کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/
صفرزاده- https://safarzade.blog.ir
نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
- شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص773
- چون محمد بن ابی بکر پیرو علی علیه السلام بوده لذا او را خال المؤمنین نخواندند
- داعی- روی این قاعده و بیان شما برادران زنان و همسران رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم همگی خال المؤمنین اند پس چرا محمّد بن ابی بکر را خال المؤمنین نمی خوانید و حال آنکه در نزد شما پدرش از پدر معاویه بالاتر و خواهرش نیز از خواهر او عظیم القدرتر است؟
- پس خال المؤمنین بودن معاویه حقیقی نیست بلکه برای او شرافتی نمی باشد اگر برادری ام المؤمنین شرافت است پس حیّ بن اخطب یهودی پدر صفیّه زوجه رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم هم باید صاحب شرافت باشد.
- قطع بدانید موضوع ام المؤمنین و خال المؤمنین بودن اطلاق ندارد بلکه جنگ و مخالفت با خاندان رسالت و عترت و اهل بیت نبوّت منظور است چون معاویه علیه الهاویه با عترت طاهره بجنگ برخاسته و امر بسبّ و شتم و لعن امام الموحدین امیر المؤمنین و دو سبط رسول اللّه حسن و حسین علیهم الصلاة و السّلام که دو سید جوانان اهل بهشت بوده اند نموده است و مرتکب آن همه کشتار از عترت طاهره مانند امام حسن مجتبی و صحابه و شیعیان پاک گردیده لذا خال المؤمنین می شود
- (چنانچه ابو الفرج اصفهانی در مقاتل الطالبین و ابن عبد البر در استیعاب و مسعودی در اثبات الوصیة و دیگران نقل نموده اند که اسماء جعده بدستور و وعدۀ معاویه حضرت ابا محمّد حسن بن علی علیهما السّلام را زهر داد : ؛ ص :773
- حتی ابن عبد البر و محمّد بن جریر طبری نوشته اند وقتی خبر فوت آن بزرگوار بمعاویه رسید تکبیر گفت و اطرافیان او همه از روی مسرّت و خوش حالی تکبیر گفتند) البته چنین ملعونی باید در نزد شما خال المؤمنین گردد؟!.
- ولی جناب محمّد بن ابی بکر را چون ربیب و تربیت شدۀ مقام ولایت و از شیعیان خالص الولای عترت طاهره می باشد که در خطاب بآن خاندان جلیل القدر گوید: یا بنی الزهراء انتم عدّتی ..... و بکم فی الحشر میزانی رجح .... و اذا صحّ ولائی لکم .... لاابالی ایّ کلب قد نبح (1)
- با اینکه فرزند ابی بکر خلیفه اول و برادر ام المؤمنین عایشه بوده است خال المؤمنین نخوانند بلکه سب و لعنش نمایند و از ارث پدر هم محرومش کنند.
- بلکه وقتی عمرو بن عاص و معاویة بن خدیج علیهم اللعنة فتح مصر نمودند از جناب محمّد منع آب نمودند و با شدّت عطش او را کشتند و در شکم خر مرده گذارده و آتش زدند وقتی خبر بمعاویه رسید زیاده از حد اظهار فرح و شادمانی نمود.
- شما از شنیدن این قضایا ابدا تأثر پیدا نمی کنید که چرا آن ملاعین با خال المؤمنین محمّد فرزند خلیفه ابی بکر چنین رفتار نموده و با ذلّت و خواری او را شهید نمودند.ولی از لعن معاویه متأثر می شوید که چون خال المؤمنین است بایستی محترم باشد!!!.
- پس تصدیق نمائید جنگ با عترت پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم در کار بوده و هست.
- محمّد چون از دوستان عترت بوده است او را خال المؤمنین نمی خوانید-و از کشتن او هم متأثر نمی شوید؟!.
- ولی معاویه علیه الهاویه چون دشمن درجه یک عترت و اهل بیت پیغمبر اکرم بوده و علنی و بر ملا آنها را لعن نموده است خال المؤمنین می خوانید از او طرف داری می نمائید!!!.
- بخدا پناه می بریم از تعصّب و عناد و لجاج. ص :774
14-
- 1) ای اولادهای فاطمه زهراء علیها السلام شما پناه گاه و امید گاه من هستید و بواسطۀ شما و دوستی شما روز قیامت میزان عمل من رجحان پیدا می کند و زمانی که صحت پیدا کند دوستی من بشما باک ندارم اگر هر سگی در اطراف من پارس نماید.
- معاویه کاتب الوحی نبود بلکه کاتب مراسلات بود
- ثانیا معاویه کاتب الوحی نبوده چون سال دهم هجرت اسلام آورده که از دوران وحی چیزی باقی نمانده بود بلکه کاتب مراسلات بود چون رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم را خیلی آزار نموده و بدها گفته بود و بعد از اینکه سال هشتم در فتح مکه ابو سفیان مسلمان شد نامه ها برای پدر نوشت و او را توبیخ و سرزنش نمود که چرا مسلمان شدی وقتی هم که خودش ناچار شد در اثر بسط اسلام-در شبه جزیرة العرب و خارج از آن-مسلمان شود میان مسلمانان موهون بود جناب عباس عم اکرم رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم از آن حضرت درخواست نمود که یک امتیازی بمعاویه بدهید تا از خجلت بیرون آید حضرت برای رعایت تقاضای عمّ بزرگوارش او را کاتب مراسلات نمود.
- دلائل بر کفر و لعن معاویه
- ثالثا راجع بکفر و اثبات لعن بر آنها دلائل بسیاری موجود است از آیات و اخبار و عملیّات آنها.
- شیخ- دلائل از اخبار و آیات شنیدنی است متمنی است بیان نمائید تا حلّ معمّا گردد.
- داعی- تعجب نکنید معمّائی در کار نیست دلائل بسیار است باقتضای وقت ببعض از آنها اشاره می شود و الاّ اگر تمام دلائل را نقل کنم خود کتاب مستقلّی خواهد شد
- چنانچه مسلم در صحیح خود نقل نموده انّ معاویة یکتب بین یدی النبی صلّی اللّه علیه و آله. یعنی معاویه نویسندۀ حضور پیغمبر بود و مدائنی گوید کان زید بن ثابت یکتب الوحی و کان معاویة یکتب للنبیّ صلّی اللّه علیه و آله فیما بینه و بین العرب پس زید بن ثابت کاتب وحی و معاویه نویسندۀ بین آن حضرت و عرب بوده. ص :775
- آیات و اخبار داله بر لعن معاویه و یزید
- آیه 62 سوره 17(بنی اسرائیل)که می فرماید وَ مٰا جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْنٰاکَ إِلاّٰ فِتْنَةً لِلنّٰاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْملعونةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَمٰا یَزِیدُهُمْ إِلاّٰ طُغْیٰاناً کَبِیراً .
- مفسّرین از علماء خودتان مانند امام ثعلبی و امام فخر رازی و دیگران آورده اند که رسول خدا در عالم رؤیا دید که بنی امیه مانند بوزینگان بر منبر آن حضرت صعود و نزول می نمایند جبرئیل این آیه شریفه را آورده که آنچه ما در خواب بتو نمودیم فتنه و امتحان برای این مردم است و درختی که بلعن در قرآن یاد شد(درخت نژاد بنی امیه) و ما بذکر این آیات عظیم آنها را از خدا می ترسانیم و لیکن بر آنها جز طغیان و کفر و إنکار شدید چیزی نیفزاید.
- پس وقتی خداوند نژاد بنی امیه را که رأس رئیس آنها ابو سفیان و معاویه بودند شجره ملعونه و درخت لعنت کرده شده در قرآن بخواند قطعا معاویه که یکی از اغصان و شاخه های محکم آن درخت است ملعون می باشد.
- (2) آیه 24 سوره 47(محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم)است که می فرماید فَهَلْ عَسَیْتُمْ إِنْ تَوَلَّیْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ وَ تُقَطِّعُوا أَرْحٰامَکُمْ* أُولٰئِکَ الَّذِینَ لعنهُمُ اللّٰهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمیٰ أَبْصٰارَهُمْ (1).
- در این آیه صریحا مفسدین فی الارض و قاطعین رحم را مورد لعنت قرار داده کدام مفسد و قاطع رحمی بالاتر از معاویه می باشد که فساد او در دوره خلافت زبان زد خودی و بیگانه می باشد-بعلاوه قاطع ارحام بود که خود دلیل دیگری بر اثبات لعن او می باشد
- (3) آیه 57 سوره 33(احزاب)است که فرماید إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللّٰهَ وَ رَسُولَهُ لعنهُمُ اللّٰهُ فِی الدُّنْیٰا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذٰاباً مُهِیناً (2). ص :776
29-
- 1) بطریق استفهام تقریری فرماید البته از شما منافقان می آید که چون منصب امارت و حکومت یابید(بسبب تکبر و تعظیم و کثرت جاه و منال)در زمین فساد کنید و قطع ارحام نمائید آن گروه منافقان مفسد و یاغی کسانی هستند که خدا آنها را لعن کرده و گوش و چشمشان را کر و کور گردانید(تا بجهل و شقاوت بمیرند).
- 2) آنان که خدا و رسول را(بعصیان و مخالفت و آزردن عزیزان آنها)آزار و اذیت می کنند خدا آنها را در دنیا و آخرت لعن کرده(و از رحمت خود دور فرموده)و بر آنان عذابی با ذلت و خواری مهیا ساخته است.
- بدیهی است که اذیت و آزار امیر المؤمنین و دو ریحانه رسول اللّه حسن و حسین و صحابه خاص آن حضرت چون عمار یاسر و دیگران اذیت و آزار پیغمبر است و بصراحت این آیۀ شریفه معاویه که آن ذوات مقدسه را آزار نموده ملعون در دنیا و آخرت می باشد
- آیه 55 سوره 40(مؤمن)که فرماید یَوْمَ لاٰ یَنْفَعُ الظّٰالِمِینَ مَعْذِرَتُهُمْ وَ لَهُمُ اللعنةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدّٰارِ (1).
- آیه 21 سوره 11(هود)که فرماید أَلاٰ لعنةُ اللّٰهِ عَلَی الظّٰالِمِینَ (2).
- آیه 42 سوره 7(اعراف)که فرماید فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَیْنَهُمْ أَنْ لعنةُ اللّٰهِ عَلَی الظّٰالِمِینَ (3).
- و هم چنین آیات دیگری که راجع بظالمین وارد است بصراحت حکم می کند که هر ظالمی ملعون است گمان نمی کنم احدی از خودی و بیگانه باشد که انکار کند ظلم های واضح و آشکار معاویه را-پس بهمین دلیل که ظالم بوده مورد لعنت خداوند متعال می باشد-پس با چنین نصوص صریحه ملعون خدا را ما هم می توانیم لعن بنمائیم.
- آیه 95 سوره 4(نساء)که فرماید وَ مَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزٰاؤُهُ جَهَنَّمُ خٰالِداً فِیهٰا وَ غَضِبَ اللّٰهُ عَلَیْهِ وَ لعنهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذٰاباً عَظِیماً (4).
- کشتار معاویه مؤمنینی مانند امام حسن و عمار و حجر بن عدی و مالک اشتر و محمد بن ابی بکر و غیره
- این آیه شریفه صراحت دارد که هر کس مؤمنی را متعمدا بقتل رساند ملعون ذات باری تعالی می باشد و جایگاه او جحیم و جهنم خواهد بود آقایان انصاف دهید آیا معاویه در قتل عام و خاص مؤمنین شرکت نداشته آیا حجر بن عدی و هفت نفر از اصحاب او را بامر او عمدا بقتل نرسانیدند و مخصوصا عبد الرحمن بن حسّان العنزیّ را زنده بگور ننموده چنانچه ابن عساکر و یعقوب بن سفیان در تاریخ خود و بیهقی در دلائل نقل نموده اند ص :77739-
- 1) در آن روز ستمکاران را(پشیمانی)و عذر خواهی سود ندهد و بر آنها خشم و لعن و منزلگاه بد(جهنم)مهیا است.
- 2) بدانید که لعن خدا بر ستمکارانست.
- 3) منادی در میان آنها ندا کند که لعنت خدا بر ستمکاران باد.
4) هر کس مؤمنی را عمدا بکشد مجازات او آتش جهنم است که در آن جاوید معذب خواهد بود خدا بر او خشم و لعن کند و عذابی بسیار شدید مهیا سازد. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ




