شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص884 فتوی دادن اهل سنت بشستن پاها در وضو بر خلاف نص صریح قرآن از جمله موارد مسلّمه در دستور وضو بحکم آیه

. کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

سایت : پایگاه شخصی حسین صفرزاده -https://hosein128.ir/

صفرزاده-  https://safarzade.blog.ir

نهج البلاغه فرزاد -@nahjolbalaghehfarzad

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِيمِ‏

«اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

کلام اسلامی شبهای پیشاور سلطان واعظین شیرازی

  1. شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع ص884
  2. فتوی دادن اهل سنت بشستن پاها در وضو بر خلاف نص صریح قرآن
  3. از جمله موارد مسلّمه در دستور وضو بحکم آیه ای که قبلا قرائت نمودیم بعد از شستن صورت و دستها مسح نمودن سر و پاها است تا بکعبین که بلندی پشت پا باشد چنانچه در آیه صراحت دارد وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَی الْکَعْبَیْنِ (2).
  4. ولی جمهور فقهاء شما بر خلاف این نص صریح فتوا می دهند بشستن پاها و حال آنکه بین غسل و مسح فاصله بعید است.
  5. شیخ- اخبار بسیار دلالت بر غسل رجلین دارد.
  6. داعی - اولا اخبار وقتی مورد قبول است که مؤید نصّ باشد و الاّ اگر اخبار مخالف نص باشد قطعا مردود است و بدیهی است نسخ نص صریح آیه شریفه بخبر واحد ابدا جایز نیست.
  7. و نصّ صریح آیه شریفه حکم بر مسح می نماید نه غسل و اگر آقایان قدری دقیق شوید متوجه خواهید شد که منطوق خود آیه دلالت بر این معنا دارد چه آنکه در اول آیه می فرماید فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ یعنی بشوئید صورتها و دستهای خود را پس همان طوری که بواسطه واو عاطفه در ایدیکم حکم می کنید بر اینکه
6-
  1. 1) جایز نیست وضو بنبیذ و نه بمست کننده.
  2. 2) مسح نمائید سرها و پاهای خود را تا بلندی پشت پا. ص :880
  3. بعد از شستن صورت بایستی دستها را هم شست و شو داد هم چنین در حکم ثانی می فرماید و امسحوا برؤسکم و ارجلکم-ارجلکم را برؤسکم معطوف می دارد یعنی بعد از مسح سر بایستی پاهای خود را هم مسح نمائید و قطعا غسل جای مسح را نمی گیرد.
  4. پس همان قسمی که صورت و دستها را وجوبا در وضو باید شست سر و پاها را هم بایستی وجوبا مسح نمود نه آنکه یکی را مسح و دیگری را غسل دهند و اگر چنین کنند واو عاطفه بی معنی می گردد.
  5. علاوه بر این معانی ظاهره روی قاعده عرف عام شریعت مقدسه اسلام در کمال سهولت آمده مشقت و سختی در احکام او راه ندارد بدیهی است هر عاقلی می فهمد در شستن پا یک نوع مشقتی است که در مسح آن مشقت نیست پس قطعا چون عمل بمسح سهل تر است حکم شریعت روی آن جاری گردیده چنانچه ظاهر آیه حکم بر این معنا می نماید.
  6. و امام فخر رازی که از اکابر مفسرین خودتان است ذیل همین آیه شریفه بیان مفصّلی دارد بر وجوب مسح بحسب ظاهر آیه که اینک وقت مجلس اجازه نقل آن بیان مفصّل را نمی دهد شما خود مراجعه فرمائید تا کشف حقیقت بر شما گردد.
  7. فتوی دادن اهل سنت بر مسح بچکمه و جوراب بر خلاف نص صریح قرآن
  8. و اعجب از فتوای بشستن پاها بر خلاف نص صریح قرآن مجید حکم بجواز مسح بر چکمه و جوراب است سفرا و یا حضرا یا سفرا دون الحضر با اختلاف بسیاری که بین فقهای شما می باشد!!.
  9. علاوه بر آنکه بر خلاف نص صریح قرآن حکم داده اند(زیرا قرآن حکم بمسح برپا می نماید نه چکمه و جوراب)این حکم بر خلاف حکم اول می باشد که شستن پا باشد اگر مسح بر خود پا جایز نیست و بایستی بشویند پا را چگونه در اینجا حکم را تنزل داده اند که بجای شستن حکم بر جواز مسح بر چکمه و جوراب داده اند و هر عاقلی می داند که مسح بر چکمه و جوراب مسح بر پا نمی باشد فاعتبروا یا اولی الابصار؟!. ص :881
  10. شیخ- اخبار بسیاری دلالت دارد بر اینکه رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلّم مسح بر خفین نموده است لذا فقهاء همان عمل را دلیل بر جواز دانسته اند.
  11. داعی - مکرر باین معنا اشاره نموده ام که بنا بفرموده رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم هر خبری که از آن حضرت نقل شود موافقت با قرآن مجید ننماید مردود است-چه آنکه شیّادها و بازیگرها برای اخلال در دین جعل اخبار از قول آن حضرت بسیار نموده اند فلذا علماء بزرگ خودتان هم اخبار بسیاری را که بنام آن حضرت نقل شده چون بر خلاف موازین آمده رد نموده اند.
  12. علاوه بر آنکه اخبار منقوله در ترخیص بر خلاف نص صریح قرآن مجید می باشد بین آن اخبار هم تعارض فوق العاده موجود است چنانچه اکابر علماء خودتان اقرار باین معنی نموده اند.
  13. مانند حکیم دانشمند ابن رشد اندلسی در ص 15 و 16 جلد اول بدایة المجتهد و نهایة المقتصد در اختلاف گوید سبب اختلافهم تعارض الاخبار فی ذلک و نیز گوید و السبب فی اختلافهم اختلاف الآثار فی ذلک (1)پس استدلال و استناد باخبار متعارضی که مخالف نص صریح قرآن مجید باشد عقلا و علما مردود و غیر قابل قبول می باشد چه آنکه خود بهتر می دانید که در اخبار متعارضه آن خبری مورد قبول است که موافقت با قرآن مجید داشته باشد و اگر هیچ کدام از اخبار متعارض موافقت با قرآن نداشته بلکه مخالف نص صریح باشد همگی ساقط می گردند.
  14. فتوای اهل سنّت بر مسح نمودن عمامه بر خلاف نص صریح قرآن
  15. و نیز در همین آیه شریفه صریحا می فرماید و امسحوا برؤسکم(بعد از شستن صورت و دستها) سرها را مسح نمائید روی همین اصل قرآن کریم فقهاء امامیّه تبعا للأئمة العترة الطاهر و همچنین فقهاء شافعی و مالکی و حنفی و غیره فتوی داده اند که مسح باید بر سر باشد
21-
  1. 1) سبب اختلاف آنها تعارض اخبار است در این باب-و سبب اختلاف آنها اختلاف آثار است در این باب. ص :882
  2. ولی امام احمد بن حنبل و اسحاق و ثوری و اوزاعی فتوی داده اند که جائز است مسح بر عمامه چنانچه امام فخر رازی در تفسیر کبیر خود نقل نموده است.
  3. و حال آنکه هر عاقلی می داند که مسح بر روی عمامه غیر از مسح بر سر می باشد سر عبارت است از گوشت و پوست و استخوان و موهای متّصل بآن ولی عمامه پارچه های بافته ایست که بر روی سر گذارده اند-بینهما بون بعید.
  4. توجه خاص و قضاوت منصفانه لازم است
  5. و از این قبیل است جمیع أحکام از طهارت تا دیات که بین فقهاء و أئمه أربعة شما إختلاف بسیار می باشد که غالبا مخالف نص صریح آیات قرآنست مع ذلک بهم بدبین نیستید و هر یک در اعمالتان آزادی مطلق دارید.
  6. ابو حنیفه و حنفیها را مشرک نمی خوانید که بر خلاف تمام موازین فتوی بطهارت و وضو با آب نبیذ می دهند-و هم چنین فتاوای سایر فقهاء را که مخالف با هم بر خلاف نصوص قرآن مجید می دهند مردود نمی دارید!!!.
  7. ولی بأعمال شیعیان که از عترت طاهره آل محمّد سلام اللّه علیهم أجمعین صادر گردیده خورده گیری نموده و اعتراض می نمائید بلکه پیروان آن خاندان جلیل را که عدیل القرآن اند رافضی و مشرک و کافر می خوانید؟!.
  8. و در همین مجلس رسمی مکرر در لیالی ماضیه فرمودید أعمال شیعیان دلیل بر شرک آنها می باشد الحال هم می فرمائید چرا مانند مسلمانان نماز نمی خوانید و حال آنکه بین ما و شما و تمام مسلمانان در اصل نماز که هفده رکعت فریضه شبانه روز می باشد که دو رکعت در صبح و سه رکعت در مغرب و در ظهر و عصر و عشاء هر یک چهار رکعت است با هم شریک در عملیم منتها در فروعات اختلافات بسیاری بین جمیع فرق مسلمین هست.
  9. همان قسمی که بین ابو الحسن اشعری و واصل بن عطا در اصول و فروع وضوحا اختلاف می باشد-و هم چنین فقهاء اربعه شما(ابو حنیفه و مالک و محمّد و احمد)و سایر فقهاء بزرگتان مانند حسن و داود و کثیر و ابو ثور و اوزاعی و سفیان ثوری و حسن بصری و قاسم بن سلام و غیره با هم اختلاف دارند بیانات أئمه از عترت طاهره هم با بیانات فقهاء شما اختلاف دارد.
  10. اگر اختلاف آراء و فتاوای فقهاء باید مورد اعتراض قرار گیرد چرا این اعتراضات بفرق مختلفه اهل سنت واقع نمی گردد. ص :883
  11. با اینکه غالبا فتوا بر خلاف نص صریح قرآن می دهند و نصوص واضحه را تأویلات بارده می نمایند و دیگران از فقهاء بر خلاف آنها رأی می دهند آن فتوی و عمل را دلیل بر شرک و کفر آنها نمی دانید که نمونه ای از آنها را بعرضتان رساندم.
  12. ولی در عمل سجده که مانند سایر اختلافات فروعی بین ما و شما خلاف رای و فتوی می باشد این همه هیاهو و جار و جنجال راه می اندازید که شیعیان مشرک و بت پرست اند ولی فتوی بسجده کردن بعذره یابسه را ندیده گرفته و اعتنا نمی کنید؟؟؟.
  13. با اینکه اگر با دیدۀ انصاف و تعمّق بنگرید فتوای فقهاء امامیه تبعا للائمة الطّاهره بنص صریح قرآن مجید نزدیک تر است تا فتاوی فقهاء شما.
  14. مثلا فقهاء شما فرشهای بافته شده از پشم و پنبه و أبریشم و چرم و مشمّع و غیره را که روی زمین افتاده جزء زمین می دانند و بر آنها سجده می نمایند و فتوی بآن می دهند.
  15. و حال آنکه اگر از جمیع علماء و عقلاء ارباب ملل و نحل سؤال کنید آیا فرشهای بافته شدۀ از پشم و نخ و ابریشم و غیره جزء زمین است و اطلاق زمین بر آنها می شود جواب منفی می دهند بلکه بر فهم گویندگان می خندند
  16. ولی جامعه شیعیان امامیه که تبعا للائمة العترة الطاهره می گویند لا یجوز السجود الاعلی الارض او ما انبتته الارض مما لا یؤکل و لا یلبس (1).
  17. مورد حمله قرار داده مشرک می خوانید!!!ولی سجده بنجاست خشکیده را شرک نمی خوانید؟!
  18. بدیهی است سجده بر زمین(که دستور و امر الهی است)با سجده بر فروش از هم جدا می باشد.
  19. شیخ- شما اختصاص می دهید سجده را به قطعاتی از خاک کربلا و الواحی از آن خاک مانند بتهائی ساخته و در بغلها نگاه می دارید و واجب می دانید سجده بر آن را این عمل صریحا بر خلاف دستور و رویه مسلمین است. ص :08840-

1) جایز نیست سجده مگر بر زمین و یا بر آنچه روئیده می شود از زمین که خوردنی و پوشیدنی نباشد. «اللهم صل على محمد! و آل محمد! وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید