شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص638 فنعم الحکم اللّه و الزعیم محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم)و الموعد القیمة

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

  1. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ
  2. کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
  3. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص638
  4. فنعم الحکم اللّه و الزعیم محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم)و الموعد القیمة و عند الساعة یخسر المبطلون و لا ینفعکم اذ تندمون و لکلّ نباء مستقرّ و سوف تعلمون من یاتیه عذاب یخزیه و یحلّ علیه عذاب مقیم (1).
  5.  کدام کس جرأت داشت بودیعه و بضعۀ رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فاطمه رضی اللّه عنها جسارت نماید که شما می فرمائید در مغلطه کاری به بی بی فحش دادند حقیر که این بیان شما را باور نمی کنم مغلطه کاری ممکن است ولی فحش غیر ممکن است شما هم تکرار نفرمائید.
  6. داعی- بدیهی است کسی چنین جراتی نداشت مگر خلیفۀ شما ابی بکر که در مقابل دلائل ثابتۀ بی بی مظلومه چون جوابی نداشت همان ساعت منبر رفت و بنای جسارت را گذارد نه بفاطمه سلام اللّه علیها فقط بلکه بشوهر و ابن عمش محبوب خدا و پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) امیر المؤمنین علی علیه السلام هم اهانت نمود؟!.
  7. گمان می کنم این نوع از تهمتها از طرف عوام شیعه و متعصّبین آنها انتشار پیدا نموده باشد.
  8. داعی- اشتباه فرمودید از طرف عوام شیعه نبوده بلکه از طرف خواص و علماء بزرگ سنّت و جماعت انتشار پیدا نموده و در جامعه شیعه بسیار نادر است که اظهار تعصّب شود بقسمی که مطالب دروغی انتشار دهند بلکه محال است و لو هر اندازه عوام و متعصّب باشند جعل خبر نمی نمایند پس این خبر صدق و صحیح است که اکابر علماء خودتان هم نقل نموده اند.
  9. شما کتب معتبرۀ معروفۀ علمای خود را ببینید تا تصدیق نمائید اکابر علماء منصف خودتان هم اقرار باین معانی نموده اند. ص :638
8-
  1. 1) خداوند بهترین حکم کننده و محمد صلّی اللّه علیه و آله کفیل و آقا و رئیس می باشد و وعده گاه ما و شما قیامت است و آن روز است که اهل باطل زیان می بینند و ندامت و پشیمانی نفعی بشما نخواهد داد و برای هر چیزی وقتی است که در آن وقت واقع خواهد شد و زود است که می دانید عذاب خوارکننده و ابدی بر چه کس ورود و حلول می نماید.
  2. چنانچه ابن ابی الحدید معتزلی در ص 80 جلد چهارم شرح نهج البلاغه(چاپ مصر)از ابو بکر احمد بن عبد العزیز جوهری شرح منبر رفتن ابی بکر را بعد از احتجاج علی و فاطمه علیهما السّلام و اهانتهائی که بآن دو ودیعه رسول اللّه (صلی الله علیه وآله وسلم) نموده ضبط نموده است.
  3. احتجاج علی با ابی بکر
  4. چنانچه دیگران هم نوشته اند بعد از اینکه بی بی مظلومه فاطمه سلام اللّه علیها خطبه را تمام کرد علی علیه السلام در مقام احتجاج برآمد در حضور مهاجر و انصار و مجمع عموم مسلمانان در مسجد رو بابی بکر نمود و فرمود چرا فاطمه را از حق میراث پدرش محروم نمودی و حال آنکه علاوه بر ارث در حیات پدر متصرفه و مالکه بوده است.
  5. ابی بکر گفت فدک فیء مسلمانان است اگر فاطمه شاهد کامل بیاورد که ملک او می باشد البته باو می دهم و الا محروم خواهم نمود.
  6. حضرت فرمودند أ تحکم فینا بغیر ما تحکم فی المسلمین آیا حکم می کنی دربارۀ ما بغیر آنچه حکم می کنی در میان مسلمانان مگر رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) نفرمود البیّنة علی من ادعی و الیمین علی من ادعی علیه (1) تو قول رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) را رد نمودی و بر خلاف دستور شرع انور از فاطمه(علیها السّلام)که از زمان پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) تاکنون متصرفه بوده شاهد می خواهی مگرعمل و قول فاطمه(علیها السّلام)(که یکی از اصحاب کساء و مشمول آیه تطهیراست)حق نیست اخبرنا لو انّ شاهدین شهدا علی فاطمه بفاحشة ما کنت (صلی الله علیه وآله وسلم) انعة بها قال اقیم علیها الحدّ کسایر النساء قال علیه السّلام کنت اذا عند اللّه من الکافرین لانّک رددت شهادة اللّه لها بالطهارة حیث قال انّما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهّرکم تطهیرا (2). ص :639
14-
  1. 1) شاهد و گواه بر مدعی است و قسم بر مدعی علیه.
  2. 2) ما را خبر بده که اگر دو شاهد شهادت بدهند که فاطمه علیها السّلام(العیاذ باللّه ثم العیاذ باللّه)فاحشه و عمل بدی از او سرزده با او چه معامله خواهی کرد گفت بر او حد می زنم مانند سایر زنها حضرت فرمود اگر چنین کاری کنی در نزد خدا از جمله کفار خواهی بود برای آنکه رد کرده ای شهادت خدا را درباره فاطمه علیها السّلام بطهارت چنانچه می فرماید در قرآن جز این نیست که خداوند اراده می نماید که شما را پاک و پاکیزه کند و ببرد از شما هر رجس و بدی را.
  3. مگر این آیه در حق ما نازل نگردیده گفت چرا فرمود آیا فاطمه ای که خدا شهادت بطهارت او داده برای مال ناقابل دنیا دعوای بیجا می نماید شهادت طاهره را رد می نمائی و قبلت شهادة اعرابیّ بال علی عقبه-ولی قبول می کنی شهادة اعرابی را که بر پاشنه پای خود بول می کند؟!.
  4. این جملات را فرمود و متغیّرا بمنزل رفت از این احتجاج هیاهوی عجیبی در مردم پیدا شد که همه می گفتند حق با علی و فاطمه است بخدا قسم علی راست می گوید این چه نوع عمل است که با دختر پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) می نمایند. کلمات ابی بکر بالای منبر و دشنام دادن بعلی و فاطمه علیهما السّلام
  5. اینجا است که ابن ابی الحدید نقل می کند که چون احتجاج علی و فاطمه در مردم مؤثر و بصدا در آمدند بعد از رفتن علی و فاطمه علیهما السّلام ابی بکر رفت بالای منبر و گفت أیها الناس این چه هیاهوئیست که برپا کرده اید و گوش بحرف هر کس می دهید چون شهادتش را رد کرده ایم این حرفها را می زند انّما هو ثعالة شهیده ذنبه (1)مربّ لکلّ فتنة هو الذی یقول کروها جذعة بعد ما هرمت یستعینون بالضعفة و یستنصرون بالنساء کامّ طحّال احبّ اهلها الیها البغیّ؟! (2).
  6. آقایان تعجب می کنید از کلمه فحش و اهانت مگر این کلمات جسارت و دشنام و اهانت نبوده است نسبت روباه و دم روباه وام طحال زن زناکار نسبت بعلی و فاطمه علیهما السّلام دادن تعارف و احترام و محبت و نصرت و یاری است که پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) دستور داده بودند؟!!.ص :640
20-
  1. 1) در سایر کتب دارد که گفت انما هی ثعالة شهیدها ذنبها.یعنی فاطمه سلام اللّه علیها روباهی است که شاهد او دم او می باشد(یعنی العیاذ باللّه علی علیه السّلام).
  2. 2) جز این نیست که او(علی علیه السّلام)روباهی می باشد که شاهد او دم او باشد ماجرا جو و برپا کنندۀ فتنه می باشد و فتنه های بزرگ را کوچک نشان می دهد و مردم را بفتنه و فساد ترغیب و ترهیب می نماید کمک از ضعفا و یاری از زنها می طلبد مانند ام طحال است(که زنی بود زانیه در جاهلیت چنانچه ابن ابی الحدید ذیل همین گفتار توضیح می دهد)که دوست می داشت نزدیکان او زنا بدهند.
  3. آقایان تا کی غرق در خوش بینی و تعصب هستید و نسبت بشیعیان بیچاره بدبین هستید و آنها را رافضی و کافر می خوانید که چرا انتقاد می کنند از گفتار و رفتار اشخاصی که در کتب خودتان ثبت است.
  4. قضاوت منصفانه لازم است
  5. ولی دیدۀ حق بین و انصاف باز نمی کنید که حقیقت را ببینید آیا این عمل و گفتار ناهنجار از پیر مرد مصاحب رسول اللّه سزاوار و شایسته بوده است!!.
  6. اگر یک مرد ولگرد بی بروبار بآدمی دشنام بدهد فرق دارد تا یک مرد پیری که شب و روز مقیم مسجد و اهل ذکر و عبادت است،کلمات زشت و ناهنجار و فحش و دشنام و نسبتهای رکیک از دهان معاویه و مروان و خالد معلوم الحال آن قدر دلها را نمی سوزاند تا از دهان مصاحب غار رسول اللّه   (صلی الله علیه وآله وسلم)؟!!.
  7. آقایان ما در آن زمان نبوده ایم نامهائی از علی و ابی بکر و عمر و عثمان و طلحه و زبیر و معاویه و مروان و خالد و ابو هریره و غیره می شنویم نسبت به هیچ یک دوستی و دشمنی نداریم فقط بدو چیز نظر می کنیم یکی آنکه کدام یک محبوب خدا و رسول و مورد توصیه آنها قرار گرفته و دیگر توجه باعمال و افعال و گفتار آنها می نمائیم و قضاوت منصفانه بحق می کنیم.
  8. مانند شما آقایان محترم زود باور نیستیم و تسلیم بلاجهت نمی شویم نمی توانیم با دیدۀ خوش بینی غمض عین کنیم و هر عمل زشتی را از هر کس حمل بصحت کنیم و در مقابل آنها سر تعظیم فرود آوریم و از هر عمل زشتی دفاع بی مورد نمائیم.
  9. آدمی وقتی عینک سفید بر دیدگان خود گذارد هر رنگی را بجای خود می بیند نه آنکه رنگهای سیاه و زرد و سرخ را سفید ببیند-چون طالب سفید است-آقایان هم اگر عینک سفید نورانی انصاف بر دیده گذارده و حب و بغض را کنار بگذارید خوب را خوب و بد را بد خواهید دید تصدیق خواهید نمود که این عمل و گفتار از مثل ابی بکر آدمی در منتها درجه قباحت است کسی که خود را خلیفه مسلمین می داند و یک مدت زمانی مصاحب رسول اللّه   (صلی الله علیه وآله وسلم) بوده برای حب جاه و حفظ مقام حاضر شود کلمات رکیک و دشنامهای بسیار قبیح بر زبان جاری کند آن هم بدو محبوب خدا و پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) - ص :641
  10. تعجب ابن ابی الحدید از گفتار ابی بکر
  11. نه فقط این عمل اسباب تعجّب ما است بلکه علمای منصف خودتان هم بتعجب آمدند چنانچه ابن ابی الحدید در ص 80 جلد چهارم شرح نهج البلاغه گوید از این گفتار خلیفه تعجب نمودم از استاد خود ابو یحیی نقیب جعفر بن یحیی بن ابی زید البصری سؤال نمودم کنایه و تعریض خلیفه در این کلمات بکه بوده گفت کنایه و تعریض نبود بلکه صراحت در کلام بود گفتم اگر صراحت داشت سؤال نمی نمودم فضحک و قال بعلیّ بن أبی طالب علیه السّلام قلت هذا الکلام کلّه لعلیّ یقوله؟قال نعم انّه الملک یا بنی
  12.  (1) پس خندید و گفت(این نسبتها را)بعلی علیه السلام داد گفتم این سخنان ناشایست تمامش نسبت بعلی بود گفت بلی پسر سلطنت همین است. (یعنی عقیم و دنباله بریده است اشخاص ریاست طلب برای رسیدن بهدف و مقصد خود که ریاست و آقائی باشد هر عمل زشت و ناشایسته ای را می کنند). .
  13. آقایان با انصاف عبرت بگیرید و قضاوت منصفانه بنمائید اگر کسی بپدر و مادر شما این نوع جسارت و اهانت نماید مثل روباه و دم روباه و زن زنا کار بآنها بزند دل شما از او پاک می گردد؟ و انصاف است بما اعتراض کنید که چرا انتقاد می کنیم با زایمان ما مانع است که نگوئیم و ننویسیم مگر آنچه واقع شده و مورد تصدیق اکابر علماء خودتان هم می باشد.
  14. اگر شخصی در مقابل این جمعیت بگوید آقای حافظ روباه و آقای شیخ دم آن می باشد و مانند زن فاحشه در مجلس حرف می زنند چه قدر بشما سخت می گذرد. ص :642
  15. آقایان چشمها را بر هم نگذارید و با دیدۀ انصاف به مسجد رسول اللّه (صلی الله علیه وآله وسلم) بنگرید که مرد پیری یار غار پیغمبر بعنوان خلافت بالای منبر پیغمبر در مقابل مهاجر و انصار بگوید علی بن ابی طالب(العیاذ باللّه)روباه است و فاطمه دم روباه می باشد (یا بر عکس بنا بر گفتار سایر روات)و مانند زن فاحشۀ زنا کار میان مردم حرکت می کند بر مولای ما امیر المؤمنین و جدۀ ما فاطمۀ مظلومه در مقابل مردم چه گذشت خدا می داند الان تمام بدن داعی می لرزد می بینید با ارتعاش و اشک جاری با شما حرف می زنم بیش از این حال گفتار در این باب ندارم.
  16. درد دل ما بسیار است-این زمان بگذار تا وقت دگر
  17. آیا سزاوار بود از مصاحب و مسندنشین رسول اللّه که در مقابل طلب حق و حرف حساب و صحیح دشنام بدهد و بکلمات رکیک مؤمنین واقعی و ودایع پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) را اهانت نماید معلوم است فحش حربه عجز است کسی که جواب صحیح ندارد با فحش طرف را مغلوب می کند!!.
  18. آن هم بعلی علیه السلام که تمام علماء شما در کتب معتبره خود نوشته اند که رسول اکرم   (صلی الله علیه وآله وسلم) درباره او فرمود علیّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ حیث دار (1)و بعد از دشنام نسبت فتنه انگیزی بدهد و تمام فتنه ها را از او بداند!؟.
  19. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید