- کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
- سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/
- صفرزاده- https://safarzade.blog.ir
- نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad
- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
- «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
- کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
- شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص698
- خلاصه با جملۀ(انّه یجر النفع الی نفسه) بمردم القاء و تزریق کنند که ممکن است علی چون در این قضیه ذی نفع است بنفع عیالش(العیاذ باللّه)شهادت دروغ بدهد لهذا شهادتش قابل قبول نیست خداوند شهادت او را مورد قبول قرار داده ولی عدّه ای مردم بازیگر رد نمودند!؟.
آیا این بود نتیجۀ نزول آیات قرآنی و توثیق مقام ولایت و توصیه و سفارشات رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم دربارۀ علی بن أبی طالب علیه السّلام.
- درد دلهای علی علیه السلام
- که آن قسم آزار و اذیتش نمایند که در خطبه شقشقیّه درد دل می کند و می فرماید صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی (1)این دو جمله از فرمایش آن حضرت کنایه از شدت غم و غصه و اندوه و مرارت صبر و الم بوده است. ص :697
- بی خود نبوده که می فرمود و اللّه لابن أبی طالب آنس بالموت من الطفل بثدی امّه (2).
- آن قدر دل پردردی داشت و از زندگانی سیر که وقتی اشقی الاولین و الآخرین عبد الرحمن بن ملجم مرادی شمشیر زهر آب داده را بر فرق مبارکش زد در محراب عبادت می فرمود فزت و ربّ الکعبة یعنی راحت شدم بخدای کعبه.
12-
- 1) صبر نمودم مانند آدمی که در چشمش خار و خاشاک و در گلویش استخوانی مانده باشد.
- 2) بخدا قسم پسر ابو طالب انس و علاقه اش بمردن بیشتر است از بچه رضیع بپستان مادر.
- آقایان روزهای اول بشهادت تاریخ آن هم بنقل مورخین بزرگ خودتان شد آنچه نباید بشود کردند آنچه نباید بکنند و گفتند آنچه نباید بگویند ولی امروز دیگر شایسته نیست شما علماء دانشمند-عزیز و محبوب خدا و پیغمبر را اذیت نمائید و امر را بر مردم بی خبر مشتبه کنید با اینکه می دانید ایذاء علی بن أبی طالب علیه السّلام محققا ایذاء رسول اللّه است.
- اخبار در مذمت اذیت کنندگان علی سلام اللّه علیها
- چنانچه اکابر علماء خودتان از قبیل امام احمد بن حنبل در مسند خود بچند طریق و امام ثعلبی در تفسیر و شیخ الاسلام حموینی در فرائد نقل نموده اند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من آذی علیّا فقد آذانی أیها الناس من آذی علیّا بعث یوم القیمة یهودیّا او نصرانیّا (1).
- ابن حجر مکی در ص 76 ضمن فصل دوم از باب 9 حدیث 16 از سعد بن ابی وقاص و محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب 68 کفایت الطالب مسندا از رسول اکرم نقل نموده اند که فرمود من آذی علیّا فقد آذانی (2).
18-
- 1) کسی که اذیت کند علی را مرا اذیت کرده ای گروه مردمان کسی که علی را اذیت کند مبعوث شود روز قیامت یهودی یا نصرانی.
- 2) هر کس اذیت کند علی را مرا اذیت نموده. ص :698
- حدیث دیگر یادم آمد اجازه دهید بخوانم چون گفتن و شنیدن حدیث رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم عبادت است این حدیث را بخاری در صحیح و امام احمد در مسند و میر سید علی همدانی شافعی در مودة القربی و حافظ ابو نعیم اصفهانی در کتاب ما نزل من القرآن فی علی و خطیب خوارزمی در مناقب و ابن مغازلی شافعی در مناقب و حاکم ابو القاسم حسکانی از حاکم ابو عبد اللّه حافظ از احمد بن محمد بن ابی داود حافظ از علی بن احمد عجلی از عباد بن یعقوب از ارطاة بن حبیب از ابو خالد واسطی از زید بن علیّ بن الحسین علیهم السلام از پدرش حسین بن علی از پدرش علی بن أبی طالب علیه السّلام نقل نموده اند
- و هر یک از این روات مذکوره موی خود را بدست گرفته و گفتند رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم این قسم موی مبارک خود را بدست گرفت و فرمود:یا علیّ من آذی شعرة منک فقد آذانی و من آذانی فقد آذی اللّه و من آذی اللّه فعلیه لعنة اللّه (1).
- و سید ابی بکر بن شهاب الدین علوی در ص 60 کتاب رشفة الصادی من بحر فضائل بنی النبی الهادی(چاپ مطبعه اعلامیه مصر در سال 1303)ضمن باب 4 از کبیر طبرانی و صحیح ابن حبان و حاکم با قول بصحت حدیث از مولاناامیر المؤمنین علیه السلام روایت نموده که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من آذانی فی عترتی فعلیه لعنة اللّه (2).
- امید است عرایض صادقانه ام مؤثّر افتد و آقایان محترم بیش از این راضی نشوند که روح مقدس آن حضرت آزرده شود که جواب دادن در محکمه عدل الهی بسیار مشکل است(در تمام مدت این جلسه خودم با چشم گریان حرف می زدم و اشک در چشم غالب حضار جمع بود بعضی بصورت هاشان جاری گردید حتی جناب حافظ هم گاهی اشک از چشمش جاری می شد).
- آقایان قدری فکر کنید دقیق شوید خودتان را در معرض عمل قرار دهید ببینید که در میان جمعیت امت(آن هم امتی که دو ماه قبل زیر پای آن بزرگوار نشسته و او تنها بالای دست پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم و همگی با او بیعت نموده و سر تسلیم در مقابل او بأمر خدا و پیغمبر فرود آوردند).
- آن ساعتی که شهادت علی را رد نمودند و حکم قطعی شد که ملک متصرفی و نان اولا دهای فاطمه صدّیقه مظلومه را ضبط نمایند بر آن دو امانت پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم چه گذشت از آن اهانت بزرگ تا از در مجلس-دشمن شاد بیرون رفتند.
- این غیظ و غضب بر فاطمه مظلومه چنان مؤثر و مستولی شد که در عین شباب و جوانی از شدت غصه و درد از دنیا رفت؟!. ص :699
27-
- 1) یا علی هر کس بموئی از تو ایذاء رساند بمن ایذاء رسانیده و هر کس بمن ایذاء رساند بخدا اذیت رسانیده و هر کس خدا را اذیت کند بر او باد لعنت خداوند.
- 2) هر کسی مرا اذیت نماید در عترت من پس بر او باد لعنت خداوند متعال.
- حافظ- بدیهی است در اوایل امر بی بی دلتنگ و غضبناک شد ولی عاقبت امر اصلاح شد چون دید خلیفه حکم بحق نموده از آنها راضی شد و با کمال رضایت از دنیا رفت؟!.
- تا دم مرگ فاطمه سلام اللّه علیها از ابی بکر و عمر راضی نبود
- داعی- اگر امر چنین است پس چرا اکابر علماء خودتان بر خلاف این معنی می نویسند مانند بخاری و مسلم دو عالم موثق در صحیحین خود نوشته اند فوجدت ای فغضبت فاطمة علی ابی بکر فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت فلما توفیت دفنها زوجها علیّ لیلا و لم یؤذن بها ابا بکر و صلّی علیها (1).
- و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب 99 کفایة همین خبر را نقل نموده و نیز ابو محمّد عبد اللّه بن مسلم بن قتیبه دینوری در ص 14 الامامة و السیاسة آورده که فاطمه سلام اللّه علیها در بستر بیماری بابی بکر و عمر فرمود انّی اشهد اللّه و ملائکته انکما اسخطتمانی و ما ارضیتمانی لئن لقیت النبی لاشکونّکما (2).و نیز در همان کتاب نوشته است غضبت فاطمة من ابی بکر و هجرته الی ان ماتت (3).
- در مقابل این اخبار-اخبار و احادیث دیگری در کتب معتبره شما بسیار ثبت است که آقایان بیطرفانه و منصفانه قضاوت کنید و طریقه جمع بین این اخبار را برای دعاگو بیان نمائید.
34-
- 1) وجد در لغت چنانکه فیروزآبادی در قاموس گوید بمعنای خشم و غضب است یعنی فاطمه(ع) در حال خشم و غضب ابی بکر را ترک نموده و بر او غضبناک ماند و با او حرف نزد تا وفات نمود آنگاه امیر المؤمنین علی علیه السلام بر او نماز گذارد و شبانه دفنش نمود و ابی بکر را اعلام نداد که بر جنازه حاضر شود و نماز بر جنازۀ بی بی بگذارد. چنانچه بخاری در ص 9 ضمن جزء پنجم صحیح باب غزوه خیبر و نیز در ص 87 جلد هفتم در باب قول النبی لا نورث ما ترکناه صدقه نقل نموده است که فهجرته فاطمة فلم تکلمه حتی ماتت.
- 2) خدا و ملائکه را شاهد و گواه می گیرم که شما دو نفر(ابی بکر و عمر)مرا بسخط آوردید و رضایت مرا فراهم ننمودید اگر پیغمبر را ملاقات کنم شکایت شما را خواهم نمود.
- 3) غضبناک شد فاطمه از ابی بکر و ترک نمود او را بهمین حال غضب تا زمان مرگ.
- «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
اذیت فاطمه اذیت خدا و پیغمبر است