شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص-354 و نیز فرمود ابو بکر و عمر خیر الاولین و الآخرین (1) ص :354

  1. کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
  2. سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/
  3. صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir
  4. نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad
  5. بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏
  6. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ
  7. کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
  8. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص-354
  9. و نیز فرمود ابو بکر و عمر خیر الاولین و الآخرین (1) ص :354
  10. و عظمت مقام ابی بکر و عمر رضی اللّه عنهما از این خبر بهتر معلوم می گردد که فرمود خلقنی الله من نوره و خلق ابا بکر من نوری و خلق عمر من نور ابی بکر و خلق امتی من نور عمر و عمر سراج اهل الجنة (2)
  11. از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ ما بسیار رسیده که من باب نمونه ببعض از آنها إشاره نمودم تا حقیقت مقام خلفاء بر شما واضح و روشن گردد.
  12. داعی- اولا مضامین ظواهر این اخبار خود دلالت کامله بر فساد و کفر آنها دارد که می رساند از لسان مبارک رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم چنین مضامین صادر نگردیده زیرا حدیث اول دلیل بر تجسّم است و قطعا عقیده بر جسمیت حضرت باری تعالی کفر محض است و حدیث دوم می رساند که ابی بکر شریک رسول اللّه بوده در آنچه بر آن حضرت نازل می شده و حدیث سیم می رساند که خاتم الانبیاء صلی اللّه علیه و آله و سلّم هیچ گونه تفوّقی بر ابی بکر نداشته چه هر دو با هم مساوی بودند و دو خبر دیگر مخالف است با اخبار کثیره ای که مجمع علیه فریقین است که بهترین اهل عالم محمّد و آل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین اند.
  13. و خبر آخری مخالف با قرآن مجید است چه آنکه در آیه 13 سوره 76(دهر) می فرماید لاٰ یَرَوْنَ فِیهٰا شَمْساً وَ لاٰ زَمْهَرِیراً بهشت جای آفتاب و ماه نمی باشد حجر و شجر و مدر و در و دیوار بهشت تماما روشن و نورانی می باشد اهل دنیا هستند که احتیاج بچراغ دارند و الا اهل بهشت احتیاج بچراغ ندارند. ص :355
  14. علاوه بر این ظواهر اکابر علماء درایت و رجال خودتان از قبیل عالم جلیل مقدسی در تذکرة الموضوعات و فیروزآبادی شافعی در کتاب سفر السّعادات و حسن بن کثیر ذهبی در میزان الاعتدال و ابو بکر احمد بن علی خطیب بغدادی در تاریخ خود و ابو الفرج ابن جوزی در کتاب الموضوعات و جلال الدین سیوطی در اللآلی المصنوعه فی الاحادیث الموضوعه حکم بر موضوعیت و مجعولیت این احادیث نموده اند و صریحا درباره هر یک از آنها گویند که از جهة سلسله روات و اسناد این احادیث از موضوعات و مفتریات است چه آنکه علاوه بر افراد نااهل و جعّال و کذّابی که در سلسله روات موجود است بطلان آنها با قواعد عقلیه و آیات قرآنیه ظاهر و آشکار است.
13-
  1. 1) ابو بکر و عمر بهترین اولین و آخرین اند.
  2. 2) خلق نموده خدای تعالی مرا از نور خودش و خلق نموده ابی بکر را از نور من و خلق نموده عمر را از نور ابی بکر و خلق نموده است امت مرا از نور عمر و عمر چراغ اهل بهشت است.
  3. شیخ-  دیگر در این حدیث خلافی نیست که رسول خدا فرمود ابو بکر و عمر سیدا کهول اهل الجنة (1)
  4. داعی- در این حدیث هم اگر قدری فکر و تأمل کنیم گذشته از آنکه اکابر علماء
  5. در جواب خبری که ابو بکر و عمر دو سید پیران اهل بهشتند
  6. درایت و رجال خودتان آن را از موضوعات می دانند ظاهر عبارت آن می رساند که این عبارت از رسول خدا نمی باشد چه آنکه از مسلّمات است که بهشت مرکز شیوخ و پیران نمی باشد و در آنجا مانند دنیا سیر تکاملی وجود ندارد که آدمی از جوانی بسن پیری برسد تا بکمال سیادت نائل آید.
  7. و در روایات ما و شما اخبار بسیاری مصدّق این معنی است که از جمله قضیه اشجعیّه است که زن پیری بود آمد خدمت رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم حضرت در ضمن صحبت فرمود ان الجنة لا تدخلها العجائز یعنی عجایز و پیران داخل بهشت نمی شوند آن زن متأثر شد ناله کنان عرض کرد یا رسول اللّه پس من وارد بهشت نمی شوم این را گفت و از خدمت حضرت بیرون رفت حضرت فرمودند اخبروها انها لیست یومئذ بعجوز یعنی خبر دهید او را که در آن روز پیر نخواهد بود-بلکه همۀ پیران را خلعت جوانی بپوشند و داخل بهشت نمایند آنگاه آیه 36 سوره 56(واقعه)را قرائت فرمود که خداوند فرماید إِنّٰا أَنْشَأْنٰاهُنَّ إِنْشٰاءً فَجَعَلْنٰاهُنَّ أَبْکٰاراً عُرُباً أَتْرٰاباً لِأَصْحٰابِ الْیَمِینِ (2)
20-
  1. 1) أبی بکر و عمر دو سید پیران اهل بهشت اند.
  2. 2) انشاء بر صیغه ماضی بجهة تحقق وقوع است یعنی بیافریده ایم زنان بهشتی را(در کمال حسن و زیبائی)و همیشه آنان را باکره و دوشیزه گردانیده ایم دوستان و عاشقان شوهران خود با غنج و ناز و شیرین سخن جوان همسالان هم مخصوص اصحاب یمین. ص :356
  3. و در حدیث از طرق ما و شما وارد است که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود یدخل اهل الجنة الجنة جردا مردا بیضا جعادا مکحّلین ابناء ثلاث و ثلثین (1)
  4. شیخ-  این بیانات شما بجای خود صحیح است و لکن این حدیث مخصصی است برای اهل بهشت.
  5. داعی- معنای این فرمایش جنابعالی را نفهمیدم این حدیث مخصّص چه چیز است یعنی خداوند جمعی را پیر وارد بهشت می نماید تا ابی بکر و عمر را سید آنها قرار دهد! و حال آنکه اگر بنا شود ابی بکر و عمر داخل بهشت گردند خداوند آنها را هم جوان خواهد نمود نه آنکه دیگران را پیر نماید تا سیادت آنها ثابت شود.
  6. علاوه عرض کردم اکابر علماء خودتان این حدیث را از موضوعات بشمار آوردند و رسول اکرم برای راهنمائی ما اصلی معین فرموده تا خیال ما راحت گردد چنانچه قبلا عرض کردم هر حدیثی که مطابقه با قرآن مجید ننماید مردود است فلذا علماء رجال ما و اهل درایت هم بسیاری از اخبار را که بنام رسول و أئمۀ طاهرین صلوات اللّه علیهم اجمعین از طریق خودمان رسیده بدستور خودشان که فرمودند اذا روی لکم عنی حدیث فاعرضوه علی کتاب الله فان وافقه فاقبلوه و الا فردوه (2)رد می نمایند و مورد قبول قرار نمی دهند.
  7. و قبلا عرض کردم که بسیاری از اکابر علماء ارباب جرح و تعدیل خودتان هم کتب مبسوطه تألیف و تصنیف نموده اند در ردّ احادیث موضوعه مانند شیخ مجد الدین محمد بن یعقوب فیروزآبادی(صاحب قاموس در ص 142 کتاب سفر السعادة و جلال الدین سیوطی در کتاب اللآلی و ابن جوزی در موضوعات و مقدسی در تذکره الموضوعات و شیخ محمّد بن درویش مشهور به حوت بیروتی در ص 123 کتاب اسنی المطالب آورده اند که در سند حدیث ابو بکر و عمر سیدا کهول اهل الجنة یحیی بن عنبسه می باشد و ذهبی گوید یحیی از جمله ضعفا است و ابن جان دجال گفته یحیی وضع حدیث می نموده. ص :357
27-
  1. 1) اهل بهشت که در بهشت آیند همه جرد و مرد و بی مو و سفیداندام مجعد موی چشمهای سرمه کشیده و در سن سی و سه سالگی باشند.
  2. 2) زمانی که حدیثی از من برای شما روایت نمایند آن را بقرآن مجید عرض نمائید اگر موافق با قرآن بود قبول نمائید و الا او را رد نمائید.
  3. پس علاوه بر دلائلی که ما ذکر نمودیم ببیان نقّادین علماء خودتان هم که ارباب جرح و تعدیل اند این حدیث از موضوعات است.
  4. واقعا احتمال قوی می رود که از مجعولات بکریون یا بنی امیه باشد چه آنکه برای ردّ و تضعیف بنی هاشم و عترت طاهره و اهل بیت رسول اللّه در مقابل هر حدیثی از احادیث ثابتۀ عند الفریقین در مدح و عظمت خاندان رسالت حدیثی جعل می نمودند و مردمانی مانند ابو هریره و أمثال آنها هم برای قرب دستگاه فاسد بنی امیه پیوسته در این کار جدّیت می نمودند.
  5. زیرا از کینه و عداوتی که با آل محمّد داشتند در مقابل حدیث شریف ثابتی که علاوه بر اجماع علماء شیعه اکابر علماء شما نیز نقل نموده اند این حدیث را جعل نمودند.
  6. نوّاب- آن حدیث مسلّم کدام است که در مقابلش جعل حدیث نمودند.
  7. در حدیث حسن و حسین دو سید جوانان اهل بهشت اند
  8. داعی- آن حدیث شریف ثابت مسلّم آنست که رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنة و ابوهما خیر منهما و بسیاری از علمای شما نقل نموده اند این حدیث را از قبیل خطیب خوارزمی در مناقب و میر سید علی همدانی در مودت هشتم از مودة القربی و امام ابو عبد الرحمن نسائی سه حدیث در خصائص العلوی و ابن صباغ مالکی در ص 159 فصول المهمّه و سلیمان بلخی حنفی در باب 54 ینابیع المودة از ترمذی و ابن ماجه و امام احمد بن حنبل و سبط ابن جوزی در ص 133 تذکره و امام احمد بن حنبل در مسند و ترمذی در سنن و محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب 97 کفایت الطالب بعد از نقل این حدیث گوید امام اهل حدیث ابو القاسم طبرانی در معجم الکبیر در شرح حال امام حسن علیه السّلام جمع نموده است جمیع طرق این حدیث شریف را از بسیاری از صحابه پیغمبر از قبیل امیر المؤمنین علی بن ابی طالب و خلیفه ثانی عمر بن الخطّاب و حذیفۀ یمانی و أبو سعید خدری و جابر ابن عبد اللّه انصاری و أبو هریرة و اسامة بن زید و عبد اللّه بن عمر،آنگاه محمد بن یوسف اظهار نظر نموده گوید این حدیثی است حسن که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود:الحسن و الحسین سیدا شباب أهل الجنة و أبوهما خیر منهما(و در بعض از اخبار) افضل منهما (1)و انضمام اسناد این حدیث بیکدیگر دلیل بر صحت این حدیث می باشد انتهی. ص :358
  9. و نیز حافظ أبو نعیم اصفهانی در حلیه و ابن عساکر در ص 206 جلد چهارم تاریخ کبیر و حاکم در مستدرک و ابن حجر مکی در ص 82 صواعق و بالاخره اتفاقی أکابر علماء شما می باشد که این حدیث از لسان درر بار رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم جاری شده است.
  10. شیخ-  دیگر منکر این خبر احدی نمی شود که رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود ما ینبغی لقوم فیهم ابو بکر ان یتقدم علیه غیره این خبر خود دلیل حق تقدم ابی بکر است بر عموم امت برای آنکه می فرماید سزاوار نیست برای قومی که أبی بکر در میان آنها باشد و دیگری را بر او مقدّم دارند.
  11. داعی- متأسفم که آقایان محترم چرا بدون فکر بهر خبری توجه می نمائید اگر این خبر فرمودۀ رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم بوده چرا خود عمل بآن نمی نمود که با بود أبی بکر علی علیه السلام را مقدّم می داشت-در قضیّۀ مباهله مگر أبی بکر حاضر نبود که علی را مقدّم بر او داشت-در غزوه تبوک با بود ابی بکر کاردان پیر مرد چرا علی علیه السلام را خلیفه خود قرار داد-در سفر مکه چرا ابی بکر را معزول و علی را منسوب برای ابلاغ رسالت و قرائت سوره برائت نمود-در مکه با بود ابی بکر چرا علی را با خود برای بت شکنی برد حتّی بروی شانۀ خود سوار کرد و امر بشکستن بت هبل نمود-با بود ابی بکر چرا علی علیه السلام را برای حکومت و دعوت مردم یمن فرستاد و علاوه بر همه با بود ابی بکر علی را چرا وصی خود قرار داد.
  12. شیخ-  حدیث بسیار ثابتی از رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم رسیده که أبدا مورد انکار نیست که عمرو بن عاص گفت روزی به پیغمبر عرض کردم یا نبی اللّه أحب زنان عالم بسوی شما کیست فرمودند عایشه عرض کردم أحب مردان بسوی شما کیست فرمودند پدر عایشه ابی بکر پس بهمین جهت که محبوب پیغمبرند حق تقدم دارند بر تمام امّت و این خود یک دلیل قاطع است بر خلافت أبی بکر رضی اللّه عنه.ص :359

  1. 1) حسن و حسین دو سید جوانان اهل بهشت اند و پدر آنها بهتر و افضل از آنها می باشد. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید