شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص634   بدیهی است بطریقی که شما بیان می کنید غصب کننده

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

  1. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص634
  2.   بدیهی است بطریقی که شما بیان می کنید غصب کننده مرتکب اقبح قبایح ظلم گردیده ولی مقصودتان از این ظالم و مظلوم و غاصب و مغصوب کیست و چیست خوب است روشن تر بفرمائید.
  3. داعی- از اوضح واضحات است ظلمی که بجدّۀ ما صدّیقۀ کبری فاطمه زهراء سلام اللّه علیها وارد شده بأحدی نشده.
  4. در حقیقت فدک و غصب آن
  5. که بعد از فتح قلاع خیبر بزرگان و مالکین فدک و عوالی(که هفت قریه در هم بوده در دامنه کوههای مدینه تا سیف البحر کنار دریا،هم غلّه غلّه خیز بوده و هم نخلستان فراوان داشته عرض و طول اراضی آن بسیار وسیع بوده از حدود اربعه اش معلوم می شود که حدّی بکوه احد نزدیک مدینه منوره حدّی بعریش حدّی بسیف البحر حدّی بحومۀ دومة الجندل).
  6. آمدند خدمت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) و قرار داد صلحی نمودند که نصف تمام فدک از آن آن حضرت باشد و نصف دیگر مال خودشان باشد چنانچه یاقوت حموی صاحب معجم البلدان در ص 343 جلد ششم از فتوح البلدان و احمد بن یحیی بلاذری بغدادی متوفی سال 279 در تاریخ خود و ابن ابی الحدید معتزلی در ص 78 جلد چهارم شرح نهج البلاغة(چاپ مصر)نقلا از ابو بکر أحمد بن عبد العزیز جوهری و محمد بن جریر طبری در تاریخ کبیر و دیگران از محدثین و مورخین خودتان ثبت نموده اند.
  7. نزول آیه وَ آتِ ذَا الْقُرْبیٰ حَقَّهُ
  8. بعد از برگشتن بمدینه طیبه جبرئیل از جانب رب جلیل نازل و آیه 28 سوره 17(بنی اسرائیل) را بر آن حضرت خواند که وَ آتِ ذَا الْقُرْبیٰ حَقَّهُ وَ الْمِسْکِینَ وَ ابْنَ السَّبِیلِ وَ لاٰ تُبَذِّرْ تَبْذِیراً ( حقوق خویشان و ارحام خود را اداء کن و فقراء و رهگذران بیچاره را بحق خودشان برسان و هرگز اسراف و تبذیر منمای.).
  9. رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) تأمل نمود که ذوی القربی کیست و حق آنها چیست جبرئیل مجددا شرفیاب گردیده و عرض کرد خداوند می فرماید ادفع فدکا إلی فاطمة فدک را بفاطمه واگذار کن رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فاطمه سلام اللّه علیها را طلبید و فرمود انّ اللّه امرنی ان ادفع الیک فدکا خداوند مرا امر فرموده فدک را بشما واگذارم فلذا در همان مجلس فدک را بفاطمه هبه و واگذار نمود.
  10.   آیا در کتب و تفاسیر شیعه این معنی را در نزول آیه شریفه نوشته اند یا شواهدی در کتب معتبره ما دیده اید.
  11. داعی- امام المفسرین أحمد ثعلبی در تفسیر کشف البیان و جلال الدین سیوطی در جلد چهارم تفسیر خود از حافظ ابن مردویه أحمد بن موسی مفسر معروف متوفی سال 352 از ابی سعید خدری و حاکم ابو القاسم حسکانی و ابن کثیر عماد الدین اسماعیل ابن عمر دمشقی فقیه شافعی در تاریخ و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب 39 ینابیع المودة از تفسیر ثعلبی و جمع الفوائد و عیون الاخبار نقل می کنند که لمّا نزلت و آت ذا القربی حقّه دعا النبیّ (صلی الله علیه وآله وسلم) فاطمة فأعطاها فدک الکبیر(1) چون نازل شد آیه وَ آتِ ذَا الْقُرْبیٰ حَقَّهُ رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله فاطمه را خواند و فدک بزرگ را باو عطا نمود.).
  12. تا رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) حیات داشت فدک در تصرف فاطمه علیها السّلام بود خود بی بی اجاره می داد و مال الاجاره را باقساط ثلاثه می آوردند بی بی فاطمه بقدر قوت یک شب خود و فرزندانش بر می داشت بقیه را در میان فقراء بنی هاشم و زائد آن را بسایر فقراء و ضعفاء بمیل خود ارفاقا تقسیم می نمود.
  13. بعد از رحلت رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) مأمورین خلیفۀ وقت رفتند ملک را از تصرف مستأجرین بی بی بیرون آورده ضبط نمودند؟! شما را بخدا آقایان انصاف دهید نام این عمل را چه باید گذارد.
  14.   این اول مرتبه ایست که از شما می شنوم رسول خدا فدک را بامر پروردگار بفاطمه واگذار کرد.
  15. داعی- ممکن است شما ندیده باشید ولی ما زیاد دیدیم عرض کردم بسیاری از اکابر علماء شما در کتب معتبرۀ خود ضبط نموده اند بازهم توضیحا عرض می نمایم که حافظ ابن مردویه و واقدی و حاکم در تفسیر و تاریخ خود و جلال الدین سیوطی در ص 177 جلد چهارم در المنثور و مولی علی متقی در کنز العمال و در حاشیه مختصری که در مسند امام احمد بن حنبل نوشته در مسأله صله رحم از کتاب الاخلاق و ابن ابی الحدید در جلد چهارم شرح نهج البلاغه از طرق مختلفه غیر از طریق ابی سعید خدری نقل نموده اند که وقتی این آیه شریفه نازل شد پیغمبر   (صلی الله علیه وآله وسلم) فدک را بفاطمه سلام اللّه علیها واگذار نمود. ص :634
  16. استشهاد بحدیث لا نورث و جواب آن
  17.   آنچه مسلّم است خلفاء فدک را باستناد حدیث معروفی که خلیفه ابی بکر گفت از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) شنیدم که فرمود نحن معاشر الانبیاء لا نورّث ما ترکناه صدقة (1)ضبط نمودند.
  18. داعی- أولا إرث نبوده و هبه بوده ثانیا این عباراتی را که بعنوان حدیث نقل نمودید بجهاتی مورد اشکال و مردود است.
  19.  دلیل شما بر مردودیت این حدیث مسلّم چیست.
  20. داعی- دلائل مردودیت آن بسیار است که مورد تصدیق اهل علم و انصاف می باشد.
  21. اولا سازندۀ این حدیث هر کس بوده بی فکر و بی تأمل تفوّه باین جملات نموده زیرا اگر فکر کرده بود عبارتی می گفت که موجب پشیمانی و تمسخر عقلا و دانشمندان نگردد هرگز نمی گفت نحن معاشر الانبیاء لا نورّث زیرا می دانست یک روز کذب او از خود عبارت حدیث ساختگی بیرون می آید.
  22. چنانکه می گفت انا لا اورّث یعنی فقط من که خاتم الانبیاء هستم ارث قرار نداده ام راه فرار در گفتار باز بود ولی وقتی کلمه جمع آورده که ما جماعت انبیاء ارث قرار نمی دهیم ناچار می شویم برای پی بردن بصحت و سقم حدیث بنا بفرمودۀ خودشان مراجعه بقرآن مجید نموده تا اثبات حقیقت گردد.
21-
  1. 1) ما جماعت انبیاء ارث قرار نمی دهیم هرچه از ما بماند صدقه است(یعنی بامت واگذار می شود). ص :635
  2. وقتی مقابله با قرآن نموده مردودیت آن ثابت می شود چه آنکه می بینیم در قرآن مجید آیات بسیاری راجع بارث انبیاء موجود است می رساند که انبیاء عظام همگی ارث داشتند و وراث بعد از فوت آنها تصرف می کردند پس مردودیت این حدیث واضح می شود.
  3. چنانچه عالم محدّث أبو بکر احمد بن عبد العزیز جوهری که بتوثیق ابن ابی الحدید در ص 78 جلد چهارم شرح نهج از اکابر علماء و محدثین صاحب ورع و تقوای اهل تسنّن بوده در کتاب سقیفه و ابن اثیر در نهایه و مسعودی در اخبار الزمان و اوسط و ابن ابی الحدید در ص 78 جلد چهارم شرح نهج البلاغه از ابو بکر احمد جوهری در کتاب سقیفه و فدک بطرق و اسانید بسیار که بعض از آنها از امام پنجم أبی جعفر محمّد بن علی الباقر علیهما السّلام از صدیقۀ صغری زینب کبری و بعضی دیگر از عبد اللّه بن حسن بن حسن از صدیقۀ کبری سلام اللّه علیها و در ص 93 مسندا از عایشه ام المؤمنین و در ص 94 نقلا از محمّد بن عمران مرزبانی از جناب زید بن علی بن الحسین علیهم السلام  از پدرش از جدش از بی بی صدیقه سلام اللّه علیها و دیگران از علماء شما خطبه و خطابه و محاجّۀ حضرت زهراء مظلومه سلام اللّه علیها را در میان مسجد مجمع عمومی مسلمانان مقابل مهاجر و انصار نقل نموده اند که مخالفین خود را مجاب نمود بقسمی که نتوانستند جواب بگویند(چون جواب منطقی نداشتند بهو و جنجال گذرانیدند).
  4. از جمله دلائل بی بی در مقابل آن حدیث پوچ مردود بی مغز آنها این بود که فرمود اگر این حدیث صحیح است و انبیاء ارث نداشتند پس این همه آیات ارث در قرآن مجید برای چیست؟.
  5. دلائل فاطمه بر رد حدیث لا نورث
  6. یک جا می فرماید و ورث سلیمان داود (1)و در قصۀ حضرت زکریا فرموده فَهَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا یَرِثُنِی وَ یَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ (2). ص :636
27-
  1. 1) میراث برد سلیمان از داود آیه 16 سوره 27(نمل).
  2. 2) از لطف خاص خود فرزند صالح و جانشینی شایسته بمن عطا فرما که او وارث من و همه آل یعقوب باشد آیه 5 سوره 19(مریم).
  3. راجع بدعای زکریا فرماید وَ زَکَرِیّٰا إِذْ نٰادیٰ رَبَّهُ رَبِّ لاٰ تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوٰارِثِینَ فَاسْتَجَبْنٰا لَهُ وَ وَهَبْنٰا لَهُ یَحْییٰ (1)
  4. آنگاه فرمود یا بن ابی قحافه أ فی کتاب اللّه ان ترث اباک و لا ارث ابی لقد جئت شیئا فریّا افعلی عمد ترکتم کتاب اللّه و نبذتموه وراء ظهورکم (2).
  5. آیا من فرزند پیغمبر نیستم که مرا از حقم محروم می کنید پس این همه آیات ارث عموما للناس و خصوصا للانبیاء چیست که در قرآن مجید درج گردیده.
  6. مگر نه اینست که آیات قرآن مجید بر حقیقت خود باقیست تا روز قیامت مگر نه در قرآن می فرماید وَ أُولُوا الْأَرْحٰامِ بَعْضُهُمْ أَوْلیٰ بِبَعْضٍ (3)یُوصِیکُمُ اللّٰهُ فِی أَوْلاٰدِکُمْ لِلذَّکَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَیَیْنِ (4)کُتِبَ عَلَیْکُمْ إِذٰا حَضَرَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ إِنْ تَرَکَ خَیْراً الْوَصِیَّةُ لِلْوٰالِدَیْنِ وَ الْأَقْرَبِینَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَی الْمُتَّقِینَ (5).
  7. آیا چه خصوصیتی مرا از ارث پدر محروم داشته أ فخصّکم اللّه بآیة اخرج ابی منها ام انتم اعلم بخصوص القرآن و عمومه من ابی و ابن عمّی؟! (6). ص :637
  8. چون در مقابل این دلائل و فرمایشات حق تماما ساکت ماندند و جوابی نداشتند مگر مغلطه کاری و فحش دادن و اهانت نمودن که بالاخره بی بی مظلومه را از این راه ها بی چاره نمودند-ناله اش بلند شد فرمود امروز دل مرا شکستید و حق مرا ضبط نمودید و بردید ولی من روز قیامت در محکمه عدل الهی با شما محاکمه خواهم نمود خداوند قادر توانا حق مرا از شما خواهد گرفت.
35-
  1. 1) یاد آر حال زکریا را هنگامی که خدا را ندا کرد که بار الها مرا تنها نگذار(و بمن فرزندی که وارث من باشد عطا فرما)که تو بهترین وارث اهل عالم هستی ما هم دعای او را مستجاب کردیم و یحیی را باو عطا فرمودیم آیه 89 سوره 21(انبیاء).
  2. 2) پسر ابی قحافه آیا در کتاب خدا است که تو از پدرت ارث ببری و من از پدرم ارث نبرم افتراء بزرگی بر خدا بسته اید آیا با علم و دانائی و از روی عمد عمل بکتاب خدا را ترک نمودید و قرآن را پشت سر خود انداختید.
  3. 3) در ارث خویشاوندان برخی از آنها مقدم بر برخ دیگر می باشند آیه 76 سوره 8(انفال)
  4. 4) حکم خدا در حق فرزندان شما اینست که پسران دو برابر دختران ارث ببرند آیه 12 سوره 4(نساء).
  5. 5) دستور داده شد که چون یکی از شما را مرگ فرا رسد اگر دارای متاع دنیا است وصیت کند برای پدر و مادر و خویشان بچیزی شایسته عدل این کار فریضه و سزاوار مقام پرهیزکاران است آیه 176 سوره 2(بقره).
  6. 6) آیا خداوند شما را به آیه ای مخصوص گردانیده که پدر مرا از آن آیه اخراج کرده آیا شما بخاص و عام قرآن از پدرم محمد صلّی اللّه علیه و آله و سلم و پسر عمم علی بن أبی طالب علیه السّلام داناترید؟!. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید