کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/
صفرزاده- https://safarzade.blog.ir
نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی
- شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص778
- و ابن عبد البر در استیعاب و ابن اثیر در کامل نقل می نمایند که حجر از کبار فضلاء صحابه بود که معاویه او را با هفت نفر بطریق زجر و صبر بقتل رسانید بجرم آنکه چرا علی علیه السلام را لعن ننمودند و بیزاری از او نجستند؟!!.
- آیا ابا محمّد حسن بن علی بن أبی طالب علیهما السّلام سبط بزرگ رسول اللّه خامس اصحاب کساء از اکابر مؤمنین نبود آیا یکی از دو سید جوانان اهل بهشت نبود که بنا بروایت مسعودی و ابن عبد البر و ابو الفرج اصفهانی و محمّد بن سعد در طبقات و سبط ابن جوزی در تذکره و دیگران از اکابر علماء خودتان-معاویه علیه الهاویه سمّی برای اسماء جعده فرستاده و وعده داد که اگر حسن بن علی را کشتی یکصد هزار درهم بتو می دهم و همسر فرزند خود یزید می نمایم(بعد از شهادت حضرت امام حسن علیه السّلام صد هزار درهم را داد ولی از تزویج با یزید خودداری نمود).
- آیا شهادت حضرت امام حسن پاره تن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله علاوه بر قتل مؤمن مسلّم آزار آن حضرت نبوده و بحکم دو آیه مذکوره بازهم تأمل دارید در لعن معاویه علیه الهاویه آیا شهادت عمار یاسر از کبار صحابه در صفین بامر معاویه نبود آیا باتفاق اکابر علماء شما رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم بعمّار نفرمود ستقتلک الفئة الباغیة یعنی زود است تو را می کشند گروهی که اهل بغی و طغیان اند.
- آیا شک و تردید دارید که بامر معاویه کبار از مؤمنین که به هزاران نفر می رسیدند بدست عمّال معاویه بقتل رسیدند آیا مؤمن پاکدل و شمشیر برّندۀ دین مالک أشتر را بامر معاویه سمّ ندادند
- آیا عمرو بن عاص و معاویة بن خدیج عمّال قوی معاویه در مصر مؤمن صالح کامل محمد بن ابی بکر را که از طرف امیر المؤمنین والی مصر بود بزجر نکشتند و بعد هم در شکم خر مرده گذارده و آتش زدند اگر بخواهم کشته گان مؤمنین را که بامر و دستور معاویه و عمال او بقتل رساندند بیان نمایم نه یک شب بلکه شبها وقت طولانی می خواهد تا بیان نمایم. ص :778
- کشتار بسر بن ارطاة سی هزار مسلمان مؤمن را بامر معاویه
- از همه اعمال او قبیح تر قتل عامی است که بامر معاویه بسر بن ارطاة سفاک خونخوار بی باک از شیعیان علی علیه السلام نمود چنانچه ابو الفرج اصفهانی و علامه سمهودی در تاریخ المدینه و ابن خلکان و ابن عساکر و طبری در تاریخ خود و ابن ابی الحدید در جلد اول شرح نهج و دیگران از اکابر علماء شما نوشته اند که معاویه به بسر دستور داد که حرکت کن با لشکر خود از سمت مدینه و مکه بصنعاء و یمن و هم چنین بضحاک بن قیس الفهری و دیگران گفت بعبارتی که ابو الفرج نقل نموده که فیقتلوا کلّ من وجده من شیعة علیّ بن أبی طالب علیه السّلام و اصحابه و لا یکفّوا ایدیهم عن النساء و الصبیان (1).
- فلذا با آن امر و دستور شدید با سه هزار لشکر جرّار خونخوار حرکت کردند در مدینه و صنعاء و یمن و طائف و نجران و در بین راه آن قدر از مسلمین مؤمنین حتی زنان و اطفال کشتند که باعمال او صفحات تاریخ ننگین شد که وقت اجازه نمی دهد مفصلا شرح عملیات او را بدهم تا آنجا که در یمن وقتی رسیدند که عبید اللّه بن عباس بن عبد المطلب که والی بود خارج از شهر بود بخانۀ او رفت و سر دو فرزند کوچک او بنام سلیمان و داود را در آغوش مادر بدست خود برید؟!
- که ابن ابی الحدید در سطر اول ص 121 جلد اول شرح نهج گوید در این لشکرکشی سی هزار نفر کشتند بغیر از آنچه بآتش سوزانیدند!!.
- آیا آقایان بازهم در شک و تردید هستید که آن ملعون بن ملعون بحکم آیات شریفه قرآنیه ملعون خدا و رسول در دنیا و آخرت می باشد.
- امر نمودن معاویه بسب امیر المؤمنین و جعل اخبار در مذمت آن بزرگوار ص :779
- از جمله دلائل واضحه بر کفر معاویه و ثبوت لعن بر او سبّ و شتم و لعن نمودن آن ملعون بر امیر المؤمنین و امر نمودن مردم را باین گناه بزرگ حتی در قنوت نمازها و خطبه نماز جمعه که اتفاقی ما و شما و جمهور امت حتی مورخین بیگانگان است که آن بدعت و عمل زشت علنی و بر ملا حتی بر منابر معمول و جمع کثیری را بجرم لعن ننمودن بقتل رسانیدند تا زمان خلافت عمر بن عبد العزیز که آن بدعت را از میان برداشت!!!.
12-
- 1) پس کشتند هر کس از شیعیان و اصحاب علی بن أبی طالب علیه السّلام را یافتند حتی دست های خود را از زنان و بچه ها بازنداشتند ؟!.
- و قطعا آن کسی که امام الموحدین اخو الرسول زوج البتول امیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام را در حیات و بعد از وفات سبّ و لعن نماید و یا امر بآن کند ملعون کافر است.
- زیرا که اکابر علماء خودتان در کتب معتبره خود مانند امام احمد در مسند و امام ابو عبد الرحمن نسائی در خصائص العلوی و امام ثعلبی و امام فخر رازی در تفسیر و ابن ابی الحدید در شرح نهج و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در کفایت الطالب و سبط ابن جوزی در تذکره و سلیمان بلخی حنفی در ینابیع الموده و میر سید علی همدانی در مودة القربی و دیلمی در فردوس و مسلم بن حجّاج در صحیح و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و ابن صباغ مالکی در فصول المهمّه و حاکم در مستدرک و خطیب خوارزمی در مناقب و ابراهیم حموینی در فرائد و ابن مغازلی شافعی در مناقب و امام الحرم در ذخائر العقبی و ابن حجر در صواعق بالاخره اعاظم علماء شما نقل نموده اند بالفاظ و عبارات مختلفه مجملا و مفصّلا که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من سبّ علیّا فقد سبّنی و من سبّنی فقد سبّ اللّه (1).
- بعضی از آنها تعمیم دادند بنقل اخباری که دلالت دارد بر اینکه آزار و اذیت علی علیه السلام موجب ملعون بودن آزارکننده می شود مانند خبری که دیلمی در فردوس و سلیمان حنفی در ینابیع المودة باسناد مختلفه و دیگران نقل نموده اند که در شبهای گذشته ببعض از آنها اشاره نمودیم که فرمود من اذی علیّا فقد اذانی و من اذانی فعلیه لعنة اللّه (2). ص :780
16-
- 1) هر کس سب و شتم کند علی علیه السلام را مرا سب و شتم نموده و کسی که مرا سب و شتم نماید خدا را سب و شتم نموده.
- 2) کسی که اذیت کند علی علیه السلام را پس بتحقیق مرا اذیت نموده و کسی که مرا اذیت کند بر او باد لعنت خدا.
- تا جائی که ابن حجر مکی در صواعق محرقه بالاتر بنحو عموم خبر سبّ و لعن عترت و اهل بیت را نقل نموده که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من سبّ أهل بیتی فانّما یرتدّ عن اللّه و الاسلام و من آذانی فی عترتی فعلیه لعنة اللّه (1).
- پس معاویه ملعون بود که در قنوت نماز مولانا امیر المؤمنین و دو سبط رسول اللّه امام حسن و امام حسین علیهم الصلاة و السلام و ابن عباس و مالک اشتر را لعن می نمود چنانچه ابن أثیر در کامل و دیگران نقل نموده اند.
- و امام احمد بن حنبل در مسند بطرق متعدد نقل نموده که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من آذی علیّا بعث یوم القیمة یهودیّا او نصرانیّا (2).
- البته خود آقایان بهتر می دانید که از ضروریات دین مقدس اسلام است که سبّ و لعن و دشنام بخدا و پیغمبر کفر و نجاست آور است و چنین آدمی قتلش واجب است.
- بحکم این نوع از اخبار که در کتب معتبره خودتان بسیار رسیده و شبهای قبل مفصل تر ذکر شد که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود سب و لعن و شتم و دشنام بعلی علیه السلام و عترت و اهل بیت من سب و لعن و دشنام بمن و پروردگار من است.قطعا معاویه ملعون و کافر است.
- چنانچه محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب دهم کفایت الطالب باسناد خود و دیگران نقل نموده اند خبری را که خلاصه اش اینست عبد اللّه بن عباس و سعید بن جبیر در کنار زمزم دیدند جماعتی از اهل شام نشسته اند و علی علیه السلام را سبّ و شتم می نمایند ایستاد در نزد آنها فرمود ایّکم السابّ للّه عزّ و جلّ کدامیک از شما سبّ می نمودید خدای عز و جل را گفتند احدی از ما چنین عملی ننموده فرمود ایّکم السابّ رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله کدامیک از شما سب می نمودید رسول خدا را گفتند احدی از ما آن حضرت را سبّ ننموده فرمود فأیّکم السابّ علیّ بن أبی طالب پس کدامیک از شما سب می نمودید علی بن أبی طالب را گفتند بلی آن ما بودیم که علی را سب می نمودیم ص :781
24-
- 1) کسی که سب و شتم نماید اهل بیت مرا پس جز این نیست که از دین خدا و اسلام مرتد گردیده و کسی که مرا اذیت کند در عترت من پس بر او باد لعنت خدا.
- 2) کسی که اذیت کند علی علیه السلام را زنده شود روز قیامت یهودی یا نصرانی یعنی مسلمان نخواهد بود.
- فرمود گواه باشید بر رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم که من خود شنیدم از آن حضرت که بعلی بن أبی طالب علیه السّلام فرمود من سبّک فقد سبّنی و من سبّنی فقد سبّ اللّه و من سبّ اللّه اکبّه اللّه علی منخریه فی النار (1).
- محل انکار احدی از علماء مسلمین و بیگانگان نمی باشد که بامر معاویه علیه الهاویه این بدعت بزرگ در میان مسلمانان عملی شد که تا هشتاد سال علنی و بر ملا حتی در خطبات بالای منبرها چنانچه عرض شد امیر المؤمنین مظلوم را سبّ و لعن می نمودند چون سبّ بعلی علیه السلام بحکم اخبار صحیحه معتبره سبّ بخدا و رسول است و بدیهی است سبّ کنندگان بخدا و پیغمبر کافر و ملعون اند بهمین دلیل واضح کفر معاویه ثابت و لعن بر او وارد است.
- دشمن علی کافر است
- علاوه بر این دلائل اخبار بسیاری در کتب معتبره اکابر علماء خودتان از قبیل تفسیر جلال الدین سیوطی و تفسیر امام ثعلبی و مودة القربی میر سید علی همدانی و مسند امام احمد بن حنبل و صواعق ابن حجر و مناقب خوارزمی و فضایل ابن مغازلی شافعی و ینابیع المودة سلیمان بلخی حنفی و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی و اوسط طبرانی و ذخایر العقبی امام الحرم و خصائص العلوی امام ابو عبد الرحمن نسائی و کفایت الطالب گنجی شافعی و مطالب السئول محمّد بن طلحه شافعی و تذکرة الخواص سبط ابن جوزی و فصول المهمّه ابن صباغ مالکی و دیگران متکاثرا بالفاظ و عبارات مختلفه درج گردیده که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود لا یحبّ علیّا الاّ مؤمن و لا یبغضه الاّ کافر و در بعض اخبار است الاّ منافق (2)که در شبهای قبل مشروحا نقل نمودم.
- بدیهی است هر یک از دو کلمه کافر و منافق در حدیث باشد دلالت تامه دارد که دشمن علی علیه السلام در آتش است زیرا که خداوند متعال وعده فرموده در قرآن مجید با کمال صراحت که منزلگاه کفار و منافقین در درکات جهنم می باشد. ص :782
31-
- 1) کسی که سب و شتم نماید ترا یا علی پس بتحقیق مرا سب و شتم نمود و کسی که مرا سب و شتم نماید پس بتحقیق خدا را سب و شتم نموده و کسی که خدا را سب و شتم نماید می اندازد خدای تعالی او را بصورت در آتش جهنم.
- 2) دوست نمی دارد علی را مگر مؤمن و دشمن نمی دارد او را مگر کافر-مگر منافق.
- چنانچه محمّد بن یوسف گنجی شافعی در آخر باب 3 کفایت الطالب مسندا نقل نموده که محمّد بن منظور طوسی گفت ما در نزد امام احمد بن حنبل(امام الحنابله) بودیم مردی باو گفت یا ابا عبد اللّه چه می گوئی در حدیثی که نقل می نمایند از قول علی کرم اللّه وجهه که فرمود انا قسیم النار یعنی من قسمت کننده اهل آتش می باشم احمد گفت کیست که انکار نماید این حدیث را مگر نه این است که ما روایت نموده ایم از رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم که بعلی علیه السلام فرمود لا یحبّک الاّ مؤمن و لا یبغضک الاّ منافق یعنی تو را دوست نمی دارد مگر مؤمن و دشمن نمی دارد مگر منافق-گفتیم بلی چنین است آنگاه احمد مطلب را توجیه نمود گفت پس مؤمن در کجاست گفتیم در بهشت گفت منافق در کجاست گفتیم در آتش گفت پس صحیح است که علی قسمت کننده آتش است (یعنی دشمن علی منافق است بفرموده پیغمبر و منافق بحکم آیه 144 سوره 4(نساء) إِنَّ الْمُنٰافِقِینَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النّٰارِ وَ لَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِیراً (1).
- در درک اسفل و طبقۀ زیرین جهنم خواهد بود پس دشمن علی علیه السلام در طبقۀ زیرین جهنم عذاب خواهد گردید و عذاب منافقین از عذاب کفار بحکم همین آیه شریفه سخت تر خواهد بود).
- و نیز در جمیع کتب معتبره خودتان ثبت است که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من ابغض علیّا فقد ابغضنی و من ابغضنی فقد ابغض اللّه (2)از این قبیل اخبار بقدری زیاد است که در حد تواتر معنوی قرار گرفته
- شیخ- آیا از مثل شمائی سزاوار است که زبان جسارت و قدح باز کنید بفرد شایسته ای از صحابه پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم مگر نه اینست که خداوند آیات چندی در مدح و ثنای اصحاب آن حضرت نازل و در آنها نوید و مغفرت و خوشنودی بآنان داده است ص :78337-
- 1) البته منافقین را در جهنم پست ترین جایگاه است و برای آنان هرگز یاوری نخواهی یافت.
2) هر کس علی(علیه السّلام)را دشمن بدارد پس بتحقیق مرا دشمن داشته و کسی که مرا دشمن بدارد پس بتحقیق خدا را دشمن داشته است.
«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ