شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص576 نواب- قبلۀ صاحب معذرت می خواهم در بین فرمایشات شما سؤال می کنم

  1. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ
  2. کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
  3. سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/
  4. صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir
  5. نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad
  6. بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏
  7. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ
  8. کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
  9. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص576
  10. نواب- قبلۀ صاحب معذرت می خواهم در بین فرمایشات شما سؤال می کنم چون فراموش کارم از دستم می رود اگر اجازه می فرمائید عرض کنم.
  11. داعی-  مانعی ندارد بفرمائید خواهش می کنم از سؤال در هر وقت مضایقه نکنید دعاگو ابدا دلتنگ نمی شوم.
  12. نواب- با اینکه مذهب تشیّع بنابر آنچه در این شبها بیان نمودید اثنا عشری و دوازده امامی است بچه علّت این مذهب بنام امام جعفر صادق رضی اللّه عنه نامیده شده است و مذهب جعفری می گویند.
  13. ظهور مذهب جعفری
  14. داعی-  رسول اکرم خاتم الانبیاء صلی اللّه علیه و آله و سلّم روی ناموس حقیقی نبوت که هر پیغمبری قبل از وفات وصی و جانشینی از جانب خدا برای خود معیّن می نمودند-امیر المؤمنین علی علیه السلام را باب علم و وصی و خلیفه جانشین خود معرفی و امّت را امر باطاعت آن حضرت نمودند.
  15. ولی بعد از وفات رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم بجهاتی که عند العقلاء واضح است سیاسة امر خلافت بأبی بکر و عمر و عثمان قرار گرفت ولی در تمام دوره خلافت(باستثنای روزهای اول)أبی بکر و عمر کاملا با آن حضرت در جمیع امور شور می نمودند و مطابق فرموده های آن حضرت عمل می کردند بعلاوه رجال از دانشمندان ادیان هم که برای کشف حقایق بمدینه می آمدند و در مباحثات و مناظرات علی علیه السلام آنها را مجاب می نمود بالآخر تا آن حضرت حیات داشت بطرق مختلفه خدمات شایان خود را بدین مقدس اسلام نمود. ص :576
  16. ولی پس از شهادت آن حضرت که زمام امور بدست بنی امیّه آمد مقام ولایت و امامت کاملا بمحاق افتاد با منتها درجۀ قساوت ظلم و تعدّی بعترت و اهل بیت پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم وارد آوردند.
  17. امام بر حق حضرت امام حسن مجتبی و امام حسین شهید و امام زین العابدین و امام محمّد باقر علیهم السلام  بسختی در تحت فشار و ایذاء و اذیت أمویها قرار گرفتند تمام طرق و راهها را بر آنها مسدود نمودند و جز عدّۀ قلیلی از شیعیان خالص الولاء موفق بدیدار و اخذ علوم و حقایق از آنها نمی شدند تا عاقبت هر یک را بطریقی شهید نمودند.
  18. تا در اوایل قرن دوم هجری که مردم از ظلم و تعدّی و فجایع اعمال امویها بجان رسیده برای بر انداختن حکومت آنها از اطراف قیام نمودند جنگهای خونینی مخصوصا بین داعیان بنی عباس و بنی امیّه درگیر شد.
  19. در آن موقع که امویها مشغول دفاع از حکومت خود بودند روزنۀ فرجی باز شد چنان بخود مشغول شدند که دیگر آن سختگیری های شدید را بعترت و اهل بیت رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم نمی نمودند.
  20. فلذا امام بحق ناطق از این فرصت نتیجۀ کامل گرفتند در خانه را باز نموده از حالت انزوا که در اثر فشار و سختی های امویها پیدا شده بود خارج آزادانه در مسجد منبر تشریف برده بنشر علوم و أحکام و قواعد دین پرداختند چهار هزار دانشجوی علم و دانش و حدیث بدون مانع پای منبر آن حضرت حاضر شده و از بحر بی پایان علم آن حضرت استفاده می نمودند.
  21. اصحاب خاص و دانشجوهای برگزیده پای منبر آن حضرت از مبانی علمی که بهره برداری نموده بودند چهار صد اصل نوشتند که معروف شد باصول اربعمائه.
  22. امام یافعی یمنی در تاریخ خود آن حضرت را وصف نموده که در کثرت علم و وسعت فضل تالی نداشته و حد و حصری برای علوم عالیه و دانش آن حضرت نبوده-یکی از شاگردان محضر او جابر بن حیّان صوفی از علوم صادره از آن حضرت کتابی مشتمل بر هزار ورق و پانصد رساله تألیف نموده.انتهی ص :577
  23. اکابر فقهاء اعلام و ائمه عظام اهل تسنّن از شاگردان و دانشجویان مجلس فیض آن حضرت بودند.
  24. مانند ابو حنیفه و مالک بن انس و یحیی بن سعید انصاری و ابن جریح و محمد بن اسحاق و یحیی بن سعید قطّان و سفیان بن عیینه و سفیان ثوری و دیگران(که قبلا اشاره شد)که هر یک بقدر استعداد خود از محضر انور آن حضرت بهره مند می شدند.
  25. چنین ریاست علمی از حیث ظهور برای احدی از آباء و ابناء کرام آن حضرت پیش آمد ننمود که بدون مانع بتوانند بنشر احکام و قواعد دین و تفسیر آیات قرآن مجید و مبانی علم و حدیث و کشف اسرار و حقایق علنی و بر ملاء بپردازند.
  26. چه آنکه بنی امیه مانع آباء آن حضرت بودند و بنی عباس با منتها درجۀ بی شرمی أئمۀ از ابناء آن بزرگوار را تحت فشار قرار دادند.
  27. فی الحقیقة ظهور حقیقت تشیّع بی پرده و عیان و نشر معارف آل محمّد و عترت طاهره (که سر چشمه از رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم می گرفت)بوسیله آن حضرت بارز و آشکار گردید.
  28. فلذا این مذهب حق بنام آن حضرت معروف شد بمذهب جعفری و الاّ ما بین امام صادق و آباء اربعه و ابناء ستّۀ آن حضرت که تماما باتفاق عمّ بزرگوارش حضرت امام حسن مجتبی سلام اللّه علیهم اجمعین امامان بر حق بودند فرقی نبوده.
  29. درد دل بزرگ و بی اعتنائی بعترت؟
  30. ولی جای بسی تأسّف است که چنین امام با عظمتی را که دوست و دشمن اقرار با علمیّت و أکملیّت او نموده اند پیشینیان شما حاضر نشدند بعنوان اعلم و افقه و أکمل از همه بشناسند بلکه آن اندازه هم روا ندادند که نام شریفش را در عداد أئمّۀ أربعة قرار دهند-و حال آنکه آن حضرت با آن همه مراتب عالیه علم و فضل و زهد و ورع و تقوی و کمال(که مورد تصدیق علمای خودتان هم می باشد)چون از عترت و اهل بیت پاک رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم بوده حق تقدم بر دیگران داشته. ص :578
  31. و اگر از حیث پیروان هم بخواهیم بشماره آوریم معلوم نیست که پیروان هر یک از أئمّه أربعۀ شما تنها برابری با پیروان امام صادق علیه السّلام بنمایند.
  32. بقدری علماء متعصّب شما با نظر بی اعتنائی عملا بعترت پیغمبر خود(با آن همه سفارشات)نگریستند که حتی فقهاء بزرگ شما مانند بخاری و مسلم حاضر نشدند روایتهای این فقیه اهل بیت طهارت را در کتب خود نقل نمایند-بلکه از هیچ یک از امامان از عترت طاهره و از علماء و فقهاء بزرگ از سادات علوی و حسینی و سجادی و موسوی و رضوی و غیره از قبیل زید بن علی بن الحسین(الشهید)و یحیی بن زید و محمّد بن عبد اللّه(نفس زکیّه)و حسین بن علی مدفون به فخ-و یحیی بن عبد اللّه بن حسن و برادرش ادریسمحمّد بن جعفر الصادق-و محمد بن ابراهیم(معروف بابن طباطبا)و محمد بن محمد بن زید-و عبد اللّه بن حسن-و علی بن جعفر(عریضی)و غیر آنها که همگی از اکابر علماء و فقهاء خاندان رسالت بودند-نقل حدیث و روایت ننمودند؟!.
  33. ولی روایتهای ابو هریره معلوم الحال و عکرمه خارجی و یک عدّه کذّاب جعّال را که علماء خودتان تصدیق بآن دارند(ما هم در شبهای قبل اشاره بحالات آنها نمودیم) بجان و دل پذیرفته و از آنها نقل نموده اند؟!.
  34. و حتی ابن البیّع نوشته که بخاری از هزار و دویست نفر از خوارج و نواصب از قبیل عمران بن حطان(مادح عبد الرحمن بن ملجم مرادی قاتل امیر المؤمنین علیه السّلام) روایت نموده؟!.
  35. تأثر فوق تأثر
  36. و بسیار جای تأثر است که پیروان و مقلّدین امام أعظم و امام مالک و امام شافعی و امام حنبل را که هیچ یک از عترت و اهل بیت رسول اللّه نبودند مسلمان پاک بدانند و هر یک از آن فرق در طریقه خود آزاد باشند با آنکه در اصول و فروع با هم اختلافات بسیار دارند.
  37. ولی پیروان جعفر بن محمد الصادق علیه السّلام را کافر و مشرک و رافضی بخوانند؟!.
  38. و در بلاد سنی حتی در مکّه معظمه که خداوند درباره آن مکان مقدّس می فرماید و من دخله کان آمنا آزادی در عقیده و اعمال و عبادات نداشته باشند؟!. ص :579
  39. چه خوش گوید حافظ شیرازی:  گر مسلمانی همین است که حافظ دارد ..... وای اگر از پس امروز بود فردائی

پس آقایان بدانید که ما جماعت شیعیان باعث افتراق کلمه نیستیم دوئیت را ما ایجاد نمی کنیم بلکه آنچه می شود از طرف شما می شود که زیاده از یکصد ملیون جمعیت مسلمان موحّد مؤمن را که در جهت قبله و نماز و روزه و حج و سایر احکام دین با شما شرکت دارند از خود دور و بیگانه و مشرک و کافر محسوب می دارید؟؟. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید