شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص722 اشاره بحالات عایشه و امّا ام المؤمنین عایشه اگر مورد انتقاد قرار گرفته نه از نظر حبّ و بغض

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

  1. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص722
  2. اشاره بحالات عایشه
  3. و امّا ام المؤمنین عایشه اگر مورد انتقاد قرار گرفته نه از نظر حبّ و بغض بطرفی است،بلکه از جهت ندانسته کاریهای او بوده که در تمام دوره عمر آرام نبوده و پیوسته اعمالی از او صادر و ظاهر گردیده که از هیچ کدام از زوجات رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم حتی حفصه دختر عمر هم مثل این اعمال صادر نشده نقد و انتقادات جامعۀ شیعه در حدود انتقاداتی است که علمای خودتان نقل نموده اند که آن زن ناراحت تاریخ زندگی خود را لکه دار نموده.
  4. شیخ- خودتان انصاف دهید آیا سزاوار است با بیاناتی که قبلا نمودید از مثل شما شخص شریف متینی جملاتی ابراز شود که ام المؤمنین تاریخ خود را ملکوک نموده است.
3-
  1. 1) مرد زناکار جز با زن زناکار و مشرک نکاح نمی کند و زن زانیه هم جز با مردانی زانی و مشرک نکاح نخواهد-یعنی این دو فرقه بهم متمایل می باشند. ص :721
  2. داعی-  زوجات رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم باستثنای خدیجۀ ام المؤمنین همگی برای ما یکسان اند امّ سلمه و سوده و عایشه و حفصه و میمونه و دیگران همه امّهات المؤمنین اند وضع رفتار و افعال و اعمال عایشه او را از دیگر زنان ممتاز و تاریخ او را لکه دار نموده.
  3. این کلام داعی نیست بلکه اکابر علمای خودتان زندگانی او را ملکوک ضبط نموده اند افعال نیک و بد هر کس زیر پرده نمی ماند عاقبت آشکار می شود.
  4. منتها شماها روی حبّ و وداد غمض عین نموده مطابقه اخبار را ندیده گرفته حمل بصحّت نموده دفاع می نمائید.
  5. ما همان می گوئیم که علمای خودتان می گویند خیلی عجب است اگر علماء و مورّخین سنّی بنویسند و بگویند عیبی ندارد و مورد انتقاد شما قرار نمی گیرد.
  6. ولی اگر بیچاره شیعه همان را بنویسد و بگوید هزار عیب و تهمت بر او بسته و مورد اعتراض قرار می دهید.
  7. شما اگر ایرادی دارید اول بعلمای خودتان بنمائید،که چرا در کتب خود ثبت نموده اند.
  8. شیخ- لا بد از مخالفتی که با علی کرّم اللّه وجهه نموده شما خورده بینی می نمائید.
  9. داعی أوّلا خورده بینی نداریم بلکه کلّی بینی می باشد-مخالفت با امیر المؤمنین و امام حسن و اهل بیت طهارت بجای خود محفوظ است ولی اساس لکه در تاریخ زندگانی امّ المؤمنین عایشه از زمان خود رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم سرچشمه می گیرد که روی فطرت و اخلاق ذاتی خود پیغمبر را اذیت و آزار می نمود تا بدیگران رسید و پیوسته متمرّد امر رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم بوده است.
  10. شیخ- عجب است ام المؤمنین محبوبه رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم را آن قدر شما پست می دانید که حاضر شوید بگوئید رسول خدا را اذیت می نموده چگونه ممکن است قبول نمود این ادعای شما را و حال آنکه قطعا ام المؤمنین قرآن کریم خوانده آیه شریفه إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللّٰهَ وَ رَسُولَهُ لعنهُمُ اللّٰهُ فِی الدُّنْیٰا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذٰاباً
  11. مُهِیناً (1) ص :722
  12. بنظرش رسیده چگونه در مقام اذیّت و آزار آن حضرت بر آمده تا ملعون خداوند متعال گردد در دنیا و آخرت و عذاب سخت با ذلّت و خواری را برای خود در آخرت مهیّا نماید پس قطعا این مطلب کذب محض و از تهمتهای شیعیان می باشد.
  13. داعی-  خواهش می کنم آن قدر فحش ندهید-زیرا مکرر عرض کردم که شیعیان اهل تهمت و افترا نیستند برای آنکه آن قدر دلیل واضح در دست است که احتیاج بدسیسه بازی ندارند.
  14. امّا راجع بآیۀ شریفه تصدیق می کنم ام المؤمنین عایشه این آیه را تنها ندید بلکه پدرش ابی بکر و کبار صحابه همگی دیدند؟با مطابقت اخباری که در لیالی ماضیه عرض نمودم کشف بسیاری از حقایق می شود اگر انصاف در کار باشد.
  15. آزار دادن عایشه پیغمبر را
  16. امّا موضوع آزار دادن عایشه رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم را-فقط در کتب علماء شیعه نمی باشد.
  17. بلکه اکابر علماء و مورخین بزرگ خودتان نوشته اند که مکرر اسباب زحمت رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم و رنجاندن خاطر آن حضرت گردید.
  18. چنانچه امام غزالی در ص 135 جزء دوم احیاء العلوم باب 3 کتاب آداب النکاح چندین خبر در مذمّت عایشه نقل نموده که از جمله مقابلۀ او با رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم و قضاوت ابی بکر است که مولی علی متقی هم در ص 116 جلد هفتم کنز العمال و ابو یعلی در مسند و ابو الشیخ در کتاب امثال آورده اند که ابی بکر رفت بملاقات دخترش عایشه چون بین پیغمبر و عایشه دلتنگی شده بود
  19. ابو بکر را بقضاوت طلبید در وقت سخن گفتن عایشه کلمات اهانت آمیز می گفت ضمنا بآن حضرت عرض می کرد در گفتار و کردارت عدالت را پیشه کن!!چنان این حرف اهانت آمیز در أبو بکر مؤثّر شد که سیلی سختی بصورت دخترش زد که خون بر جامه اش سرازیر شد. ص :723 22-

  1. 1) آنان که خدا و رسول او را(بعصیان و مخالفت)آزار و اذیت می کنند،خدا در دنیا و آخرت آنها را لعن کرده(و از رحمت خود دور فرموده)و بر آنان عذابی با ذلت و خواری مهیا ساخته است.
  2. و نیز امام غزّالی در همان باب نکاح و دیگران نقل نموده اند که ابی بکر وارد شد بمنزل دخترش فهمید رسول اللّه از عایشه دلتنگ است گفت آنچه میان شما واقع شده بیان کنید تا من قضاوت نمایم پیغمبر اکرم بعایشه فرمود تکلمین او اکلم تو حرف می زنی یا من حرف بزنم در جواب عرض کرد بل تکلم و لا تقل الا حقا شما حرف بزنید ولی نگوئید مگر حرف حق و راست!!.
  3. و در جملۀ دیگر از کلامش بآن حضرت عرض کرد:انت الذی تزعم انّک نبیّ اللّه توئی آن کسی که گمان می کنی پیغمبر خدا هستی!!.
  4. آیا این جملات طعن بمقام نبوّت نبوده مگر عایشه آن حضرت را پیغمبر بر حق نمی دانست که چنین کلماتی نسبت بآن حضرت اداء می نمود.
  5. از این قبیل اهانتها در کتب شما بسیار رسیده که تماما اسباب آزار و اذیّت و رنجاندن دل آن حضرت بوده.
  6. چرا علماء و مورخین فریقین بلکه بیگانگان در تاریخ اسلام از سایر زوجات رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم حرفی نزدند و انتقادی ننمودند حتّی از حفصه دختر عمر این نوع انتقادات ننمودند- فقط اعمال و رفتار خود عایشه معرّف او به بدی شده ما درباره عایشه همان گوئیم که اکابر علماء خودتان گفته اند.
  7. آیا کتابهای امام غزّالی و تاریخ طبری و مسعودی و ابن اعثم کوفی و دیگران را مطالعه ننموده اید که علمای بزرگ خودتان او را متمرّد أوامر خداوند متعال و رسول اللّه بحساب آورده اند آیا تمرّد امر خدا و رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم نمودن موجب سعادت و خوشبختی می شود.
  8. آنگاه گله می کنید که چرا داعی گفتم تاریخ زندگانی ام المؤمنین ملکوک است.
  9. کدام لکۀ تاریخی بزرگتر از تمرّد امر خدا و رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم و قیام نمودن در مقابل خلیفه پیغمبر و جنگ کردن با وصی ثابت آن حضرت بوده.
  10. و حال آنکه در آیه 33 سوره 33(احزاب)خطاب بتمام زنان آن حضرت می فرماید وَ قَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَ لاٰ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجٰاهِلِیَّةِ الْأُولیٰ (1). ص :724
32-
  1. 1) در خانهایتان بنشینید و آرام گیرید(و بی حاجت و ضرورت از خانه بیرون نروید) و مانند دوره جاهلیت پیشین آرایش و خودآرائی نکنید.
  2. تمام زنان آن حضرت اطاعت این امر را نمودند و جز برای امر ضروری از خانه بیرون نمی آمدند حتی أعمش هم روایت می کند.
  3. گفتار سوده زوجۀ رسول الله
  4. چنانچه در صحاح و کتب محدثین و مورخین خودتان ثبت است که بسوده زوجۀ رسول اللّه گفتند چرا حجّ و عمره نمی کنی و از این فیض عظمی بازمانده ای ؟سوده در جواب گفت که یک بار حج بر من واجب بود بجای آوردم بعد از این حج و عمرۀ من اطاعت امر حقّ است که فرموده و قرن فی بیوتکنّ پس از خانه بیرون نروم چنانچه امر فرموده حتی عزم دارم پای از حجره ای که رسول خدا مرا در آن نشانده حتی الامکان بیرون نگذارم تا بمیرم
  5. (همین قسم هم عمل کرد و از خانه بیرون نرفت تا جنازه اش را بیرون بردند)مگر سوده یا عایشه و ام سلمه برای ما فرقی دارند تمام آنها زنان پیغمبر و امهات المؤمنین اند منتهی در اعمال فرق می کنند.
  6. احترام امت بعایشه و حفصه نه از جهت آنست که دختران ابی بکر و عمر بودند (گرچه شما بهمین جهت احترام می نمائید)بلکه برای آنست که زوجه و همسر رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم بوده اند و زنان آن حضرت وقتی مقام افتخار دارند که متّقی و پرهیزکار باشند چنانچه در آیۀ 31 سوره 33(احزاب)صریحا می فرماید یا نساء النبیّ لستنّ کاحد من النساء ان اتّقیتنّ.
  7. حاصل معنی آنکه ای زنان پیغمبر شما مانند یکی از زنان نیستید(یعنی از حیث شرافت و فضیلت برتر از همه هستید)بیک شرط و آن اینکه اگر متّقی و خدا ترس و پرهیزکار باشید.
  8. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید