در مناقب و سمعانی در فضایل الصّحابه و امام فخر رازی در ص 111 جلد اول تفسیر و ابوالقاسم حسین بن محمد(راغب اصفهانی)در ص 113 جلد دوم محاضرات الادباء و دیگران از همین ابی هریره و غیره نقل نموده اند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود علیّ مع الحق و الحق مع علیّ یدور معه کیف دار (2). آنگاه علی علیه السلام را بگذارد و اطراف معاویه بگردد مردود نیست!!
  16. کسی که افعال شنیعه و ظلم و ستم معاویه را به بیند و ساکت بماند بعلاوه برای جلب منافع دنیا و پر کردن شکم و رسیدن بمقام.حاشیه نشین مجلس آن ملعون و کمک یار او باشد مردود نیست؟! ص :329
25-
  1. 1) (مضیره)طعامی است که با شیر عمل می آورند و غذائی بود مخصوص معاویه ابو هریره گفت مضیره و طعام معاویه چرب تر و نماز در عقب علی افضل است.
  2. 2) علی با حق و حق با علی می گردد.
  3. ابو هریره ای که خود نقل می کند بنابر آنچه اکابر علماء خودتان مانند حاکم نیشابوری در ص 124 جلد سوم مستدرک و امام احمد حنبل در مسند و طبرانی در اوسط و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و متّقی هندی در ص 153 جلد ششم کنز العمّال و شیخ الاسلام حموینی در فرائد و ابن حجر مکّی در ص 74 و 75 صواعق و سلیمان بلخی حنفی در ینابیع الموده و جلال الدین سیوطی در ص 116 تاریخ الخلفاء و امام ابو عبد الرحمن نسائی در خصائص العلوی و دیگران آورده اند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود علیّ مع القرآن و القرآن مع علی لن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض-علیّ منّی و انا من علیّ من سبّه فقد سبّنی و من سبّنی فقد سبّ اللّه (1).
  4. مع ذلک خود ناظر باشد که معاویه علیه الهاویه علنی و بر ملا حتی بالای منبر و خطبۀ نماز جمعه علی و حسن و حسین علیهم السلام  را لعن نماید و نیز امر دهد در تمام منابر و مجالس آن حضرت را لعن نمایند آنگاه با چنین ملاعینی مباشر و بعمل آنها مسرور باشد مردود نیست؟!
  5. علاوه بر معاشرت با آنها با جعل احادیث کمک یار آنها باشد و مردم را تهییج و وادار بلعن آن حضرت نماید؟!!
  6. شیخ- آیا معقول است که ما این تهمتها را قبول نمائیم که صحابی پاک دل مردم را با جعل احادیث وادار بلعن و سبّ علی کرم اللّه وجهه بنماید آیا این نوع از تهمتها از ساخته های شیعیان نمی باشد.
  7. داعی- قطعا معقول نیست که صحابی پاک دل چنین عملی را بنماید و اگر فردی از صحابه چنین عملی را نمود دلیل قطعی بر عدم پاکی دل او می باشد و حتما منافق و مردود و ملعون خواهد بود. ص :330
32-
  1. 1) علی با قرآن و قرآن با علی می باشد و هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض(کوثر) بر من وارد شوند. علی از من و من از علی هستم کسی که علی را سب و شتم نماید مرا شتم نموده و کسی که مرا سب و شتم نماید خدا را سب و شتم نموده.
  2. چه آنکه سبّ کنندۀ خدا و پیغمبر قطعا مردود و ملعون و اهل آتش است بنصّ اخبار بسیاری که علاوه بر اجماع علمای شیعه اکابر علماء خودتان نقل نموده اند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود هر کس علی را سبّ نماید مرا و خدای مرا سبّ نموده است.
  3. و اما اینکه فرمودید این نوع از تهمت ها از جعلیات شیعیان است اشتباه فرمودید و تصور نمودید روی سخن با بعض از علمای خودتان دارید که برای رسیدن بهدف و مقصود خود دروغها می سازند و تهمت ها بشیعیان پاک دل می زنند و عوام بی خبر را گمراه می سازند و باکی از قیامت و محاکمۀ عند اللّه ندارند.
  4. شیخ- البته وقتی جناب عالی باصحاب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلّم تهمت جعل اخبار بدهید ما چگونه انتظار ببریم که نسبت بمفاخر اسلامیان جهابذۀ از علمای سنّت و جماعت نسبت بد ندهید شما شیعیان منتها درجه از هنرنمائیتان نسبت بد و تهمت و دشنام دادن بزرگان است.
  5. داعی خیلی بی لطفی نمودید که چنین نسبتهائی بما دادید کتب تواریخ چهارده قرن اسلام(از سنّی و شیعه)شهادت بر خلاف گفتار شما می دهد.

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید