شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص726 مخالفت و جنگ عایشه با علی علیه السلام پس سوده یک زن مطیعه و متّقیه و فرمانبردار رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

  1. کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
  2. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص726
  3. مخالفت و جنگ عایشه با علی علیه السلام
  4. پس سوده یک زن مطیعه و متّقیه و فرمانبردار رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم بوده است،عایشه هم زن متمرده آن حضرت بوده که بر خلاف دستور خدا و پیغمبر فریب طلحه و زبیر را خورده(یا روی بغض و عداوت شخصی با علی علیه السّلام) ببصره رفته عثمان بن حنیف را که از بزرگان صحابه و والی بصره از جانب علی علیه السلام بوده گرفتند و موهای سر و صورت و ابروان او را کندند
  5. و بعد از ضرب تازیانه مفصل اخراجش نمودند صد نفر متجاوز از مردمان بی دفاع بیچاره را بقتل رسانیدند چنانچه ابن اثیر و مسعودی و محمّد بن جریر طبری و ابن ابی الحدید و غیرهم مفصل نوشته اند. ص :725
  6. آنگاه سوار بر شتر عسکر نام شده که با پوست پلنگ و زره پوشانده بودند مانند یک مرد جنگی(زمان جاهلیت)بمیدان حاضر شد و خون هزاران نفر بجهت قیام ایشان ریخته گردید.
  7. آیا این لکه نبود که مردان بی شرف از خدا بی خبر زنان خود را در خانه ها و پشت پرده ها نشانده ولی زوجه و همسر رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم را بآن افتضاح در ملاء عام حاضر نمایند آیا این عمل تمرّد امر خدا و رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم نبوده است.
  8. فضائل علی قابل شماره نیست
  9. آن هم در مقابل علی بن أبی طالب علیه السّلام شخصیت بزرگی که اکابر علمای خودتان در فضائل و مناقب او آن همه خبر نقل نموده اند که قابل شماره و إحصاء نیست.
  10. چنانچه امام احمد بن حنبل در مسند و ابن ابی الحدید در شرح نهج و امام فخر رازی در تفسیر کبیر و خطیب خوارزم در مناقب و شیخ سلیمان بلخی حنفی در ینابیع المودة و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب 62 کفایت الطالب و میر سید علی همدانی شافعی در مودة پنجم مودة القربی از خلیفه ثانی عمر بن الخطاب و حبر امت عبد اللّه بن عباس نقل می نمایند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم بعلی علیه السلام فرمود لو أنّ البحر مداد و الریاض اقلام و الانس کتّاب و الجنّ حسّاب ما احصوا فضائلک یا ابا الحسن (1).
  11. جائی که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم در باب فضایل آن جناب چنین کلماتی فرماید که اگر تمام جن و انس بخواهند فضایل آن حضرت را بنویسند-نتوانند-چگونه ما می توانیم فضایل عالیه اش را با لسانهای الکن و قلمهای شکسته حصر نمائیم.
10-
  1. 1) اگر دریا مرکب شود و درختها قلم گردد و بنی آدم نویسنده و طایفه جن حساب کننده نمی توانند شماره و احصا کنند فضایل تو را یا ابا الحسن(کنیۀ علی علیه السلام بود). ص :726
  2. مع ذلک تا آنجا که توانسته اند و قدرت پیدا نموده اند علاوه بر اکابر علمای شیعه علمای خودتان با کمال ملاحظه ای که داشته اند و بعضی با منتهی درجه تعصّب و عناد مانند قوشچی و ابن حجر و روزبهان و غیر آنها کتابهای خود را پر نموده اند بمختصری از بسیار از فضایل و مناقب آن حضرت.
  3. اخبار در فضایل و مناقب علی علیه السلام
  4. صحاح ستّه را دقیقا مطالعه نمائید بعلاوه در مودة القربی میر سیّد علی همدانی و معجم طبرانی و مطالب السئول محمد بن طلحۀ شافعی و مسند و فضایل امام احمد بن حنبل و جمع بین الصحیحین حمیدی و مناقب اخطب الخطباء خوارزمی و ص 449 جلد دوم شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و فصول المهمّه ابن صباغ مالکی مخصوصا در ص 124 از حافظ عبد العزیز بن الاخضر الجنابذی در کتاب معالم العترة النبویّة از فاطمۀ زهراء سلام اللّه علیها که فرمود در شام عرفه پدرم رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم بیرون آمد نزد ما و فرمود:
  5. انّ اللّه عزّ و جلّ باهی بکم الملائکة عامّة و غفر لکم عامّة و لعلیّ خاصّة و انّی رسول اللّه غیر محابّ لقرابتی ان السعید کلّ السعید من احبّ علیّا فی حیاته و بعد موته و انّ الشقیّ من ابغض علیّا فی حیاته و بعد مماته (1).
  6. و نیز در همان کتاب ها خبر مفصّلی را که گمان می کنم شبهای گذشته هم عرض کرده باشم نقل می نمایند از خلیفه عمر بن الخطاب از رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم که در آخر آن خبر بعلی علیه السلام فرمود کذب من زعم انّه یحبّنی و هو مبغضک یا علیّ من احبّک فقد احبّنی و من احبّنی احبّه اللّه و من احبّه اللّه ادخله الجنّة و من ابغضک فقد ابغضنی و من ابغضنی ابغضه اللّه و ادخله النار (2). ص :727
16-
  1. 1) خدای عز و جل مباهات می کند بشماها ملائکه را عموما و آمرزیده شماها را عموما و علی را خصوصا و من که رسول خدایم بدون اینکه نظر محبت و دوستی بخویشانم داشته باشم بدرستی که سعید با تمام سعادت کسیست که دوست بدارد علی را در حیات و بعد از وفاتش و شقی با تمام شقاوت کسیست که دشمن بدارد علی را در حیات و بعد از وفاتش.
  2. 2) دروغ می گوید کسی که گمان می کند مرا دوست می دارد در حالتی که تو را دشمن می دارد یا علی کسی که تو را دوست دارد مرا دوست داشته و کسی که مرا دوست بدارد خدا او را دوست می دارد و کسی را که خدا دوست دارد داخل بهشت می کند و کسی که تو را دشمن دارد مرا دشمن داشته و کسی که مرا دشمن دارد خدا او را دشمن دارد و داخل آتش می کند.
  3. دوستی علی ایمان و دشمنی او کفر و نفاق می باشد
  4. و نیز در همان کتاب از کتاب الال ابن خالویه از ابی سعید خدری نقل می نماید که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم بعلی فرمود حبّک ایمان و بغضک نفاق و اوّل من یدخل الجنّة محبّک و اوّل من یدخل النار مبغضک (1)
  5. و میر سید علی همدانی شافعی در مودت سیم از مودة القربی و حموینی در فرائد نقل می کنند که پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم در میان اصحاب فرمود. لا یحبّ علیّا الاّ مؤمن و لا یبغضه الاّ کافر و جای دیگر فرمود لا یحبّک الاّ مؤمن و لا یبغضک الاّ منافق (2).
  6. و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در ص 119 کفایت الطالب ضمن باب 62 نقلا از تاریخ دمشق و محدث شام و محدث عراق از حذیفه و جابر از رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم روایت نموده که فرمود علیّ خیر البشر من ابی فقد کفر (3).
  7. و نیز از عطا روایت نموده که سؤال نمودند از عایشه حال علی علیه السلام را گفت ذاک خیر البشر لا یشکّ فیه الاّ کافر (4).
  8. و می گوید حافظ ابن عساکر در تاریخ خود که صد مجلد است و سه جلد آن در مناقب علی علیه السلام است در مجلّد پنجاهم همین خبر را از عایشه نقل نموده.
  9. و محمّد بن طلحه شافعی در ص 17 مطالب السئول و ابن صباغ مالکی در فصول المهمه از ترمذی و نسائی از ابی سعید خدری نقل می نمایند که گفت ما کنّا نعرف المنافقین علی عهد رسول اللّه الاّ ببغضهم علیّا (5). ص :728
25-
  1. 1) دوستی تو یا علی ایمانست و دشمنی تو نفاق و اول کسی که وارد بهشت می شود دوست تو می باشد و اول کسی که وارد آتش می شود دشمن تو می باشد.
  2. 2) علی را دوست نمی دارد مگر مؤمن و او را دشمن نمی دارد مگر کافر.آنگاه فرمود تو را دوست نمی دارد یا علی مگر مؤمن دشمن نمی دارد مگر منافق.
  3. 3) علی بهترین بشر است هر کس ابا نماید(و قبول نکند)کافر است.
  4. 4) علی بهترین بشر است شک در این معنی نمی نماید مگر کافر.
  5. 5) ما در زمان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله منافقین را ببغض و کینه علی می شناختیم.
  6. و نیز در فصول المهمّه نقل می نماید که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود بامیر المؤمنین علی علیه السلام حربک حربی و دمک دمی و انا حرب لمن حاربک لا یحبک الاّ طاهر الولادة و لا یبغضک الاّ خبیث الولادة لا یحبک الاّ مؤمن و لا یبغضک الاّ منافق (1).
  7. شیخ- این قبیل اخبار اختصاص بعلی کرم اللّه وجه ندارد بلکه درباره خلفاء راشدین رضی اللّه عنهم هم وارد شده است.
  8. داعی-  ممکن است از آن اخبار نمونه ای بیان فرمائید تا کشف حقیقت گردد.
  9. شیخ- عبد الرحمن بن مالک مغول بسند خود از جابر نقل می نماید که رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم فرمود لا یبغضن ابا بکر و عمر مؤمن و یحبهما منافق.
  10. داعی-  بازهم بیان جنابعالی موجب تعجب گردید آقای من مگر فراموش فرمودید قرار داد شب اول را که بنا شد استشهاد ما باحادیث یک طرفه نباشد حال هم که می خواهید استشهاد یک طرفه نمائید باحادیث صحیح الاسناد بنمائید نه باین قبیل احادیث مجعول مخدوش غیر قابل قبول از روات کذّاب وضّاع.
  11. شیخ- شما تصمیم گرفته اید هر حدیثی از ما بشنوید بنحو اهانت رد نمائید.
  12. داعی-  متأسفانه داعی تنها رد ننموده بلکه اکابر علمای خودتان هم رد نموده اند خوبست مراجعه نمائید بمیزان الاعتدال ذهبی و ص 236 جلد دهم تاریخ خطیب بغدادی و ببینید که از بسیاری از أئمه جرح و تعدیل در ترجمه حال عبد الرحمن بن مالک نقل نموده اند که انه کذّاب افّاک وضّاع لا یشک فیه احد.
  13. یعنی بدرستی که(عبد الرحمن مذکور)دروغگو و تهمت زننده و وضع و جعل کننده حدیث است که احدی شک در این معنی ندارد. ص :72938-

  1. 1) یا علی جنگ کردن با تو جنگ کردن با من است خون تو خون من است و من در جنگم با کسی که با تو جنگ نماید یا علی دوست نمی دارد تو را مگر حلال زاده و دشمن نمی دارد تو را مگر کسی که ولادتش ناپاک بوده دوست نمی دارد تو را مگر مؤمن و دشمن نمی دارد تو را مگر منافق.
  2. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید