شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص795 اسلام عباس پنهانی بوده و اما جناب عباس هم فوری اسلام خود را ظاهر نکرد

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

  1. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص795
  2. اسلام عباس پنهانی بوده
  3. و اما جناب عباس هم فوری اسلام خود را ظاهر نکرد چنانچه ابن عبد البر در استیعاب نقل می نماید که عباس در مکّه ایمان آورد ولی از مردم پنهان می داشت تا زمانی که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم هجرت نمود خواست با آن حضرت حرکت نماید حضرت باو نوشتند که توقف تو در مکه برای من بهتر است فلذا خبرهای مکه را بآن حضرت می رسانید و در غزوه بدر کبری کفار آن جناب را با خود آوردند بعد از شکست کفار قریش اسیر شد و در روز فتح خیبر مقتضی موجود شد ایمان خود را ظاهر نمود ..ص :794
  4. و نیز شیخ سلیمان بلخی حنفی در ص 226 ینابیع ضمن باب 56(چاپ اسلامبول)نقلا از ذخائر العقبی امام الحرم الشریف ابی جعفر احمد بن عبد اللّه طبری شافعی از فضائل ابو القاسم الهی آورده که اهل علم می دانند،عباس از قدیم اسلام آورده بود ولی اسلامش را کتمان می نمود وقتی روز بدر بالشکر کفار آمد رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود هر کس عباس را ملاقات نمود او را نکشد چه آنکه با کراهت موافقت با کفار نمود و مایل بهجرت بود ولی پیغمبر باو نوشت بماند و اخبار مشرکین را بآن حضرت بدهد روزی که ابو رافع بآن حضرت خبر تظاهر باسلام عباس را داد حضرت او را آزاد نمود.
  5. علت پنهان داشتن ابو طالب ایمان خود را
  6. ولی جناب ابو طالب اگر ایمان خود را ظاهر می کرد امر یکسره می شد یعنی در اول دعوت که هنوز رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم یاوری نداشت تمام قریش و جامعه عربیّت بر ضدّ بنی هاشم متحدا قیام می نمودند و اساس نبوت را بر هم می زدند.
  7. لذا جناب ابو طالب ایمان خود را سیاسة ابراز ننمود تا بتواند بعنوان هم کیشی با قریش جلوی آنها و سایر اعادی را بگیرد تا آنها هم محض احترام جناب ابو طالب تصمیمات قوی تری اتخاذ ننمایند و آن حضرت فرصتی کامل داشته باشد تا بتواند مقصد خود را آشکار نماید.
  8. چنانچه همین قسم شد تا آن جناب زنده بود رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم با قوت قلب تمام مشغول انجام وظیفه بود همین که جناب ابو طالب در آخر سال دهم بعثت وفات نمود جبرئیل نازل شد و عرض کرد اخرج عن مکة فمالک بها ناصر بعد أبی طالب از مکه خارج شو که بعد از أبی طالب یاوری در آنجا نداری.
  9. شیخ-  آیا در زمان رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم اسلام ابو طالب مشهور بوده و امت قبول داشتند یا خیر.
  10. داعی-  بلی کمال شهرت را داشته و تمامت امت نام آن جناب را با عظمت یاد می نمودند.
  11. شیخ-  چگونه ممکن است در زمان پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم امری شایع و شهرت کامل داشته باشد ولی بعد از سی سال تقریبا جهت جعل حدیثی(بقول شما)بر خلاف حق و حقیقت مشهور گردد بقسمی که حقیقت اولیه خود را از دست بدهد. ص :795
  12. داعی-  لیس هذا اوّل قارورة کسرت فی الاسلام (1).
11-
  1. 1) این اول شیشۀ(حقیقت)نبود که در اسلام شکسته شد.
  2. این امر تازگی نداشت که موضوعی در زمان رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم مشهور ولی بعد از سالها بجعل حدیثی صورت اولیه خود را از دست داده باشد.
  3. بسیاری از امور بود حتی در احکام دین که در زمان صاحب شریعت خاتم الانبیاء صلی اللّه علیه و آله و سلّم شایع و رایج بلکه مشروع و مورد عمل بوده و بعد از گذشتن سالها بواسطه اعمال نفوذ اشخاص بکلی حقیقت آن عوض گردیده و صورت دیگری بخود گرفته.
  4. شیخ-  ممکن است از آن امور بسیاری که بیان نمودید نمونه ای برای ما ذکر نمائید.
  5. داعی-  شواهد بسیار است که وقت مجلس اقتضای بیان تمام آنها را نمی دهد ولی برای نمونه بیکی از آن شواهد که از همه مهم تر و واضح تر و با دلالت قرآن مجید و اتفاق جمهور مسلمین استوار گردیده اشاره می نمایم و آن دو حکم محکم متعه که عقد انقطاع و حج نساء است.
  6. که بحکم قرآن مجید و اتفاق فریقین(شیعه و سنّی)در زمان رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم شایع و مشروع و مورد عمل بوده-حتی در دورۀ خلافت ابی بکر و قسمتی از زمان خلافت عمر بن الخطاب هم در میان امت جاری بوده فقط بیک جمله کلام خلیفه عمر که گفت متعتان کانتا علی عهد رسول الله انا احرمهما و اعاقب علیهما (1).
  7. بکلی منعکس گردیده یعنی حلال خدا هزار و سیصد سال است حرام گردیده چنان این کلام عمر از زمان خلافت او ببعد تقویت شد و بدون دلیل بر خلاف نصّ صریح قرآن مجید و عمل رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم و صحابه آن حضرت روی اطاعت کورکورانه پیروی شد-که حقیقت اوّلیۀ خود را از دست داد که الی الحال ملیونها جمعیت مسلمین از جمهور برادران اهل تسنّن متعۀ سنّت سنّیۀ رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم و حلال خدا را بدعتی از بدع شیعه می دانند و هنوز عموم برادران اهل تسنن نمی دانند و اگر ما با دلائل بیان کنیم قبول نمی کنند که در زمان پیغمبر و ابی بکر و عمر این دو متعه شایع و حلال بوده فقط بگفتار خلیفه عمر در أواسط خلافتش حلال خدا حرام گردیده. ص :796
18-
  1. 1) دو متعه که در زمان پیغمبر بوده من آنها را حرام نمودم و عقاب می نمایم عمل کنندگان بآن را.
  2. جائی که حکم ثابت الهی مؤید بقرآن مجید و سیرۀ رسول اللّه و صحابه پاک و تأیید شیخین ابی بکر و عمر و موجود بودن دلائل واضحه در قرآن مجید و کتب معتبرۀ اهل سنّت بر حلّیت آن بگفتار شخص عمر که ابدا استناد بآیات و گفتار رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم ندارد حرام و بدعت گردد.
  3. شما می خواهید إسلام و ایمان جناب ابو طالب مبدل بکفر نگردد.
  4. شیخ-  یعنی می خواهید بگوئید ملیونها مسلمانان جهان قرنها بر خلاف قرآن و سنت رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم عمل نمودند و حال آنکه در همه جهان ما را سنی می خوانند یعنی تابع سنت رسول اللّه و شیعیان را رافضی گویند یعنی روی گردان از سنت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم؟!.
  5. موضوع رافضی و سنی در حقیقت سنیها رافضی و شیعه ها سنی می باشند
  6. داعی-  ظاهرا شماها خود را سنی و شیعیان را رافضی می خوانید و حال آنکه اگر از عادت و تعصب بر کنار و منصفانه قضاوت نمائید می بینید در معنی و حقیقت شیعیان سنی یعنی تابع قرآن و سنت رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم و مطیع أوامر آن حضرت می باشند و شماها رافضی یعنی روی گردان از قرآن و سنت و أوامر آن حضرت می باشید.
  7. شیخ-  أحسنت-ملیونها مسلمانان پاک را رافضی خواندید،چه دلیل بر این معنی دارید.
  8. داعی-  همان قسمی که شماها برادران سنّی زیاده از صد ملیون مسلمانان پاک دل شیعیان و پیروان عترت و اهل بیت رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم را رافضی و کافر و مشرک می خوانید-در لیالی ماضیه بدلائل بسیاری اشاره نمودم که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم دستور داد بعد از من پیروی کنید از قرآن و عترت من شما عمدا از عترت روی گردانده پیرو دیگران شدید سیره و سنت آن حضرت را که در زمان حیات بحکم قرآن عملی می نمود زیر پا گذارده و بحکم شیخین آنها را ترک نموده-و عاملین بسنت و سیرۀ آن حضرت را رافضی بلکه مشرک و کافر خواندید-که از جمله آن احکام که صریحا در آیه 42 سوره 8 (انفال)فرموده: وَ اعْلَمُوا أَنَّمٰا غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْءٍ فَأَنَّ لِلّٰهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبیٰ (1).
  9. و آن حضرت در زمان حیات این حکم را عملی می فرمود و خمس غنائم را بخویشان و أقارب تقسیم می نمود قطع نموده و از آن روی گردانیدید (2)بالاخره اگر بخواهم تمام آنها را شماره کنم رشته سخن خیلی طولانی می شود.
  10. بزرگتر دلیل بر این معنی که ما شیعیان تابع سنّت و سیره رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم می باشیم و شماها رافضی و روی گردان و ترک کنندۀ سنّت و سیره رسول اللّه و صحابه گرام می باشید همین موضوع متعه است که بحکم خدا و سنّت رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم و عمل صحابه در زمان خود آن حضرت و تمام دوره خلافت ابی بکر تا اواسط خلافت عمر حلال و مورد عمل بوده ولی بجمله ای از کلام عمر که روی سیاست و نظر خاصی اداء نمود حلال خدا را حرام و سنّت رسول خدا را زیر پا گذارده و ترک نمودید مع ذلک خود را سنّی و ما شیعیان را که تابع قرآن و سنّت رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم می باشیم رافضی می خوانید!؟ و این امر را چنان بر بی خبران وارو نشان دادید که چهارده قرن است ما را رافضی و مشرک می خوانند.
  11. و عجب آنکه معنای مثل معروف کاسه از آش گرم تر شما برادران اهل تسنن هستید که خلیفه عمر برای اثبات کلام خود اقامۀ برهان و دلیل ننمود ولی علمای اهل تسنن ده ها دلیل بارد در کتب خود آورده تا ثابت کنند کلام خلیفه عمر حق ولی قرآن و سنّت و سیره رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلّم و صحابه آن حضرت باطل و بی اساس می باشد؟!!.
  12. شیخ-  دلیل شما بر حلّیّت متعه و عقد انقطاع چیست از کجا و بچه دلیل می گوئید خلیفه عمر رضی اللّه عنه بر خلاف گفتۀ خدا و سنت رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم عمل نموده.
  13. دلائل بر حلیت متعه ص :798
  14. داعی-  دلائل بر این معنی بسیار است.اولا قرآن مجید،و سند محکم آسمانی است که در آیه 28 سوره 4(نساء)صریحا می فرماید فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً (1).
32-
  1. 1) ای مؤمنان بدانید که هرچه بشما غنیمت و فایده رسد(زیاد یا کم)خمس و پنج یک آن خاص خدا و رسول و خویشان او می باشد.
  2. 2) رجوع نمائید به ص 693 همین کتاب.
  3. بدیهی است که حکم قرآن مجید إلی الابد بمشروعیت خود باقیست مگر ناسخی در خود قرآن ظاهر گردد و چون در این موضوع ناسخی نیامده پس این حکم محکم تا أبد باقی و برقرار است.
  4. شیخ-  از کجا این آیه مربوط بنکاح دائم نباشد که در تعقیب همان آیات آمده دستور می دهد مهر و صداق آنها را بپردازند.
  5. داعی-  در این بیان خود بی لطفی و باصطلاح مغلطه نمودید زیرا علماء بزرگ خودتان از قبیل طبری در جزء پنجم از تفسیر کبیر و امام فخر رازی در جزء سیم از تفسر مفاتیح الغیب و دیگران این آیه شریفه را در باب متعه آورده اند.
  6. علاوه بر صراحت بیان مفسّرین و علماء خودتان آقایان بخوبی می دانید که سورۀ نساء کاملا مشتمل است بر بیان اقسام نکاح و ازدواج در اسلام از دائم-و متعۀ منقطعه-و ملک یمین.
  7. اما در نکاح دائم در آیه 3 سوره 4(نساء)فرماید فَانْکِحُوا مٰا طٰابَ لَکُمْ مِنَ النِّسٰاءِ مَثْنیٰ وَ ثُلاٰثَ وَ رُبٰاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاّٰ تَعْدِلُوا فَوٰاحِدَةً أَوْ مٰا مَلَکَتْ أَیْمٰانُکُمْ (2).
  8. و درباره ملک یمین و کنیزکان در آیه 28 سورة 4(نساء)فرماید وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَنٰاتِ الْمُؤْمِنٰاتِ فَمِنْ مٰا مَلَکَتْ أَیْمٰانُکُمْ مِنْ فَتَیٰاتِکُمُ الْمُؤْمِنٰاتِ وَ اللّٰهُ أَعْلَمُ بِإِیمٰانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ (3). ص :79940-

  1. 1) پس از اینکه بهره مند شدید از آنها(یعنی متعه نمودید)و تمتع از آنها برداشتید مهر معین که مزد آنها است بآنان بپردازید که فریضه و واجب است.
  2. 2) بنکاح خود درآورید از زنان آن کس را که برای شما نیکو و مناسب با عدالت باشد دو یا سه یا چهار و اگر بترسید که چون زنان متعدد گیرید نتوانید عدالت نمائید پس تنها یک زن اختیار کرده و یا چنانکه کنیزی دارید بآن اکتفا کنید که نزدیک تر است بعدالت.

3) هر کس از شما را وسعت و توانائی نباشد که زنان پارسای با ایمان(و آزاد)گیرد بس کنیزان مؤمنه ای که مالک آن شدید زنی اختیار کنید خدا آگاه تر است بمراتب ایمان شما که اهل ایمان همه بعضی از جنس بعضی دیگر و در رتبه یکسانید پس با کنیزکان مؤمنه با اذن مالکش ازدواج کنید و مهر آنها را بدانچه معین شده بدهید. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید